Helene Kirsten Mourier

Hans Baucks veg 1 7033 Trondheim
Helene Kirsten Mourier er en av 165 fastleger i Trondheim

Siste vurderinger av Helene Kirsten Mourier

Aldri møtt henne

Har vært til legen minst fem ganger i løpet av to år og har aldri fått time til min fastlege. Har alltid blitt henvist til turnusleger eller andre leger på Nardosletta som har vært tilgjengelig. Hva er vitsen med fastlege om man aldri møter fastlegen sin? ...

Dårlig!

Er absolut ikke fornøyd! Hun er arrogant og virker lite interessert i å lytte til mine problemer. Hun sendte meg på MR av hodet, men etter flere gode og lange samtaler med turnuslege, kom det tilslutt fram at jeg har sosial angst. Hun er veldig kjapp av og til med sende henvisning til MR og CT, men kunne heller brukt litt lengre tid på å lytte til pasientet.

Arrogant

Mourier er kald og effektiv i møte med sine pasienter. Når det kommer til å diagnostisere somatiske lidelser er hun ofte dyktig og presis, men fordi hun har en uovertruffen tro på sin evne til faglig vurdering, og aldri innrømmer begrensninger i sin egen kompetanse, har jeg opplevd situasjoner der det kunne ha gått svært galt. Hun innrømmer aldri feil og er rask til å konkludere og dra slutninger. I kommunikasjonen er hun arrogant, lite imøtekommende og avvisende når du ønsker å korrigere feiloppfatninger.

Flink og grundig

Har hatt denne fastlegen i over 10 år. Hun har alltid vært hyggelig og flink til å lytte. Hun har også henvist når det har vært nødvendig og gitt gode råd. Noe lang ventetid for å få time, men det er bare hvis det er noe ufarlig som ikke haster.

Den beste legen jeg noensinne har hatt

Følger opp og tar ting på alvor. Flink til å videresende meg til andre undersøkelser som rtg, ultralyd og MR. Forklarer meg ting så jeg skjønner hva hun prater om. Føler meg godt i varetatt.