Nils Ivar Leraand

Munkholmen Legesenter

1998

Ventetid

Se antatt ventetid før du kan få plass på legens liste

Munkholmen Legesenter
Fjordg. 82 7010 Trondheim
Tlf: 73 80 96 50 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Nils Ivar Leraand er en av 172 fastleger i Trondheim

Siste vurderinger av Nils Ivar Leraand

En gjennomført god lege

Jeg har hatt Leraand som fastlege gjennom mange år og har til tider vært innom ganske jevnlig. Vi har alltid funnet ut av ting i fellesskap, gjennom prøving og feiling og gjennom henvisning til div. spesialister. Selvsagt har også han dårlige eller i overkant hektiske dager, men jevnt over opplever jeg at han er god på å kommunisere - også om vanskelige tema. I tillegg har han noe utrolig viktig: humor.

Bare hyggelig...

Hyggelig lege, men veldig ensporet.
Har han bestemt seg for en diagnose så behandler han for den, uten å utelukke andre muligheter.
Trenger kurs i hvordan man skal skrive henvisning.
Sikkert veldig bra som småbarnslege og for de som trenger noen å prate med.

Jeg stoler på den legen her

Jeg har hatt ganske mange forskjellige leger, men ingen jeg har hatt så mye tillit til som Leraand. Helt ufattelig at han husker ting vi har snakket om et år senere. Anbefales til de som sliter litt psykisk, han fanger det fort opp. Synes Leraand gjorde en bedre jobb enn psykologen jeg ble henvist til.

Kjempekar

Har hatt ham som fastlege siden han startet på Ila, veldig bra på å ivereta pasienten, veldig fornøyd.

Forståelsesfull og flink

Veldig fornøyd med Leraand som fastlege. Han lytter til det man har å si og finnes ikke høy på pæra som flere andre leger jeg har møtt.
Anbefales til folk som har psykiske lidelser!

Verdens beste lege

Dette er verdens beste lege! Sympatisk, behagelig, vennlig, profesjonell og med en lun humor. Lyttende, fantastisk flink med barn... Rett og slett uovertruffen! Kan ikke få rost ham nok.

Hyggelig fyr, men ikke så mye mer

Leraand selv er trivelig, men kanskje ikke orientert og interessert nok til å favne over situasjoner litt utenom det vanlige. Aner en viss moralsk pekefinger her. Helsesekretærene er alltid blide, bevares, men de virker noe kunnskapsløse og lite opptatt av å lære seg nye ting. Og venterommet er rett og slett fælt. Slitt og trist og trangt med vonde stoler. Er heldigvis sjelden hos legen, men om jeg får behov for det oftere bytter jeg, altså.

Henger alltid med

Det er lenge siden sist nå, vært en stund siden sist besøk (Takket være ham. Hvilken forretningsmodell er dette?:P) Var likevel innom forleden med et problem, som han øyeblikkelig diagnostiserte etter beste evne (Måtte henvises til spesialist, men viste seg at de hadde samme diagnose på meg, begge to). I løpet av konsultasjonen utvise han ikke bare dyktighet og selvvurderingsevne, han har også en latterlig god hukomelse for fjes og ansikt - Han dro i gang tematikk om samtaler vi hadde under mitt siste besøk, over et år siden (Og da snakker vi om personlige utsagn og påstander, ikke medisinske ting han har notert i journalen).

Jeg kan aldri få skrytt nok av denne mannen. At verdens beste fyr er en trønder er jeg overbevist om, men at verdens beste lege også er en trønder er noe nytt. Dersom det er plass, og du har tid, vil jeg på det sterkeste anbefale å besøke Dr. Leraand.

Utrolig fornøyd

Kan ikke få skrytt nok av Nils Ivar. Han er sympatisk, dyktig i faget sitt, lyttende og avbalansert. Stresser ikke, men tar seg tid til å lytte og forklare. Føler meg alltid bedre når jeg har vært på kontoret hans, uansett hva legebesøket gjelder. I en vanskelig periode dro jeg dit kun for å snakke med han. Har vært hos flere leger, og ingen kan måle seg med Nils Ivar.

Veldig fornøyd

Jeg har alltid blitt tatt på alvor både av sekretærene og av legen, og selv om jeg har ønsket med en kvinnelig lege har jeg latt være å bytte fordi jeg har vært så fornøyd. Forståelsesfull og lyttende, ikke en sånn som bare kaster legemidler på et problem. Det har heller aldri vært problem å få time.

Fornøyd

Jeg gikk til Leraand i mange år før jeg nå plutselig ble tatt av listen hans. Jeg har stort sett bare positivt å si om ham. Han har sine særegenheter som de fleste av oss, men er lyttende, interessert og handlekraftig. Jeg har kanskje følt at hans svake side kan være at han ofte er litt snar med å skrive ut medikamenter som ikke strengt tatt er nødvendige. Og som med de fleste leger savner jeg litt dypere rådgivning om forebygging og livsstil. Men alt i alt er dette en tilstedeværende lege med personlighet som viser omtanke og bruker sunn fornuft. Derfor ble jeg litt lei meg for å bli tatt av listen hans, for jeg hadde ingen planer om å bytte.

Utrolig sympatisk lege

En lege som forstår seg på hele mennesket; empatisk, omsorgsfull, kunnskapsrik og rett og slett en skikkelig hyggelig fyr. Veldig glad for at familien har ham som fastlege!! Opplever st han tar meg på alvor samtidig som han har en fin sans for humor.

Utmerket lege

Har hatt noen leger opp igjennom tiden, men ingen kan måle seg med Nils Ivar. Vanskelig å komme på listen hans, men det er verdt ventetiden. Hele familien og flere bekjente går til han, og alle er svært fornøyde.

Sympatisk, lyttende, humoristisk og seriøs.
Anbefales på det varmeste.

Utrolig dårlig oppfølging

Ikke fornøyd med Leraand i det hele tatt, har først fått tilsendt feil prøvesvar, og i siden har han vært utilgjengelig i to uker. Endte med å måtte betale for å få en undersøkelse på en privat klinikk fordi jeg aldri fikk svar. Har også opplevd å at han skriver ut resepter på medisiner jeg ikke trengte å ta. Anbefales ikke som lege.

Fantastisk flink fastlege!

Har hatt Nils Ivar Leraand som fastlege siden midten på 1990-tallet. Han har fulgt meg gjennom flere epoker i livet, oppturer og nedturer. Har alltid følt meg godt og profesjonelt ivaretatt, både av Leraand og hans personale. På grunn av omrokeringer på kontoret har jeg blitt fjernet fra hans liste, og overført til en annen fastlege etter en trekning av HELFO. Dette føles selvsagt både trist og vemodig.

Kjempebra lege!

Synes han er en flink lege, lytter og tar pasientens problemer på alvor. fått mye god og uunnværlig hjelp fra han.

Tar pasienten på alvor

Nils Ivar Leraand er en sympatisk og lyttende lege. Han tar alltid pasienten på alvor, og er svært dyktig i sitt arbeide. Anbefaler på det sterkeste Munkholmen Legesenter. Pluss for hyggelige, og alltid hjelpsomme legesekretærer.

Uempatisk

Jeg har hatt denne legen en noen måneder, og opplever han som veldig uempatisk og kald i sine handlinger/vurderinger.
Brukermedvirkning er ikke til stede, og man har egentlig ingenting man burde få sagt i sin sak, har aldri følt meg så uhørt og umyndiggjort av en lege før.

Sekretærene skal ha stor skryt på Munkholmen legesenter som er kjempehyggelige.
Denne fastlegen frarådes sterkt, for min del blir det en busstopp ekstra til min forrige fastlege.

Enestående!

Jeg får ikke skrytt nok av Munkholmen legesenter og anbefaler dem til alle jeg kjenner. Både store og små i familien har vært mest hos Leraand.

Han er en enestående fyr. Empatisk, humoristisk, alltid blid og rolig selv om jeg skjønner at de har veldig mye å gjøre. Jeg føler meg alltid ivaretatt, er han usikker på noe henviser han videre. Jeg trenger aldri å mase meg til noe, vil jeg ha noe sjekket så får jeg det. Hans aller største pluss er det fantastiske barnetekket hans, det er stas for ungene hver gang vi trenger å dra dit, selv om det er feber, snørr og tårer i utgangspunktet.

Til slutt en stor honnør til de utrolig trivelige legesekretærene, som aldri ser ut til å ha en dårlig dag.

Beste fastlegen en kan ha.

Har hatt Leraand i mange år som fastlege og kunne aldri tenke meg å skifte fastlege.Han er veldig lett å prate med,lytter bestandig på det jeg har å si og ikke opptatt av dataen sin.Han er forsiktig med å levere ut reseptmedisin(stiller seg selvfølgelig annerledes hvis det er livsviktige medisiner) derfor føler jeg meg trygg på hans vurderinger og behandling.Han har hjulpet meg mye han og er så takknemmelig for at jeg har en kjempefastlege som han