Stig Otto Rygh

Parkvegen 1 A 7500 Stjørdal
Stig Otto Rygh er en av 24 fastleger i Stjørdal

Siste vurderinger av Stig Otto Rygh

Helt ok.

Han er en god lege å snakke med. man merker at han bryr seg.
Et stort pluss er at han er veldig flink til å forklare hva som er galt. Viser dette gjerne på ulike modeller av kroppen osv. Det eneste minuset jeg har opplevd er at han sjelden tar seg tid til å ta prøver.
Det blir heller skrevet ut medisiner som kan hjelpe isteden.
Vil ikke skryte av de andre personalet på dette legekontoret.

Men legen er helt ok.

Enkel og grei.

Tar seg tid til pasienten.
Forklarer enkelt og greit hvis man lurer på noe.
Desidert den beste legen jeg har hatt, åpen for en spøk og slår gjerne av en spøk selv også.
Vanskelig og komme igjennom på telefon til resepsjon, og til tider endel vente tid før time. Men Stig Otto som lege veier opp for dette. Enkelt og greit med sms tjeneste for både timebestilling og resept bestilling.

Savner denne legen etter flytting

Dette er den legen jeg savner mest etter at jeg flyttet fra byen. Da jeg hadde ham som fastlege følte jeg alltid at jeg ble tatt på alvor. Han er en lege som virkelig tar seg tid til å lytte til pasienten, så hvis du får denne fastlegen bør du prise deg lykkelig.

God lege

Ikke hatt noen problemer med Rygh, han har hjulpet meg med flere problemer og jeg har fått kommet inn på veldig kort tid. Det eneste negative jeg har å tilføye er at sms tjenesten ikke er optimal om man prøver å få en time som passer til ens egen rutine og at ringetiden hvor man kan nå resepsjonen ikke er optimal heller. Ventetiden på kontoret kan av og til også være litt lang i forhold til når man får time.
Totalt sett opplever jeg fortsatt at ting går veldig greit og når man først får kommet inn så er han veldig behjelpelig og går litt lengre for å imøtekomme meg som pasient.

Den beste og eneste fastlegen jeg har hatt!

Har hatt Rygh som fastlege i 35 år. Er fornøyd med den hjelpa jeg har fått og at en blir tatt på alvor. Tar seg god tid. Har prøvd SMS og det har fungert for meg. Fått time fort.Spørs jo selvsagt hva det er. Er vel den som ikke er så ofte til lege.

Virkerlig mer tilgjengelig med timebestilling over SMS?

Jeg byttet fastlege for en god stund siden, og skulle være registrert i Stig Otto Rygh sin liste for en god stund siden. Jeg benytter meg at den snedige muligheten til å bestille time over SMS, og skriver inn alt jeg skal og hva jeg vil ha time for. (det står på nettsiden deres at det koster deg 6kr per mottatte SMS). For hver sms du sender får du en automatisk hvor det står at henvendelsen din er registrert - så tar det litt tid før du får svar fra selve legekontoret. Mitt første svar var at de ikke hadde ledig den uken jeg ba om (kunne de ikke bare funnet neste ledige og spurt om det passet?) Jeg svarte da om jeg kunne få time uken etter da? Svaret da var at de ikke visste hvem jeg var (!!!?). Jeg sendte enda en melding og skrev at jeg skulle ha vært registrert i noen uker nå ifølge NAV og HELFO sin nettside. Så fikk jeg enda en sms med spørsmål om mitt fulle fødselsnr og adresse. Sendte så dette - og det er nå mange timer siden - og har enda ikke hørt noe om ledige timer fremover. Det som provoserer meg her er hvor tungvindt og kostbart det skulle bli å benytte seg av bestilling over SMS - som de reklamerer for at er der for å være så mye mer tilgjengelig og enkelt. Alt i alt - kostet det med over 60 kr (!!) å få den endelig timen på sms. Det er sjokkerende. Skulle ikke være nødvendig med 14 (!!!) sms frem og tilbake for å få en enkel sjekk hos den nye legen din.

Min vurdering

I dag har jeg forsøkt å bestille haste time pga smerter, før 11:00 kom jeg ikke inn til kø på telefon engang, etter så får jeg beskjed om at de har lunsj.
Dette problemet har jeg hatt før også. Ikke at jeg springer rett til lege når jeg har vondt noen plass, venter som regel noen dager for å se om det går over av seg selv.

Alltid ventetid utover oppsatt time.

Da jeg var "ung" så var jeg innom fordi det gikk kyssesyken i vennekretsen, da ble jeg nesten ledd av og de mente det ikke var noe poeng å teste seg.
Greit nok at man ikke trengte å teste seg, men da burde mann fått opplysningen og ikke følt seg som en idiot.

Men når man først kommer inn til Stig Otto så går det greit, men ikke utover det man kan forvente av en lege.

Anbefaler som fastlege!

Har ikke hatt Rygh som fastlege lenge. Men jeg har hatt noen få timer og da har jeg tatt opp ting jeg vet har vært litt generelt og diffust. Men på tross av det har han tatt undersøkelser og hatt flott oppfølging, han er hyggelig også. Han tar meg på alvor og opptrer for meg som ærlig og kompetent. Liker legen min veldig godt : )

Veldig grundig lege

Har hatt Rygh i 15 år nå, og er like fornøyd hver gang jeg besøker han. Han er grundig, og tar seg tid til å lytte. Er du engstelig for noe, (som kanskje han mener er helt ufarlig, og ikke trengs utredning) tar han prøver, og får det bekreftet at det ikke er noe. Det styrker mitt forhold til Rygh.

Kommer du med plager, går det fort til du blir henvist videre hvis du må det. Han hjelper deg gjennom hele sykdomsperioden til du blir helt frisk.

Anbefaler han på det sterkeste!

Barnas favoritt :) og min..

Stig Otto er en hyggelig, empatisk og ikke minst flink lege. Barna mine er veldig begeistret for ham. Har hatt andre fastleger tidligere men ingen av dem kan måle seg med Stig Otto.

Lege som jeg stoler 100% på

Tar tak i ting og gir seg ikke før han har gjort alt han kan. Denne legen er en av di beste her i Stjørdal.

En av få jeg stoler 100% på.

Vet hva han snakker om. Flink til å lytte og komme med råd. Samvittighetsfull.