Ingjald Åm

Anders Estenstads Veg 18 7046 Trondheim
Ingjald Åm er en av 170 fastleger i Trondheim

Siste vurderinger av Ingjald Åm

Åm er engasjert!

Ingjald er en god lege med glimt i øyet. Han står på for pasientene sine og bryr seg om mennesket som finnes bak plagene. Godt fornøyd med Ingjald!

Den beste legen jeg har hatt

Jeg mener han alltid har tatt meg på alvor når jeg har vært hos han.
Han er også lett å snakke med om personlig, mentale ting.
Det er så godt å ha en lege som jeg mener kjenner meg godt og da slipper man å fortelle "livshistoria" flere ganger.
Takket være han, fikk han meg operert for magesår, noe jeg hadde slitt med lenge uten at noen tok grep.
Nå har jeg i alle disse årene( ca 30-40 år)jeg har gått til han, ikke trengt å gå så ofte, da helsa har vært bra, men nå har jo alderen begynt å merkes og derfor håper jeg at jeg kan ennå få beholde fastlegen lenge ennå.

Han kan ha reddet livet mitt

På grunn av dr. Åms årvåkenhet og mistanke om at jeg kunne ha kreft (colon cancer), fikk jeg i 2012 en rask diagnose og kort tid etter operasjon på St. Olav. Jeg slapp cellegift og har ikke hatt noen plager i ettertid. Også ved andre konsultasjoner har jeg vært svært fornøyd med denne legen.

Virker lei av sine pasienter

Jeg er en relativt frisk person som sjeldent oppsøker medisinsk hjelp, men når jeg først gjør det har jeg helseplager. Min terskel for å oppsøke lege er veldig høy, noe som gjør at jeg i løpet av de siste 10 år muligens har oppsøkt min fastlege ca 5 ganger. Skuffelsen av da å bli behandlet som en hypokonder og føle meg latterligjort grunnet det å ha gjort seg opp sine egne tanker rundt symptomer man har og betydningen av disse var en av grunnene til at jeg rett og slett sluttet å oppsøke fastlegen min når jeg i senere tid kjente på eventuelle helseproblemer. For meg var dette en lege som verken lyttet til, eller tok meg seriøst.

Han er fantastisk.

Kan så absolutt slutte meg til første vurdering. Han er en flott fastlege, hele familien bruker ham, og har gjort det i mange år. Han tar alle på alvor, om "problemene" er aldri så banale, og henviser videre når det er behov for det, uten å måtte "se det an". Vi blir sett og hørt, og har aldri inntrykk av at han har det travelt. Når jeg er der, er fokus på meg!