Karin Dagmar Breckan

Alstad Legesenter

1981

1 person

Alstad Legesenter Telefonnummer75 53 06 0075 53 06 ... – Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no
Trålveien 56 8013 Bodø
Karin Dagmar Breckan er en av 47 fastleger i Bodø

Siste vurderinger av Karin Dagmar Breckan

Utrolig flink og nøye

Jeg og mine barn har karin som fastlege. Jeg kunne ikke vært mer fornøyd, føler at hun tar seg god tid og er veldig nøye. Henvisning videre har vi fått ved behov for dette. De gangene hun ikke har vært tilstede, har vi blitt møtt av veldig hyggelige vikarer. Tommel opp! :)

Mostridende kommunikasjon (Gjelder legesenteret generelt)

Min samboer har denne legen, og i møte med henne/når jeg har vært med i forbindelse med svangerskapskonsultasjoner har jeg et godt inntrykk av legen.

Mine kommentarer gjelder derfor ikke denne legen spesielt men mitt inntrykk av legesenteret for øvrig. Så langt har jeg ikke funnet noen funksjon på legelisten.no hvor en kan kun anmelde selve legesenteret og ikke den enkelte lege. Dette burde absolutt vært mulig og jeg synes det er merkelig at ikke legelisten.no har en slik funksjon som dekker mitt tilbakemeldingsbehov. Blir derfor nødt å skrive dette under denne legen.

Tilbakemeldingen går på at jeg er overrasket over gjeldene praksis om f.eksempelvis utskrift og henting av et lite dokument relatert til svangerskap. Vi fikk beskjed om at vi kunne møte opp personlig (over telefon gitt av en i resepsjonen) og at vi på denne måten ikke ville bli belastet siden vi kunne komme og hente. Møter så opp neste dag for å hente dokumentet og blir gitt totalt kontrabeskjed om at "nei dette må dere betale for". Finner meg egentlig ikke i dette og synes det er svært dårlig kommunisert eller i beste fall feilkommunisert ovenfor oss som kunder. At ulike leger utviser skjønn med tanke på hva som blir belastet pasient/kunden når det gjelder attester gjør meg også irritert da samme dokument var noe vi slapp å betale for ved forrige svangerskap hvor vi hadde et annet legesenter i en annen by. Min oppfattelse er i tillegg at siden dokumentet var nødvendig i forbindelse med stønad så burde det være utelatt avgift/egenandel. Det burde inngå i tjenestene som har med svangerskapet å gjøre og som da følgelig er unnlatt egenandelsavgift.

Er misfornøyd med legesenteret på bakgrunn av nevnte hendelse og vil råde andre i lignende situasjoner til å forsikre seg om at det en får beskjed om over telefon samsvarer med hvordan en blir møtt når en møter opp. Slik ble det dessverre ikke for oss og "argumentene" som benyttes av dem som en møter i døren er i stor grad ansvarsfraskrivelse og at "slik gjør vi det her", og "det er ikke vi som lager reglene". For meg vitner det om en institusjonell ulikhet relatert til praksis, hvor en aldri helt kan være sikker på at det som blir "lovet" faktisk blir gjennomført. Det er lett for de i resepsjonen å si at, "nei du har nok hørt feil", og en som kunde står der uten mulighet til å kunne påvirke. Slik bør det ikke være, og en bør ha mulighet til å reagere. Kommer ikke til å anbefale dette legesenteret videre, og mener de burde ha mye tydeligere rutiner ut egen opplevelse. Er også klar over at dette er min subjektive vurdering og at andre kan ha en annen oppfatning. Men for oss ble det dessverre bare rot i tillegg til at en måtte betale for noe en ble lovd skulle være kostnadsfritt.

Ikke imøtekommende

En lege som ikke tar deg alvorlig og som ikke er interessert i å finne årsaken til dine problemer. Opplever å ikke bli hørt og må krangle meg til henvisninger. Aldri imøtekommende og man sitter igjen med en følelse av at man ikke var velkommen.

For meg - byens beste lege

Hun er flink til å lytte. Svært grundig i sin undersøkelse. Inngir stor tillit og snakker i et språk som er svært forståelig. Sitter ikke å ser på PC skjermen, men har øyekontakt med meg som pasient. Sender meg videre dersom det er usikkerhet om diagnose. Har hatt henne som lege siden hun kom til byen som lege og er særdeles fornøyd med henne.

Min fastlege

Jeg er ikke av dem som har "shoppa" leger, har hatt KB som fastlege siden starten, og har vært svært fornøyd med henne. Virker som om hun har god tid til den enkelte pasient, jeg føler at hun er grundig og jeg er godt fornøyd med oppfølgingen.Når det har vært nødvendig har jeg også blitt videresendt i systemet. Jeg anbefaler henne gjerne.
Det eneste minus er at det til tider kan være vanskelig å komme frem til legesentret på telefon.