Axel Christian Sellgren

Charlottenlund Legesenter

1980

Ventetid

Se antatt ventetid før du kan få plass på legens liste

Siste vurderinger av Axel Christian Sellgren

Innehar gode kunnskaper og er effektiv

Topp lege, anbefales!

Innehar gode kunnskaper og er forståelse full. Han har min fulle tillit vica versa.

Grei nok

Er sjelden til lege men har hatt oppfølging i svangerskap og under en skade. De få gangene jeg har vært der (kanskje 4-5 ganger over like mange år) har jeg strevd med å få til en god dialog med Dr Sellgren. Mulig det er min egen feil men jeg er vant til å kommunisere med forskjellige folk gjennom eget yrke så jeg tror ikke feilen bare ligger hos meg. Jeg opplever at han ser litt mye på skjermen sin og jeg har ofte fått spørsmål fra han om jeg tror det er noe vits at han gjør ting/ undersøkelser ("tror du det er noe vits å ta blodtrykket ditt? Skal vi ta en vekt av deg...det er jo kanskje ikke noe vits da du ser helt normal ut.... " Dette under svangerskapskontroller. Jeg forventer at han gjør de undersøkelser han mener er nødvendig, verken mer eller mindre ) Gikk også imot anbefalinger fra kirurg som hadde operert meg uten å gi noe forklaring utover at han synes det burde være greit å gjøre det på hans måte. Har også vært der med min datter som da var 6 år; snakket ikke til henne i det hele tatt men bare dialog med meg som mor.
Oppfatter han som veldig varierende i humøret noe som påvirker konsultasjonen.
Alt i alt, ingen graverende feil eller mangler men kan nok dessverre heller ikke anbefale denne legen. Selve legekontoret er derimot veldig hyggelig! (lab, resepsjon, etc)

En meget god lege

Sellgren er en meget klok mann, med god evne til å sette seg inn i pasientens tilstand.
Meget enkel å snakke med samtidig som han opptrår meget profesjonelt.
Lytter til deg fullt uansett symptom, før han ev. ytrer sine tanker og meninger om årsak.
Har vært familiens lege i snart 30år, og har ingen negative erfaringer.
Også veldig barnevennlig.

Medmenneskelig

Hatt Sellgren som fastlege i snart 30 år og som kroniker mange besøk. Lege med god kunnskap, tar grep og handler. Kan nok ha sin dårlige dagsform han som oss andre mennesker men er stort sett trivelig, lytter og jeg føler meg godt ivaretatt. Lett å få kontakt med legesenteret og time omtrent på dagen hvis behov.

Trivelig, men tidvis distré/fraværende.

Hatt han som lege i 9år og har merket at det har gått noen år. Men han er alltid trivelig og lytter til det jeg har å si. Generelt god allmenmedisinsk kunnskap og sjekker opp det han ikke kan noe særlig om.
Han har også god forståelse for psykiske sykdommer og utfordringer.
Flink til å henvise om han mener andre har bedre kunnskap enn han selv.
Skriver ikke ut medisiner unødig.
Barnevennlig.

Grei nok.

Litt for interessert i å få deg raskt inn og raskt ut. Men dette gjennomsyrer hele klinikken. (Det er ikke mulig å ringe for å bestille time, man henvises til SMS-tjeneste til 6 kr. pr melding og minst to meldinger, oftest tre. Skammelig. Og ja, jeg har forsøkt å ringe ved åpningstid, og latt det ringe helt ut flere ganger på rad. "Ekspedienter"! Jommen sa jeg smør) Ellers lar Sellgren seg enkelt styre, og godtar raskt diagnoseforslag. Dette synes jeg er greit.

Verdens verste

Arrogant mann som ikke hører på pasienten. Har hverken empati eller alminnelige mellommenneskelige antenner. Styr unna!!!

Min tidligere fastlege

Sellgren har vært min fastlege siden jeg var født mer eller mindre. Også min mors og mormors fastlege.

Har tendenser til å høre med halvt øre, styrer timen.. Noen ganger føles det som at alt skal gå så fort.. Er ikke inne hos ham lenge.

Fordi jeg har hatt ham så mange år, er det ved enkelte anledninger jeg har krevd en form for behandling fordi jeg selv har følt at det er noe feil, selv om han ikke har i utgangspunktet ville sende meg på den type behandling. Det har da vist seg å være et lurt valg, da de ved sykehuset fant ut hva som var feil..

Men samtidig hører han da på når jeg har krevd behandling, snakker gjerne om noen felles interesser, du får time samme dag eller neste. God husk på min historikk. Snakker et språk som er forståelig for de fleste.

Jeg byttet lege fordi jeg flyttet.

Kjører sitt eget løp

Mitt inntrykk av Sellgren er at han ønsker å kjøre sitt eget løp under timen. Han ønsker å styre timen, og er lite interessert i å la pasienten snakke og forklare. Dette er en lege jeg raskt har følt meg overkjørt av. Man får inntrykk av at han lytter med ett halvt øre, og konkluderer alt for raskt! Jeg har også opplevd han som noe distre, og det kan være greit å dobbel sjekke om henvisninger faktisk blir sendt, eller at man får svar på de prøver som er tatt. Han er generelt hyggelig, og noe spøkefull, men dessverre er dette ikke nok når man ikke blir hørt.

Til han går av

Faglig dyktig, genuint interessert i sine pasienter, har hatt uttallige besøk hos han i 25 år. Fått masse hjelp og støtte, MEN noe varierende mtp "dagsform", håper han fortsetter lenge enda.

Alt i alt en bra lege!

Har hatt Axel Christian som fastlege i mange år, og meget godt fornøyd med han. Alltid hyggelig, tar seg tid til å snakke med deg, og jeg har egentlig ingen verdens ting å utsette på han. Anbefales!

Seriøs og interessert

Sellgren tar seg tid til å lytte, og tør si fra hvis han er i tvil om noe. Bruker et språk som er lett å forstå for hvermansen.

Samvittighetsfull og dyktig

En meget samvittighetsfull og tilitsskapende lege. Meget dyktig faglig med meget treffsikker diagnostisering. Tar pasienten på alvor og føler opp når det er noe alvorlig. Kan trygt anbefales.