Axel Christian Sellgren

Charlottenlund Legesenter

1980

Siste vurderinger av Axel Christian Sellgren

Grei nok

Er sjelden til lege men har hatt oppfølging i svangerskap og under en skade. De få gangene jeg har vært der (kanskje 4-5 ganger over like mange år) har jeg strevd med å få til en god dialog med Dr Sellgren. Mulig det er min egen feil men jeg er vant til å kommunisere med forskjellige folk gjennom eget yrke så jeg tror ikke feilen bare ligger hos meg. Jeg opplever at han ser litt mye på skjermen sin og jeg har ofte fått spørsmål fra han om jeg tror det er noe vits at han gjør ting/ undersøkelser ("tror du det er noe vits å ta blodtrykket ditt? Skal vi ta en vekt av deg...det er jo kanskje ikke noe vits da du ser helt normal ut.... " Dette under svangerskapskontroller. Jeg forventer at han gjør de undersøkelser han mener er nødvendig, verken mer eller mindre ) Gikk også imot anbefalinger fra kirurg som hadde operert meg uten å gi noe forklaring utover at han synes det burde være greit å gjøre det på hans måte. Har også vært der med min datter som da var 6 år; snakket ikke til henne i det hele tatt men bare dialog med meg som mor.
Oppfatter han som veldig varierende i humøret noe som påvirker konsultasjonen.
Alt i alt, ingen graverende feil eller mangler men kan nok dessverre heller ikke anbefale denne legen. Selve legekontoret er derimot veldig hyggelig! (lab, resepsjon, etc)

En meget god lege

Sellgren er en meget klok mann, med god evne til å sette seg inn i pasientens tilstand.
Meget enkel å snakke med samtidig som han opptrår meget profesjonelt.
Lytter til deg fullt uansett symptom, før han ev. ytrer sine tanker og meninger om årsak.
Har vært familiens lege i snart 30år, og har ingen negative erfaringer.
Også veldig barnevennlig.

Medmenneskelig

Hatt Sellgren som fastlege i snart 30 år og som kroniker mange besøk. Lege med god kunnskap, tar grep og handler. Kan nok ha sin dårlige dagsform han som oss andre mennesker men er stort sett trivelig, lytter og jeg føler meg godt ivaretatt. Lett å få kontakt med legesenteret og time omtrent på dagen hvis behov.

Trivelig, men tidvis distré/fraværende.

Hatt han som lege i 9år og har merket at det har gått noen år. Men han er alltid trivelig og lytter til det jeg har å si. Generelt god allmenmedisinsk kunnskap og sjekker opp det han ikke kan noe særlig om.
Han har også god forståelse for psykiske sykdommer og utfordringer.
Flink til å henvise om han mener andre har bedre kunnskap enn han selv.
Skriver ikke ut medisiner unødig.
Barnevennlig.

Grei nok.

Litt for interessert i å få deg raskt inn og raskt ut. Men dette gjennomsyrer hele klinikken. (Det er ikke mulig å ringe for å bestille time, man henvises til SMS-tjeneste til 6 kr. pr melding og minst to meldinger, oftest tre. Skammelig. Og ja, jeg har forsøkt å ringe ved åpningstid, og latt det ringe helt ut flere ganger på rad. "Ekspedienter"! Jommen sa jeg smør) Ellers lar Sellgren seg enkelt styre, og godtar raskt diagnoseforslag. Dette synes jeg er greit.