Reidar Støren

Brodtkorbsgate 7 1338 Sandvika
Tlf: 67 80 50 40 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Reidar Støren er en av 104 fastleger i Bærum

Siste vurderinger av Reidar Støren

Vennlig, seriøs og tar seg god tid

Legen opplever jeg som tålmodig, oppriktig, nysgjerrig og tillitvekkende. Han bruker god tid tid på konsultasjonen og kommuniserer godt. Jeg er kvinnelig pasient.

Skikkelig flink

Jeg har brukt Støren siden jeg tilfeldigvis bodde i Sandvika på 90-tallet. Har siden flyttet 2 ganger, men har beholdt han som fastlege. Er normalt en ikke-krevende pasient, men skadet meg alvorlig i en ulykke og fikk lenge etterpå behov for hjelp fra fastlegee. Støren viste en rå handlingsdyktighet og ringte landets fremste spesialister mens jeg satt på kontoret. Åpnet dører og forbikjørte byråkrati på en imponerende måte. Vil også legge til at han er en "no bullshit" type som jeg tror fungerer dårlig for de som er ute etter å utnytte systemet.

Reidar Støren Vest Legekontor

Hei, Reidar er legen som saved my life, og det var for over 4 år siden . Takk nemlig den dag i dag , mvh

OK. Lege, har vært hos flinkere leger

Bruker kun tid på et "problem", siden det kun er 12-15min som settes av. Ofte forsinket. Sosial men lytter ikke.

En mann med varierende humør

Har hatt Reidar som fastlege noen år nå og er dessverre skuffet over hans evne til å lytte. Virker lite interessert og jeg må med hånden på hjerte si at jeg aldri har blitt undersøkt på annen måte enn at han har utført blod- og urinprøver. Ellers føler jeg at han ikke helt tar den informasjonen man gir på alvor eller at man ikke helt når frem da han virker mer interessert i pcn enn i deg som person. Kommer til å bytte til en annen.

Ikke fornøyd :(

Var nødt til å gå til Reidar, da min fastlege Adele Frost Thoresen var i permisjon. Var der pga. Tung pust, og ble overhode ikke tatt seriøst. Han bagateliserte symptomene mine og avfeide meg med resept på astmamedisin på blå resept. Bestilte rtg. Av lungene som for sikkerhets skyld. De fant funn på rtg. Da jeg kom til Reidar for å få informasjon om sykdommen, satt han og slo opp i en bok for å forklare meg hva jeg hadde. Kunne godt satt seg inn i det før jeg kom inn. I tillegg måtte jeg vente nesten 1 time fra oppsatt tid til jeg kom inn. Aldri mer! Må jo si at jeg er veldig fornøyd med legesekretærene ved kontoret. Kjempe flinke :)

DET BEST DOCTOR EVER

Jeg hadde ikke vært der jeg er idag, om det ikke var for REIDAR STØREN ,han er nøye og samvittig hetsfull han vet hva han gjør ,TAKK FOR AT DU ER DEN DU ER REIDAR

For mange pasienter?

I begynnelsen var jeg fornøyd med fastlegen, men opplevde etterhvert at han ofte ikke hatt sett gjennom journal, pratet om alt annet eller til og med måtte kutte av etter 5 min da han var så forsinket til noe annet. Måtte fortsatt betale for full tid (15.min).
UTROLIG vanskelig å få kontakt med legekontoret med veldig lang kø i telefon og ingen mailmuligheter. Ikke alltid det passer å måtte møte personlig hos lege for å få time.

Anbefales

En lege som gjør hva han kan for å finne ut hva som feiler deg, og ikke gjør seg opp en mening før han har gjort grundige undersøkelser.
Heller ikke en lege som slurver med reseptblokka eller sykemeldinger bare for å få deg ut fra kontoret.

En av de verste

- Jeg måtte alltid vente i minst én uke før jeg fikk time, og det var alltid lang ventetid i telefonkøen
- Jeg opplevde et par ganger at jeg møtte opp til bestilt time, og fikk beskjed om at de ikke hadde tid allikevel. Jeg måtte allikevel betale for "timen".
- Det er ingen vits i å møte opp til riktig klokkeslett; jeg har alltid måttet vente minimum en halvtime fra tidspunktet timen skulle ha startet.
- De glemte å sende meg svar på allergiprøver.
- De glemte å sende en "bestilling" på en operasjon til sykehuset
- De glemte å kontakte meg med svar på bakteriekultur tatt ved halsbetennelse.
- Dessuten har de en svært lite hyggelig sekretær, som forøvrig brukte samme kanyle to ganger under blodprøvetakning.

Strengt tatt var det Adele Frost, og ikke Støren som var fastlegen min, men jeg ble alltid henvist til Støren, av en eller annen grunn.

Seriøs med lun humor

Er så enig med de andre kommentarene, at han aldri gir seg, og heller tar en telefon til diverse spesialister og kollegaer. Sånt gir inntrykk av seriøsitet!
Hadde han som fast lege på hele nitti tallet, men flyttet da til en kommune i Buskerud. Ble til slutt så frustrert over behandlingen på legekontoret og fastlegene (tror jeg hadde 5 vikarer i løpet av 8 år) at jeg gikk på nett og fant ut at Reidar hadde ledig kapasitet. Er ikke så ofte hos lege, men for en betryggelse og ha denne fantastiske lege og person og gå til. Tusen takk!

Den beste fastlegen i Osloområdet?

Denne legen var jeg så fornøyd med at jeg beholdt ham som fastlege selv etter at jeg flyttet mange mil vekk. Han er god til å lytte, trygg og god å prate med og flink til å holde seg oppdatert. Hvis han ikke selv vet svaret ringer han en spesialist, heller enn å gjette. Han tar seg god tid med pasientene, noe som resulterer i nokså lang ventetid på venteværelset noen ganger. Ta med en god bok. :-) Jeg har aldri måttet vente mer enn en uke for å få time hos ham. Andre fastleger har hatt både ti og fjorten dagers ventetid.

min lege

Reidar er en lege du kan stole på. Han har passet på meg gjennom 30 år kanskje mer. Jeg begynte hos hans forgjenger "gammeldoktor.n" Sandberg i 1964 og Støren som overtok hans praksis har ivaretatt hans pasienter godt.Som en gammel mann: Hvis Reidar sier "nå må du slutte å kjøre bil" vet jeg at det er sant og vil akseptere det """tror jeg"""