Birger Laurentius Stub Koren

Olav Tryggvasons Gate 24C 7011 Trondheim
Tlf: 73 83 36 10 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Birger Laurentius Stub Koren er en av 172 fastleger i Trondheim

Siste vurderinger av Birger Laurentius Stub Koren

Trengte noe tid for å bli kjent

Det er mange år siden Koren var min fastlege da jeg var student i Trondheim. Jeg slet alvorlig med livet mitt på den tiden.

Førsteinntrykket var at dette var en kjølig, effektiv og travel lege som ikke var det rette for meg akkurat da. Etter noen timer skjønte han tydeligvis alvoret i situasjonen min, og ble virkelig en lege som stilte opp for meg. Hyggelig, hjelpsom og etter hva jeg kan vurdere medisinskfaglig dyktig. Han hadde en del litt sleivete bemerkninger og bastante meninger om dette og hint, men det taklet jeg fint siden jeg visste han mente godt.

Litt vanskelig å gi en samlet karakter for Koren. Personlig fikk jeg all den hjelp jeg trengte og hadde mange hyggelige samtaler med ham, men jeg kan godt se for meg at han, uten å ville det, kan provosere voldsomt og kanskje støte fra seg pasienter som trenger hjelp. Mitt tips er å gi ham litt tid, da tror jeg de fleste får en lege de virkelig kan sette pris på.

Den aller beste

Veldig forståelsesfull og har omsorg for sine pasienter. Tar deg på alvor og er en veldig kompetent og dyktig lege. Kunne ikke vært mer fornøyd!

Faglig dyktig fastlege

Koren er en meget treffsikker og erfaren lege som har god kunnskap om alle aspekter av det som vi mennesker kan slite med.Han er empatisk og profesjonell i møte med pasienter.Det viktige er at det er HAN som er fagpersonen,og ikke lar seg friste til å gi medidin,sykmelding og lignende etter DIN bestilling.Han har peiling!

Meget bra lege for hele familien!!!!

Koren er en meget bra lege for hele familien. Vi har hatt Koren som fastlege siden systemet ble startet. Han var borte i noen år, men han kom heldigvis tilbake. Koren er en meget hyggelig mann, og det beste med ham er at han lytter til hva du sier. En annen meget god ting er at hvis han er det minste i tvil blir du henvist til en annen spesialist.

Lege med store bokstaver.

Mange år har B. K. som min fast lege. Han gir til pasienten det som vi trenger ro føler oss trygg . Bli sett .kan snakker fri han er en god lytter .
Stort respekt for deg som pasient. Nøye profesjonell i sin rolle.

Kjempetrivelig.

Jeg har nylig flyttet til Trondheim. Legen min der ble Birger L Stub Koren. Han var en kjempetrivelig kar, spør dere meg. Ikke noe stress hos mannen, spør flere gang om det var noe mer jeg lurte på, og virker jevnt over som en Lege som bryr seg. En gang kom jeg for sent, men han ordnet så jeg fikk komme inn litt senere allikevel.
Jeg fatter ikke helt hva folk gnåler så om her inne, men folk blir sikkert sure fordi deres små skavanker ikke blir oppfattet like graverende som egoet gjerne ønsker.

Unødvendige kommentarer

Som nyinnflyttet i Trondheim valgte jeg Birger Koren som ny fastlege, rett og slett fordi han var ledig. Jeg bestilte time for å få ny resept på minipiller, og var forberedt på en rask spørsmålsrunde om grunnleggende helsetilstand, evt tidligere erfaringer eller plager med pillene e.l. Men det hoppet han over, i stedet ristet han misfornøyd på hodet og kommenterte at "kvinner nå for tida virkelig venter i det lengste med å få barn". Da hadde jeg akkurat fylt 32.

Hva hvis jeg hadde kommet med en problemstilling som var litt mer komplisert? Jeg hadde ikke følt meg trygg som syk pasient i denne settingen.

På den andre siden er det nok det mest effektive legebesøket noensinne, det tok maks to minutter fra jeg gikk inn døra til jeg var ute igjen med kvittering på betalt time og resept i hånda.

En grei og lyttende lege

Denne legen har vært for lenge på samme kontor....
Skriver DÅRLIGE journaler (SVÆRT LITE UTFYLLENDE, samt en god del feil.), som jeg personlig har fått erfare i min sak, etter at jeg flyttet, og trengte de opplysningene.

Utover det så, lytter legen veldig bra og finner gode løsninger, som regel.

Takk og lov for at slike leger finnes!

Jeg har hatt Birger Koren som fastlege i ca 12-13 år nå og kan med hånden på hjertet si at jeg mest sannsynligvis ikke hadde vært her i dag uten hans hjelp. Faglig dyktig, rask og effektiv er han virkelig, men i tillegg er han et medmenneske som bryr seg og strekker seg langt for å hjelpe. Føler meg virkelig godt ivaretatt på alle måter, noe som ikke er en selvfølge etter egen erfaring med forskjellige leger.

Veldig stresset

Har hatt Koren i 10 år.
Er faglig dyktig, også veldig enkel når det gjelder resepter og henvisninger.
MEN det som er veldig negativt med Koren er at han er utrolig stresset og har vanvittig dårlig tid, du rekker nesten ikke sette deg ned før han sender deg ut.
Man føler faktisk at man til belastning når man er der.
Jeg har opplevd at han ikke undersøker meg, men bare tar mitt ord på hva som er galt. Da snakker jeg ikke om halsbetennelse for å si det sånn, men ting han absolutt ikke bare kan ta mitt ord på.
Jeg er ikke en person som lar meg stresse, men bar synet av Koren får meg stresset.
Jeg er sjelden hos legen så jeg har ikke gidda å ta bryet med å skifte, men vurderer det sterkt nå.

Fornøyd de første årene,svært misfornøyd på slutten.

Fulgte opp veldig bra og engasjerte seg i begynnelsen da han var min fastlege,men de siste 9 mnd.før jeg byttet var han forandret seg veldig.Svært provoserende kommentarer og veldig sårende kommentarer,som fikk meg til å gråte.
Virket ikke trygt å gå der lengre.Mangel på empati og folkeskikk.

Har tillit !

Min fastlege i 20 år. Er stort sett fornøyd. Han lytter til meg og er behjelpelig. En flink lege. Er missfornøyd med flg. Aorta i min buk har vokst og derfor skal jeg ha ultralyd skanning hver sjette måned. Legen må hver gang henvise meg til institusjon for dette. Jeg må selv følge med tiden og si ifra til legen hver gang det nermer seg 6 mnd. Siste gang jeg sa ifra fikk jeg beskjed om å vente til "neste" mnd. Derfor gikk det denne gang 7 måneder før jeg ble skannet. Litt redd av det for det er jo litt skummelt når jeg vet at aorta ved forrige skanning var passert 43 mm i diameter.

Helt ok lege med alt for dårlig tid.

Grei fyr, kan provosere noe voldsomt. Rekker så vidt å ta av deg jakka før du må ut av legekontoret igjenn. Setter seg ikke inn i sykdomshistorien til pasienten.
Ordner raskt med resepter, sykemeldinger osv.
Du får time på dagen, noe som er svært positivt.
Rask og enkel sms-tjeneste

Helt OK

Får ting gjort- bra egenskap. Burde passe litt på med forskjellige utsagn om div. ting ( som i mitt tilfelle gjelder spiseproblematikk. "Hvis du spiser bra i tre dager kan du godt holde sultestreik den 4. dag". Ikke noe smart ting å si til en anorektiker.
Stort sett en hyggelig lege, men kan være en smule provoserende til tider.