Helene Kirsten Mourier

Hans Baucks veg 1 7033 Trondheim
Helene Kirsten Mourier er en av 169 fastleger i Trondheim

Siste vurderinger av Helene Kirsten Mourier

Tar deg på alvor!

Mourier er en utrolig dyktig lege, jeg har blitt tatt på alvor hver gang jeg har vært hos henne. Viser forståelse, omsorg og lytter til deg. utrolig synd at hun snart skal gå av med pensjon etterhvert. hjulpet meg mye gjennom mine helseplager, støttet meg i samtaler med arbeidsgiver og nav. Henviser videre når man har behov for det. Selv om jeg har slitt en del med plager som ikke er synlige, har hun stilt opp!

Dyktig!

Har hatt henne som lege i 25 år. Hun er effektiv og dyktig. Blir alltid tatt på alvor, og hun følger grundige opp. Er det nødvendig har jeg opplevd å blitt henvist til MR/CT eller spesialisthelsetjenesten.

Aldri møtt henne

Har vært til legen minst fem ganger i løpet av to år og har aldri fått time til min fastlege. Har alltid blitt henvist til turnusleger eller andre leger på Nardosletta som har vært tilgjengelig. Hva er vitsen med fastlege om man aldri møter fastlegen sin? ...

Dårlig!

Er absolut ikke fornøyd! Hun er arrogant og virker lite interessert i å lytte til mine problemer. Hun sendte meg på MR av hodet, men etter flere gode og lange samtaler med turnuslege, kom det tilslutt fram at jeg har sosial angst. Hun er veldig kjapp av og til med sende henvisning til MR og CT, men kunne heller brukt litt lengre tid på å lytte til pasientet.

Arrogant

Mourier er kald og effektiv i møte med sine pasienter. Når det kommer til å diagnostisere somatiske lidelser er hun ofte dyktig og presis, men fordi hun har en uovertruffen tro på sin evne til faglig vurdering, og aldri innrømmer begrensninger i sin egen kompetanse, har jeg opplevd situasjoner der det kunne ha gått svært galt. Hun innrømmer aldri feil og er rask til å konkludere og dra slutninger. I kommunikasjonen er hun arrogant, lite imøtekommende og avvisende når du ønsker å korrigere feiloppfatninger.