Lars Sæbø

Breidablikkvegen 1 7500 Stjørdal
Tlf: 74 80 44 00 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Lars Sæbø er en av 24 fastleger i Stjørdal

Siste vurderinger av Lars Sæbø

Ren dumskap på høyt nivå

Han skulle aldri vært lege !..

- Bryr seg ikke om pasienten
- Frekk, uinteressert, sur.
- Mer opptatt av tastaturet enn å lytte

Anbefales ikke ved psykiske problemer

Lars fungerte godt som lege ved medisinske problemer.
Men, når jeg fikk psykiske problemer opplevde jeg han som en fjern lege uten vilje og mot til å hjelpe meg utover sykemeldingene. Jeg opplevde han som initiativløs og lite engasjert i hjelpe meg å finne løsninger på problemene.

Helt grei lege

Kan bli bedre på redegjørelse for mulige bivirkninger av medisiner. Ellers helt utmerket!

Anbefaler ikke Sæboe!

Sæboe er ofta på ferie eller borte, noe som føler til at jeg har vært innom samtlige leger ved Stjørdal Legesenter i løpet av det året jeg har brukt Stjørdal Legesenter. Når jeg har fått time til Lars, har jeg måtte vente i opp til 45 minutter på timen min. Når jeg til slutt har kommet inn, har han det fryktelig travelt og jeg har fått inntrykk av at han vil bli ferdig fortest mulig.

Anbefaler ikke Sæboe til noen. Jeg er ikke til legen ofte, men når jeg har trengt konsultasjon har jeg ikke fått noen.

En god og tillitvekkende fastlege

Sæbø er en god lytter, interessert i pasienten og alltid innstilt på å hjelpe.
Rolig og trygg for oss med legeskrekk fra barndommen av.
Oppmuntrer til aktivitet og trening som alternativ til medisin der det er forsvarlig. Rask til å henvise videre der det er behov.
Han tar seg god tid med pasientene og da får man tåle å vente litt på venterommet, mener jeg. Man må ikke tro at man er den eneste og viktigste personen i verden.
Er det akutt, så får man hjelp uansett!

Veldig bra lege for meg

Veldig tilstede når man først kommer inn, engasjert i mitt tilfelle, har deltatt på flere møter med NAV og sørget for at jeg får god oppfølging som er tilrettelagt til akkurat mitt tilfelle.
Det eneste negative er at han blir sen, han bruker tid på pasientene så det beste er å ha time hos ham fra morgenen av.

Kun opplevd ham som imøtekommende, interessert, seriøs og medfølende.

Både jeg og ungene har Sæbø som fastlege. Vi kommer riktignok ikke alltid inn til ham ved akutt sykdom. Men slik jeg ser det trenger man ikke alltid til fastlegen ved litt hoste, urinveisinfeksjon osv. De gangene jeg eller ungene har vært hos ham har han vært veldig profesjonell, hyggelig, har henvist til sykehus ved behov og nøler ikke med prøver dersom det er nødvendig. Jeg har til og med hatt gyn us hos ham, og han var veldig korrekt, forklarte underveis, og jeg følte meg vel ivaretatt. Jeg har opplevd at han utstråler god tid og har aldri følt at han kaster meg ut av kontoret. Men det er selvfølgelig kjedelig med lang ventetid. Overraskende å se at han får mye dårlige skussmål her.

Ferielegen

Har du Sæbø som lege, bør du aller helst vite 2-3 uker i forveien at du bli syk og/eller skadet. Alle hans ledige "timer" (kvarter) er fullbokket og han er ofte borte på feri eller bare sånn ellers. Jeg får aldri bruke han som fastlege, bli alltid henvist til mere eller mindre nyutdannede turnusleger istede. Og når du faktisk får et kvarter hos han, så vil han helst ha deg ut av rommet kjappest murlig, uten serlig behandlig el.l. du har behov for.

Den verste legen jeg har hatt.

Absolutt ingenting positivt å si om han. Lange ventetider på venterommet, en time på det meste. Surt for de som har tatt fri fra jobb/skole. Sitter hele tiden foran dataskjermen og skriver. Er heller elendig på å henvise videre til sykehus og å følge opp. Har opplevd å bli ledd av flere ganger. Ikke en oppførsel en forventer av en profesjonell. Å bytte fastlege var noe av beste jeg noen gang har gjort.

Veldig fornøyd!

Jeg er veldig fornøyd med Sæbø. Føler han lytter godt, og tar meg på alvor. Ikke noe utenomsnakk, noe jeg bare er glad for, ettersom jeg ikke har behov for legen som en samtalepartner.

Skulle aldri vært LEGE

Han skulle aldri vært lege. Han henviser aldri til sykehus.
Han bryr seg ikke om pasientene sine.
Var 1 time til han og jeg skiftet rimelig fort.
Snakker nesten ikke heller. Sitter bare på pcen og skriver.

So so

Flink med gravide og barn men for min del var han mere opptatt av å skrive på PC og holde tiden enn å lytte og sette seg inn i plagene mine.