Mette Greger Mæle

Olav Tryggvasonsgt. 40 7011 Trondheim
Mette Greger Mæle er en av 170 fastleger i Trondheim

Siste vurderinger av Mette Greger Mæle

Ikke tilgjengelig

Virker som at hun ikke bryr seg om pasienten. Du føler deg som hypokonder. Dårlig med oppfølging. Ventetid på to mnd dersom jeg skal ha time. Bytter fastlege etter å ha hatt denne Mette alt for lenge.

En overalt god og kompetent lege

God lege, empatisk og kunnskapsrik. Bytter kun da jeg skal flytte fra byen, anbefaler henne gjerne til andre.

Veldig fornøyd

Hadde Mette som fastlege i mange år, etter hun tok over for min gamle, som gikk av med pensjon, og har opplevd henne som en faglig dyktig og engasjert fastlege. Hun er flink til å ta pasienten på alvor, og henviser raskt til riktig instans når det er nødvendig. Kjenner meg ikke igjen i de negative vurderingene her i det hele tatt.

At hun noterer i journalen fortløpende under konsultasjon er ikke noe jeg vil bemerke som negativt, fordi:
a) hun noterer ut fra det som faktisk blir sagt, og ikke etter hukommelsen et kvarter senere. Hun "avbryter" med relevante spørsmål, for å være sikker på at hun oppfatter pasienten riktig. Dette kan jeg ikke se som negativt.
b) det er nødvendig å notere under konsultasjonene pga tidspresset fastlegene er utsatt for med det enorme antallet pasienter de er pålagt å ha.

Måtte byte fastlege pga flytting til en annen landsdel. Ellers ville jeg gjerne beholdt henne.

Hun har vært endel borte, men jeg har vært like fornøyd med både vikarer (ved hennes permisjoner) og andre leger (ved akuttimer når hun har vært fullbooket) ved Midtbyen legesenter.

Flink på resepter og paracet

Jeg har hatt Mette som fastlege i snart fem år, men har hatt delte opplevelser, og om jeg ikke skulle ha flyttet nå, ville jeg likevel ha byttet fastlege.

Grunnen er at jeg ofte har følt at jeg blir ikke hørt, noe som har skapt mye frustrasjoner for meg.

For eksempel skulle jeg bytte p-stav hos henne. Den første gangen hadde det vært mye trøbbel med å få den ut av armen, og det endte opp med en henvisning til St. Olavs. Den andre gangen bestilte jeg time noen måneder før, og jeg forventet at hun så i notatene sine for tidligere historikk, og enten satte av time til operasjon, eller umiddelbart gav henvisning videre. Hun hadde satt av 15 min, og sa "ingen bruker p-stav lenger", etter at hun hadde gitt meg en resept på p-stav, som koster over 1200 kr. Hun kunne ha spart seg den kommentaren, eller sagt det før hun evt. gav meg en resept. Jeg måtte vente i nesten tre måneder før jeg fikk en time på St. Olavs - på eget initiativ. Mette kunne ha dratt nytte av bedre kommunikasjon med de som setter av legetimer og å lese gjennom historikken før pasienten kommer.

Det er fin beliggenhet på legekontoret, og ikke så altfor lang ventetid. Det er også mulig å få en akuttime.

Oppsummert: Dersom du har en sykdom hvor alt du trenger er en resept, er Mette en flink lege. Men skulle det være noe annet - dropp besøket, kjøp paracet.

Følte meg ikke sett som pasient

Jeg følte meg ikke sett som pasient, hun så mest på dataskjermen og avbrøt meg når jeg skulle svare på spørsmålene hennes. Hun er helt sikkert faglig flink, men det var ikke noe koselig å føle at hun stresset med å få meg ut av døra.