Ingrid Charlotte Elisabeth Abrahamson

Andenes Helsesenter Legeseksjon Kvinne, 68 år

Autorisert1993
Ledige plasser 123 av 1150
Vil du bytte til denne fastlegen?

Andenes Helsesenter Legeseksjon

Storgata 68 8480 Andenes
Ingrid Charlotte Elisabeth Abrahamson er en av 4 fastleger i Andøy

Siste vurderinger av Ingrid Charlotte Elisabeth Abrahamson

Bra Lege

Ingrid er veldig flink med stoffskifte,og dosen på medisin er hun nøye med,noe som er viktig) Tar seg god tid til pasientene,men mye prat om grønnsaker som er bare godt ment fra hennes side.Er det noe og klage på,må det vere det trasige venteværelse,her bør bladene skiftes ut,har ligget på bordet ca seks år. Og aldri kaffe på kanna. Her kunne personalet gjort det bede..

Lytter ikke

Opplevde at hun hadde satt "diagnose" før jeg kom inn. Hun lyttet ikke til meg når jeg kom inn, så når hun stilte diagnose og jeg var uenig og igjen fortalte symptomer så sa hun hvorfor sa du ikke det! Og jeg hadde nettopp fortalt symptomer og hvorfor jeg var der for legitime. Hun var også vanskelig for hun hadde så god peiling på regler hos nav, noe som igjen ikke stemte når jeg tok kontakt med de for spørsmål.

Var også hos henne med min sønn. Var da der fordi han hadde fått brokk. Hun kjente nesten ikke på han, så bare på brukket og sa at det var ett brokk. Ja, det visste jeg jo og at det var term som lå der, men i henvisninga skrev hun da at hun ikke visste om det var ett vannbrokk eller tarmbrokk, noe som igjen førte til lengre ventetid for konsultasjon på sykehuset ( fant det ut ett par uker etterpå da legen som hadde kontroll på barnet mitt sa det hastet å få ordnet og ved kontakt på sykehuset fant jeg dette ut).

Har nå byttet lege igjen og håper på bedre lykke denne gangen!

Grønnsakslege, når kanskje er på jobb

Hun er en ikke lyttende lege, tenker bare på grønnsaker. Kan ikke gi sykemelding til fiskere, da di tjener for godt. Forteller meg att jeg har ett forferdelig kosthold. Hun har ett meget støtende språkbruk. Har sjekka kostholdet hos en annen lege på kontoret, det var ingen feil med dette.
Hun tar også betalt for timer som er sagt opp, men når en må ta seg fri fra jobb og hun ikke kommer på jobb, vill hun ikke høre noe om.

stort tillitsbrudd

Hun har ved to anledninger nå, fortalt meg hvor lite nytte jeg er for samfunnet, og at jeg kan bare uføretrygde meg.
Jeg er tredve år og firebarnsmor og trengte hennes hjelp til og kunne starte min framtid etter en hard oppvekst og barndom.
Hun lovte meg gull og grønne skoger og ikke måte på hva hun kunne få til for meg.
Men når det kom til stykket satt hun i dag og fortalte meg at jeg ikke kommer til og klare noe som helst, og at hun ikke har troen på meg, og at jeg bare kunne gjøre det jeg gjør best, som er og være hjemmeværende med mine barn.
Hun avsluttet med og si at "dessverre, er ikke noe mere jeg kan gjøre for deg".
Hun mente at jeg trodde alle skulle ordne ting for meg i mitt liv, og at jeg ikke gjorde en innsats selv for noe som helst.
Og det sier hun til tross for alle kampene jeg har kjempet bare for og stå oppreist nå i dag.
I denne saken var jeg avhengig av legen min og hennes utsagn for og virkelig kunne bidra i samfunnet slik som alle andre, for og føle at jeg også er verdig noe,for og mestre noe, for meg og mine barn.
Dette tok hun fra meg i dag.
Har merket at det går veldig på om hun har en god eller dårlig dag i behandlingen.

En super lege!

Ingrid Abrahamson er flink til å stille diagnoser, og sender oss videre i systemet ved behov. Det har blant annet jeg nytt godt av. Dette er første gang jeg er inne på denne siden, og jeg ser en som klager på at timen ble utsatt tre ganger. Såvidt jeg husker var Ingrid sykemeldt i lengre tid i dette tidsrommet. Det må da gå an at også leger er syke. Hun jobber jevnt over veldig mye, til sent på kveld. Jeg nekter å tro at hun tok seg fri fordi det var godt vær, og kan ikke tenke meg at kontorpersonalet oppga en slik grunn. Ingrid er opptatt av å forebygge sykdommer, og det synes jeg vi skal være glad for. Det er til vårt eget beste at hun prøver å få oss til å endre vaner ut fra de forskningsresultater som er tilgjengelig.