Unni Britt Velle Sørli

Ingen på venteliste

Unni Britt Velle Sørli er en av 12 fastleger i Ås

Siste vurderinger av Unni Britt Velle Sørli

Ubehagelig

Egentlig lette jeg etter et sted å skrive direkte til legekontoret men dette er noe umulig å finne, derfor blir klagen skrevet her.

Min første time ba jeg om informasjon om mine medisinske muligheter angående abort, grunnet uventet graviditet. Fremfor å legge frem mine muligheter ga hun sin personlig mening som var direkte og upassende. Jeg som pasient var sårbar og ikke i en en posisjon til å argumentere imot. Dette var veldig ubehagelig å bli møtt med fra en fastlege som skal være nøytral og gi medisinske råd og ikke minst være et trygt sted å dra. Jeg ble satt opp til en til time uka etter og turte ikke si noe da jeg var så satt ut av situasjonen, denne var jeg inne på pasientsky for å prøve å avlyse men det gikk aldri gjennom, og slik andre skriver er det så og si umulig å få tak i legen sin. To uker senere får jeg inkassovarsel for timen. (en time som i utgangspunktet ville vært gratis) Jeg måtte gå privat for å finne et trygt sted å prate om utfordringene mine, veldig dumt at en skal måtte gå privat fremfor sin egen fastlege.

Ingen forståelse eller respekt

Viser ingen forståelse ovenfor meg som pasient og min situasjon, og viser nesten ingen vilje til å hjelpe meg. Virker ikke særlig ikke som hun bryr seg/har forståelse for psykiske plager. Ovenfra og ned holdning hvor det nesten ikke lyttes til det jeg sier.

Misfornøyd

Veldig vanskelig å få tak i, så lite telefon tid at det som student ikke er mulig å få tak i legen hvis en også skal møte til (obligatoriske) forelesninger på universitetet.

Jeg opplevde legen som mer defensiv en løsningsorientert når det kom til mine helseproblemer. Dette gjorde det for meg vanskeligere å be om hjelp videre.

Har måttet bytte fastlege, da jeg ikke får den hjelpen jeg har behov for.

Dålig!

Jeg måtte ta barn min til legevakt, det er ikke mulig å avbryte møte på nett og jeg ringte som førsteperson da køen åpnet seg for å informere Unni. Nå fikk jeg et inkassovarsel uten å få fakturaen sendt først! Fra jeg bestiller tiden og avlyst det var det ikke 24 timer og det var et veldig lite barn, Håpløs, kan ikke vente med å forandre henne!

Dårlig

Burde lyttet til anmeldelsene her. Kommer til å bytte. Virker hyggelig nok men vil ikke ta seg tid // ta pasienten seriøst.