Tone Dorthe Sletten

Mellomila 76 7018 Trondheim
Tone Dorthe Sletten er en av 165 fastleger i Trondheim

Siste vurderinger av Tone Dorthe Sletten

Imponert

Jeg har vært hos Tone i et halvt år. Jeg er imponert over hvor langt hun strekker seg for å hjelpe pasientene. Hun er kanskje ei travel dame, men når det virkelig gjelder- så er hun der og ordner opp! Tusen hjertelig takk. Hilsen ei veldig veldig takknemmelig dame.

Fantastisk!

Tone har fulgt meg gjennom oppturer. Det blir en del venting hos Tone, men det er helt greit. Jeg vet at jeg får den tiden jeg trenger når det er min tur. Jegliker at Tone er direkte og ikke jatter med når det trengs.

Legen for meg.

Tone har vært min lege i mange år. Ja, det kan være vanskelig å få en planlagt time og ja ventetid er ikke uvanlig. MEN disse kan begrunnes med at hun gir deg tid når du har behov for det, hun ringer om det er behovet, hun deltar på samarbeidsmøte ved behov, disse tar tid også. Ærlig sagt vet jeg ikke hvordan det hadde gått med meg uten den støtte jeg har fått gjennom en lang periode med fravær av helse. Ja hun kan være direkte, men bare når jeg har behov for det. Hun investerer masse i sine pasienter og da synes jeg at vi skal være rause. Ikke alltid man får det man vil kanskje, men det man trenger! Jeg frykter å måtte finne en ny fastlege da jeg tror neppe jeg finner en lege som jeg vil stole på like mye.

Bør bli litt mer lydhør og ydmyk

Jeg kjenner meg igjenn i alle de negative omtalene av Dr. Sletten her. Hun bagatelliserer alvorlig sykdom, kverrulerer på henvisning til spesialist om man i det hele tatt får det. (Måtte en gang dra på legevakta fordi hun nekta å henvise meg for alvorlig akutt sykdom)

Hvis jeg skal gi et råd til Tone: sett telefonen din på lydløs, pasientene dine er ikke interessert i å høre på dine private samtaler eller at du skal bruke tiden deres på SMS'ing. Venter du en veldig viktig telefon er det ok, men da må du heller si det til pasienten. Men telefoner fra barn som jeg forstår er relativt voksne bør du kanskje ikke ta med pasienter tilstedet og argumentere for eller slik med barna dine på telefon. Om du må ta telefonen, så si at du er opptatt med en pasient. Regner med de fleste som ringer deg på mobilen vet du er fastlege og bør ha forståelse for at du ringer tilbake om 5-10 minutter når konsultasjonen er ferdig.

Ellers er det umulig å komme igjennom på telefon på legesenteret innen rimelig tid. Og i allefall å få time i løpet av de neste 2-3 ukene. Og man ringer jo ikke legen før man er syk stort sett.

Ventetiden er også helt hårreisende. Når jeg har hatt første timen på dagen har jeg ofte ventet en halvtime, og Tone har kommet halsende inn døra et kvarter etter at timen skulle begynt. Så det er jo ikke så rart at ventetida ellers blir times lang når man starter dagen med en halvtime på etterskudd.

Ikke bra

Bagatelliserer symptomer og sykdommer. Bl.a kronisk sykdom som ble avfeid helt til jeg kom meg til en spesialist.
Bruker to måneder på å skrive henvisning (hvis hun i det hele tatt gjør det, noen ganger blir det helt glemt, man må purre på hver dag i flere uker før det skjer noe), noe som jo er et stort problem når NAV skulle hatt dem på dagen, eller forsikringsselskapet må ha papirene før de kan vurdere forsikring.
Bruker timen som du betaler for til å ta imot personlige telefoner og sms-er.
Helt umulig å få time på mindre en enn mnd ventetid. Alltid stressa og mye å gjøre. For mange baller i lufta kan det virke som.