Enas Ihsan Rasheed Al-Hassan

Tlf: 37 25 03 36 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Enas Ihsan Rasheed Al-Hassan er en av 21 fastleger i Grimstad

Siste vurderinger av Enas Ihsan Rasheed Al-Hassan

VM i legearroganse

Kontordamene på brannstasjonen legesenter er fantastiske!
Eenas gir et veldig godt førsteinntrykk og man føler virkelig man har kommet rett sted!. Desverre er dette bare et spill for galleriet og det tok ikke lang tid før hun briljerte med tidenes legearroganse. Utrolig trist og skulle bli behandlet sånn et sted det man blottlegger seg fullstendig og blir så sårbar. Særlig når hun ved førsteinntrykk viser seg så empatisk og forståelsesfull. Det er akkurat som om hun nyter å kapre tillit for så å trykke sine pasienter ned. Hun er rett og slett spydig og ufin. Skulle man være så uheldig (les menneskelig) å ta til tårene fordi man er i en fortvilet situasjon mtp liv og helse, rett og slett peker hun enn ut døra og ber enn gå etterfulgt av å si at man gjerne kan bytte lege. Hun setter seg forran skjermen sin og faktisk ignorerer enn til man har gått. Jeg ba om utskrift av journalen for å få en forståelse av hvordan hun tolket meg da jeg stadig opplevde meg missforstått. Hun har også ringt meg opp på telefon og pratet til meg på en måte som absolutt ikke er respektfull. Jeg opplevde stor redsel for å være uheldig å missforstå innformasjon hun ga under hver konsultasjon. Håper av hele mitt hjerte at flere slipper å bli utsatt for denne type legearroganse. En fastlege/lege er en såpass viktig del av livet dersom man er kronisk syk. Og det å oppleve å ikke bli trodd, som et oppegående voksent menneske gjør desverre noe med enn. Jeg sliter enda med å tørre å stole på de som bør kunne hjelpe meg å gjøre livet som kronisk syk lettere å leve. Det oppleves svært vanskelig å vite at de skal skrive en form for vurdering/evaluering av meg, i frykt for at den skal oppleves ukorrekt og muligens da få konsekvenser videre i et samarbeid med ullike instanser som Nav osv.
Eenas har et nydelig ansikt og en god utstråling men jeg må desverre si at man må ikke la seg lure av det.

Skuffende

Jeg byttet til henne for å prøve ut noe nytt. I begynnelsen følte jeg meg hørt og hun brukte god tid. Men etter hvert har jeg lagt merke til at det kun ligger i praten. Jeg fikk ofte beskjed at jeg måtte bare dra hjem og slappe av så ordnet ting seg. Jeg jobber i helsevesenet som kun assistent og tar derfor alt av ledige vakter som er. Dvs dag, kveld og natt. Dette går sterkt utover min døgnrytme og jeg ønsket derfor noe å sove på de få nettene jeg fikk mulighet til å kunne hvile ut. Jeg vil også legge til at jeg har slitt ellers med søvn i nesten hele mitt liv. Jeg tok med min mor for at hun kunne fortelle selv hva hun syntes ang min situasjon. Enas likte ikke at jeg hadde tatt med min mor og mente at mamma var et "uromonent" for meg. Hun hevet hånden forran min mor når mamma ville si noe. Hun ville heller ikke gå med på å prøve ut noe sovemedisin. Hun sa at jeg kunne sykmelde meg istede og ta kurs på NAV. Evt kunne jeg prøve å bytte jobbyrke. Dette provoserte meg veldig da jeg sliter fra før med skolegang og endelig har en jobb jeg trives i, men jeg holdt meg rolig og påpekte sterkt at jeg ikke følte meg hørt og forstått i denne situasjonen. Da sier hun hadebra og snur hodet mot daten og etterfulgt av "hvis ikke jeg var fornøyd så kunne jeg bare bytte lege". Dette skuffet meg veldig at hun ikke kunne se ting fra min sin side.

Tillitsvekkende og sympatisk

Har bare gode erfaringer med Enas. Har vært hos henne mange ganger de siste årene og har alltid følt at jeg blir tatt alvorlig.

Gir et godt inntrykk.

Hun er min nye fastlege. Alle inntrykk så langt, er meget gode. Har bare godt å si om henne. De gangen jeg har hatt time, så har jeg kommet inn til avtalt tid. Hovedinntrykket, er at følelsen av 10 minutter pr pasient, ikke eksisterer hos henne. Hun lytter, og gir gode råd.

Flink lege på alle måter

En hygelig og forståelsesfull lege. Man blir tatt på alvor som pasient. Alltid god tid og lett å få time.

den verste legen jeg har møtt

jeg er veldig overrasket av hvordan hun oppførte seg da jag var hos henne. jeg har me og hadde med masse dokumentasjon på hvordan denne sykdommen er. hun var ikke innteresert i å se på det. jeg fortalte at jeg trengte medisin som virker for meg slik at jeg skal slippe å havne i senga igjen.har vært sengeliggende i
1 1/2 år i et smertehelvete som jeg er veldig redd for skal skje igjen. hun sa jeg behandler ikke me pasienter og hun sa jeg ikke ville få noe smertestillende hos henne.....

Veldig snill og god

Bruker til små barn, hun er supert med de. Forklarer hva som er galt, gir tips. Og lytter godt.

Overlegen

Møte med legen gav følelsen nedverdiget. Legen burde være mer imøtekommende for ulike mennesker og deres forhistorie.

Veldig hyggelig, imøtekommende og god på oppfølging

Uten tvil den beste legen jeg har hatt så langt. Nå har jeg ikke hatt store behov på legefronten, så besøkende har vært veldig sporadisk, men de gangene jeg har brukt lege tidligere har jeg ofte byttet kort tid etter.

Jeg mener det må være mulig å lytte selv om man ikke møtes hver eneste måned. Ines lytter, hun har et svært behagelig vesen og fant ut av hva som feilet meg etter kort tid og tok deretter kontakt pr telefon.

Brannstasjonen legesenter har også kort ventetid, både på telefon og i venteværelse de få gangene jeg har vært i kontakt med dem.

Sprek, frisk og veldig fornøyd.

Veldig fornøyd

Veldig hyggelig og flink lege som tar seg tid til pasienten. Lytter og er nøye med å stille spørsmål.

Dyktig lege

En lege som kan faget, lytter og respekterer deg som person.