Birger Laurentius Stub Koren

Autorisasjon (1988)

Tilleggskompetanse

Sjømannslege

Idungården Legesenter DA Telefonnummer73 83 36 1073 83 36 ...
Olav Tryggvasons Gate 24C 7011 Trondheim
Birger Laurentius Stub Koren er en av 196 fastleger i Trondheim

Siste vurderinger av Birger Laurentius Stub Koren

Erfaren og rett på sak

Erfaren lege, tar kjappe avgjørelser. Er veldig rett på sak.

Har ved flere anledninger ikke latt meg snakke ferdig før konklusjon er tatt. Det oppleves som slitsomt at man blir avbrutt når man prater.

Ser ikke på meg når jeg forsøker å prate, er opptatt med å notere på tastaturet.

Travel lege, har mange pasienter. Får likevel time på dagen hvis det haster.

Hyggelig, men lite flink til å lytte

Når det gjelder helt konkrete problemer, er han veldig flink og trygg. Når det gjelder resepter, legemidler og henvisninger er han kjapp. Det er fint.

Når det gjelder mer komplekse problemstillinger, som psykiske vansker, arbeid og inkludering og gradert uføretrygd er han verre. Han lytter ikke til det du sier.

Vet ett tilfelle lot han meg ikke snakke ferdig, før han begynte å ringe til sine kolleger for å spørre dem til råds. Da har han allerede gjort seg opp en mening, og det kom ingenting ut av det. Dette var en sak som gjaldt en liten uføreprosent, da jeg ellers er i tilnærmet full jobb.

De siste gangene har jeg vært der har jeg oppfattet ham som useriøs og stresset. Han har vært fastlegen min i atten år, men nå vurderer jeg å bytte.

Trygg i faget og veldig omgjengelig

Valgte Birger som lege da jeg flyttet til Trondheim for 10 år siden og har hatt han siden. Et meget hyggelig mann som innehar enorm kunnskap og er flink i faget. Samtidig er flink til å lytte og "sparre" dersom du har møtt ett hinder i livet.

For noen kan han virke for direkte og rett på sak. I mitt tilfelle så setter jeg dette som ett stort pluss da man aldri går ut etter ett legebesøk i tvil om hva som ble sagt.

Veldig fornøyd

Opplever Koren som en trygg og god lege. Faglig dyktig, tydelig og omsorgsfull og jeg har opplevd å bli tatt på alvor. Har hjulpet meg med flere problemer, men i tillegg er han et medmenneske som bryr seg og strekker seg langt for å hjelpe

Ikke en lege for meg.

Hyggelig fyr, men kan provosere. Han virker travel og kan være dårlig til å lytte. Ordner raskt med resepter.

Følte meg ikke trygg på hans medisinske kompetanse. Som lege var han ikke den rette for meg.