Mette Greger Mæle

Midtbyen Legesenter AS

2008

Ventetid

Se antatt ventetid før du kan få plass på legens liste

Midtbyen Legesenter AS
Olav Tryggvasonsgt. 40 7011 Trondheim
Tlf: 73 92 38 80 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Mette Greger Mæle er en av 172 fastleger i Trondheim

Siste vurderinger av Mette Greger Mæle

Ikke tilgjengelig

Virker som at hun ikke bryr seg om pasienten. Du føler deg som hypokonder. Dårlig med oppfølging. Ventetid på to mnd dersom jeg skal ha time. Bytter fastlege etter å ha hatt denne Mette alt for lenge.

En overalt god og kompetent lege

God lege, empatisk og kunnskapsrik. Bytter kun da jeg skal flytte fra byen, anbefaler henne gjerne til andre.

Veldig fornøyd

Hadde Mette som fastlege i mange år, etter hun tok over for min gamle, som gikk av med pensjon, og har opplevd henne som en faglig dyktig og engasjert fastlege. Hun er flink til å ta pasienten på alvor, og henviser raskt til riktig instans når det er nødvendig. Kjenner meg ikke igjen i de negative vurderingene her i det hele tatt.

At hun noterer i journalen fortløpende under konsultasjon er ikke noe jeg vil bemerke som negativt, fordi:
a) hun noterer ut fra det som faktisk blir sagt, og ikke etter hukommelsen et kvarter senere. Hun "avbryter" med relevante spørsmål, for å være sikker på at hun oppfatter pasienten riktig. Dette kan jeg ikke se som negativt.
b) det er nødvendig å notere under konsultasjonene pga tidspresset fastlegene er utsatt for med det enorme antallet pasienter de er pålagt å ha.

Måtte byte fastlege pga flytting til en annen landsdel. Ellers ville jeg gjerne beholdt henne.

Hun har vært endel borte, men jeg har vært like fornøyd med både vikarer (ved hennes permisjoner) og andre leger (ved akuttimer når hun har vært fullbooket) ved Midtbyen legesenter.

Flink på resepter og paracet

Jeg har hatt Mette som fastlege i snart fem år, men har hatt delte opplevelser, og om jeg ikke skulle ha flyttet nå, ville jeg likevel ha byttet fastlege.

Grunnen er at jeg ofte har følt at jeg blir ikke hørt, noe som har skapt mye frustrasjoner for meg.

For eksempel skulle jeg bytte p-stav hos henne. Den første gangen hadde det vært mye trøbbel med å få den ut av armen, og det endte opp med en henvisning til St. Olavs. Den andre gangen bestilte jeg time noen måneder før, og jeg forventet at hun så i notatene sine for tidligere historikk, og enten satte av time til operasjon, eller umiddelbart gav henvisning videre. Hun hadde satt av 15 min, og sa "ingen bruker p-stav lenger", etter at hun hadde gitt meg en resept på p-stav, som koster over 1200 kr. Hun kunne ha spart seg den kommentaren, eller sagt det før hun evt. gav meg en resept. Jeg måtte vente i nesten tre måneder før jeg fikk en time på St. Olavs - på eget initiativ. Mette kunne ha dratt nytte av bedre kommunikasjon med de som setter av legetimer og å lese gjennom historikken før pasienten kommer.

Det er fin beliggenhet på legekontoret, og ikke så altfor lang ventetid. Det er også mulig å få en akuttime.

Oppsummert: Dersom du har en sykdom hvor alt du trenger er en resept, er Mette en flink lege. Men skulle det være noe annet - dropp besøket, kjøp paracet.

Følte meg ikke sett som pasient

Jeg følte meg ikke sett som pasient, hun så mest på dataskjermen og avbrøt meg når jeg skulle svare på spørsmålene hennes. Hun er helt sikkert faglig flink, men det var ikke noe koselig å føle at hun stresset med å få meg ut av døra.

Flink!

Jeg synes Mette er en flink lege med godt humør som det er lett å snakke med. Så langt veldig fornøyd! Hun tar deg seriøst og gir gode råd i forhold til dine egne preferanser eller behov.

Paracet og et glass vann

Jeg har slitt med migrene og sterk hodepine i flere år, og når begeret rant over for ett halvt års tid siden dro jeg til Mæle. Fikk beskjed om å ta meg en paracet og gå hjem å legge meg på sofaen, det desidert latterligste tipset jeg har fått mot migrene noen sinne - og jeg har fått ett par!
Er i tillegg meget vanskelig å få time hos denne legen, da det beste en gjennomsnittlig kan få er en time om en måned.
Serviceinnstillingen til dette legesenteret i sin helhet er heller på trynet, og ønsket om å hjelpe ett menneske virker til å være helt borte.

Profesjonell og imøtekommende

Jeg har hatt Mette som fastlege i noen år nå, under denne tiden har jeg aldri hatt noen seriøse plager eller behov for særlig oppfølging. Jeg føler imidlertid meg alltid godt ivaretatt når jeg har timer med Mette. Det er ingenting jeg føler er pinlig å snakke med henne om, og hun ser alltid på meg og kommer med innspill. Mette fremstår for meg som en imøtekommende lege, og hun mestrer å ha en profesjonell avstand til meg som kunde, noe jeg føler er veldig riktig. Videre har jeg alltid fått time snarlig, og dersom noe har vært akutt har hun ordnet tid til meg. Jeg føler at Mette også tar seg bryet med oppfølgningsspørsmål og gir gode råd. Jeg kommer ikke til å bytte lege, jeg er meget fornøyd med Mette og anbefaler henne som fastlege.

Til tider overlegen lege med fokus på PC-skjermen snarere enn pasienten!

Mette Greger Mæle er nok en godt skolert lege, men som tidligere påpekt på denne siden, uten særlig evne til å se pasienten! Har hatt Mette som lege nå i flere år, og angrer på at jeg ikke har byttet før. Når en som pasient blir møtt av en lege som er mest opptatt av PC-skjermen, som bryter av når pasienten snakker, viser lite empati overfor pasienten, og mener blodtrykksmåling er tilstrekkelig helsesjekk, føler man seg lite iveretatt som pasient.

Flott lege som lytter!
Skulle ønske flere leger var like interesserte i å hjelpe pasientene slik!

God Lege

Mette ser pasienten, og tilbyr den hjelp pasienten trenger. Hun er dessuten veldig lett å prate med. Man går ut av døra med følelsen av at man har fått diskutert alt man kom for, og har fått hjelp.

Paracet for absolutt alt!

Hun er vennlig, grei og sikkert skoleflink, ikke så flink med folk. Veldig effektiv, skysser pasienten ut av døra, og synes paracet bør hjelpe mot alt. Uansett hva som feiler deg, eller hva slags smerter du har: Gå hjem og peis på med paracet, og gå en tur. Hun bør lære seg at det er PASIENTEN en lege faktisk lærer mest av, ikke nødvendigvis bøkene. Følte at jeg alltid måtte si fra flere ganger om ting før hun brydde seg, og ble til slutt frustrert nok til å bytte fastlege.