Solveig Ulstein

Moa Helsehus 6018 Ålesund
Solveig Ulstein er en av 42 fastleger i Ålesund

Siste vurderinger av Solveig Ulstein

Caroline

På ene legetimen min ville jeg ha hjelp med å bytte psykolog. Jeg gikk til fastlegen min fordi andre jeg kjenner har fått hjelp med å bytte psykolog med fastlegen sin. Men dette kunne Solveig ikke gjøre noe som helst med og sa jeg måtte snakke med VOP selv og prøve å gi dem en god forklaring på hvorfor jeg ville bytte. Hun sa også at jeg ikke føle meg dårlig om jeg ikke fikk byttet fordi hun påsto at det ikke er alle som får bytte og hun hadde hørt om en som hadde byttet men dette var en omfattende sak og det var grunnen for at personen fikk byttet. Jeg gikk utfra legekontoret med en veldig dårlig følelse. Men jeg godtok det og tenkte jeg skulle prøve litt lenger med psykologen jeg hadde, men jeg likte ikke psykologene fordi jeg oppfattet henne som uprofesjonell og hadde ikke lyst til å gå til henne lenger. Jeg ringte tilslutt til VOP selv og fikk til svar "det er ingen problem å bytte, det er mange som gjør det og vi trenger ikke noe særlig utgreiing på hvorfor." Dette er noe helt annet enn hva jeg fikk høre av Solveig.

På en annen legetime ville jeg ha sjekket en skulder. Etter en SAMTALE og uten at hun engang var borti skulderen min kom hun fram til at det var en senebetennelse og gidde med noen tips til bevegelser jeg kunne gjøre selv. Hun sa at jeg ikke trengte å henvendes til fysioterapeut fordi det bare var unødvendige kostnader. Jeg var etter denne lege timen veldig misfornøgd og ringte inn senere og ville ha en nye time med en annen lege. Dette fikk jeg, han var veldig flink og tok meg på alvor! Han undersøkte faktisk skulderen min med ulike bevegelser og kom fram til hva det muligens var. Han kom fram til at det var noe helt annet enn en senebetennelse men han kunne ikke være 100% sikker og så behov med å henvise meg til fysioterapeut.

I tillegg har jeg måttet vente ca 1 mnd for å få legetime.

Profesjonell

Tilgjengelig.
Dyktig.
Konsekvent.
Oppdatert.

Virkelig den beste legen jeg har hatt

Jeg kan nesten ikke snakke godt nok om henne. Møter alltid en forståelsesfull og sympatisk dame som gjør hva hun kan for meg. Min helsetilstand er nokså kompleks, men hun skuffer aldri.
Jeg kan ikke si noe annet enn at jeg anbefaler henne på det varmeste. Jeg har gått hos henne i mange år, selv om jeg for en tid siden flyttet et godt stykke unna der jeg bodde da jeg begynte å gå til henne. Det er helt uaktuelt for meg å bytte lege av den grunn. Hun er verdt reisen.

Dyktig og lyttende

Bruker egentlig aldri nettet til slike vurderinger fordi jeg finner det for subjektivt, overflatisk og tilfeldig. Likevel kan mine erfaringer være relevante. Familien min valgte egentlig ikke fastlege, men flyttet "på lasset" med den legen vi hadde brukt på et legesenter i Ålesund sentrum. Vi var friske og hadde som oftest ikke bruk for lege. Men da jeg virkelig ble syk gikk det opp for meg for en dårlig lege vi hadde. Omsider fikk jeg råd fra en venn i helsevesenet, og byttet til Solveig Ulstein. Det samme gjorde flere i min familie. Vi har bare hatt gode erfaringer med henne. Hun lytter, sitter ikke og skriver når vi er til konsultasjon, gir inntrykk av å ha tid, gir relevante råd, er godt orientert om tilbud andre steder og har hjupet oss i kritiske situasjoner.

En god lege

God å samtale med. lytter og tar meg på alvor. Tar raskt kontakt tilbake ved behov for telefonkonsultasjon