Nils Peter Sundt

Haakon VII's gt.9 7041 Trondheim
Tlf: 73 92 01 55 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Nils Peter Sundt er en av 172 fastleger i Trondheim

Siste vurderinger av Nils Peter Sundt

Tilgjengelig, dyktig og meget forståelsesfull

Jeg er meget fornøyd med Nils. Jeg har hatt ham som min fastlege i over 10 år nå og anbefaler han på det varmeste.

Dyktig og forståelsesfull

Kunnskapsrik, seriøs, grundig, forståelsesfull.
En veldig dyktig lege, tar seg tid til pasienten når det er nødvendig. Virker veldig samvittighetsfull.

Profesjonell og omsorgsfull - ikke no pjatt

Opplever han som hyggelig, profesjonell og omsorgsfull, og at han tar meg på alvor - ikke no pjatt. Ser at flere har kommentert at han ser mye på skjermen under konsultasjon, noe jeg har oppfattet som han tenker, noterer og stiller spørsmål for å bedre kunne hjelpe.

Jeg fikk blant annet en avvisning på en henvisning han hadde ordnet, og da hadde han sendt inn klage og ringt dem før avvisningen hadde rukket å komme til meg i posten. Jeg fikk da komme til spesialist likevel. Utrolig godt med en lege som kjemper for en!

Det eneste negative jeg har å si, vil være at noen av de i skranken, og da spesielt en av dem, er utrolig sure og nærmest ikke eier folkeskikk.. Men det er ikke alle, og de som tar blodprøver og slikt er heldigvis veldig hyggelige :)

Et stort pluss er også at jeg alltid har fått svar på prøver på bare et par dager!

En solid og kunnskapsrik lege

Har hatt Sundt som lege i mange år. Han er kunnskapsrik og oppdatert, god til å lytte. Føler meg trygg med hans vurderinger.
Selv om Lade ikke er i min bydel, prioriterer jeg en god lege, selv om det der ett stykke å sykle.

Sundt er Topp lege , tommelen Opp👍🏻

Jeg har hatt Sundt i 30 år. Han er kjapp,effektiv,flink og lytter.
Passer meg helt utmerket. Anbefales !
Synes at det blir mye pepper på sekretærene her. Jeg ser de har en travel hverdag med blide og sure pasienter. Ikke alltid like greit for dem heller.Jeg synes de gjør en bra jobb. Tommelen opp til de også .

Glad for å ha han som min fastlege

I de 12 år jeg har hatt Sundt som min fastlege har jeg blitt møtt med faglig dyktighet og medmenneskelighet/omsorg. Føler meg trygg på at han følger opp når det trengs.

Eneste minuset med legekontoret er helsesekretærene som fremstår sure og lite forståelsesfulle, dessverre. Men det velger en å overse pga god fastlege

Meget Bra

Meget dyktig. Forståelsesfulle, bruker den tiden jeg føler jeg har behov. Har hatt ham lenge og vært veldig fornøyd hele tiden.'

Godt fornøyd !

Vært min fastlege over 30 år, var lett deprimert en kort periode og fikk da ypperlig hjelp. Kjappe besøk, men er rask i beskr av ev mitt problem jeg også. Føler at jeg alltid blir hørt. Litt sure.. helsesekretærer, men de er effektive.

helt ok lege

jeg har hatt Sundt som lege i over 20 år, går ikke ofte til lege, men når jeg må så har jeg alltid fått den hjelp jeg trenger av sundt og blitt bra.

Gammeldags

Travel mann, sikkert faglig dyktig, men knapt med tid og en følelse av at man helst bør ha seg ut innen 10 minutter.

Av den gamle skolen, røff og litt strikt. Umulig å få henvisning for "pysete" psykiske problemer. Man får følelsen av at han mener det meste kan kureres med en tur i skogen.

Uengasjert og lite hjelpsom

Sundt var legen min i flere år, og han hjalp meg ikke med å ta tak i probleme mine skikkelig. Jeg ble henvist en gang, men det ble avvist. Sundt kunne ikke fortelle meg hvorfor. Legen var også med meg på et NAV-møte da jeg var syk og ute istand til å jobbe. Han trommet med fingrene på bordet og var totalt uengasjert. Han kikket stadig ut av vinduet og på klokken. Også min NAV-kontakt reagerte. Legenetimene gav inntrykk av at han bare ville få det ut av verden snarest mulig. Anbefales ikke som lege om du ønsker forståelse og oppfølging.

En dyktig lege.

Jeg har hatt Sundt som lege i ca 30 år. Jeg har absolutt intet negativt å si om hverken ham eller betjeningen generelt på Lade Legesenter.
På dager hvor det er meget hektisk kan han bære preg av akkurat det , men hvem gjør ikke det.
I enkelte innlegg her kjenner jeg meg slett ikke igjen i det hele tatt. Her spørs det om man bør vurdere seg selv. Til og med i et lege/pasientforhold bør kjemien stemme.
Jeg bytter ikke lege før han er pensjonist. Basta.

Arrogant

Kan ikke se at det er noe som er bra med denne legen. Han hører ikke hva pasienten sier, og stiller diagnoser som der passerseg selv.

Anbefales ikke

Ustruktutert og travel, kort i sine besvarelser. Sitter stort sett å glaner på pc under hele besøket. Humøret varierer veldig.
Damene i reseption er ufordragelige og tydelig lite glad i jobben sin. Større mangel på imøtekommenhet og service skal du lete lenge etter.

Jordnær og en god lytter!

Jeg byttet fastlege etter jeg flyttet til Trondheim for å studere. Har vært hos han et par ganger, og sammenlignet med min tidligere fastlege er han imøtekommende og en veldig god lytter. Han stiller spørsmål som kan knyttes opp mot sykdommen og er god til å sette ting i sammenheng. Dessuten er han jordnær og ikke overlegen sånn som mange leger kan være. Kommer ikke til å skifte før han pensjoneres!

Opplever å bli sett som et helt menneske

Har hatt Sundt som lege i ca 35 år og har aldri vært annet enn svært fornøyd med måten jeg blir møtt på.
Han henviser til spesialister når det er nødvendig og han henviser til undersøkelser der det trengs.
Jeg kan ta opp alle typer problemer og føler at han hører på det jeg formidler.

Tidligere hadde jeg en opplevelse av at han hadde det travelt, men det viser seg at det bare var jeg som selv hastet av gårde. Sundt tar seg tid når jeg selv gjør det.

En dyktig og imøtekommende lege

Jeg har brukt Sundt som fastlege i ca 30 år og har bare godt å si om ham. Han er alltid hyggelig og imøtekommende og gir gode svar på mine spørsmål. Diagnostisering og behandlig har alltid gitt de ønskede resultater i forhold til mine plager. Det eneste negative er at konsultasjonene av og til kan preges av at de har for mye å gjøre på legesenteret.
Totalopplevelsen skjemmes dessverre av kontorpersonalet som fremstår som avvisende og tverre. Det er vanskelig å komme igjennom på telefonen og når man endelig kommer igjennom får man følelsen av å være uønsket. En gang ble jeg nektet ø-hjelp på legesenteret fordi min fastlege var på ferie. Dette var en tirsdag, kom igjen på mandag var beskjeden jeg fikk.

Lytter ikke!

Helt ok lege å ha om ting ikke er kompliserte. Blir det flere ting å forholde seg til, sporer han av og mister evnen til å lytte. Har han et behandlingsopplegg klart for seg, er det det eneste viktige. Lytter overhodet ikke til hva jeg mener.

Imøtekommende og dyktig

Har brukt Sundt i snart 10 år og er meget fornøyd. Han er alltid imøtekommende og har alltid tatt rett når han foreslått videre behandling.

Forståelsesfull og faglig dyktig.

Har brukt han i 35 år og er svært fornøyd. Eneste minus er val at han har for mange pasienter.