Øyvin Kristiansen

• Bedriftslege Dnlf

Autorisasjon (1980)

Øyvin Kristiansen er en av 7 fastleger i Saltdal

Siste vurderinger av Øyvin Kristiansen

Enkel, men kanskje litt stresset.

Han jobber kun Ons-Fre på kontoret og kan derfor være at noen syns det er vanskelig å få time der. Mot meg som virkelig kronisk syk har jeg aldri hatt problemer med at han har nektet meg noe, verken av medisiner eller henvisninger, så jeg er fornøyd. Men nå er det som oftest jeg selv som setter meg inn i ting og ber han «gjøre noe med det» og ikke motsatt.
Han har spesialisert seg som allmennlege så han koster litt ekstra å gå til eneste. (Ca 50kr)
At han kan virke uinteressert er nok sant, og han kan godt prate i munnen på deg. Men gjerne alt dette for å få en lege som du slipper å gå skuffet ifra (som kroniker. Vet ikke hvordan han er med mindre ting, ser for meg at han kan være litt bagatelliserende)
Han kan gjerne avslutte timen helt brått fordi tiden er ute, så nestemann skal ikke være redd for mye venting! ;-)
Så lenge du tør å snakke høyt for deg selv så ta gjerne Øyvin som fastlege! Jeg er KRESEN, men jeg liker han.

faglig sterk

Man blir tatt på alvor. Han sender pasienter til undersøkelser på sykehus uten å nøle. Eneste som er vanskelig er å finne ledig time. Men har du først fått time og det trenges oppfølgingstime finner alltid legen tid til det.

En hyggelig og faglig god lege

Han har vært min lege i mange mange år. Han har forståelse og jeg føler meg godt mottatt hver gang jeg er til han. At han jobber på Bedriftshelsetjenesten er bra.

Overbooka

ØK må være legen med lengst ventetid for å få en normal time. Virker som han er booket til stort sett alle mulige oppdrag, konferanser og lignende.
At han i tillegg jobber for Bedriftshelsetjenesten hjelper ikke på.
Når han endelig får tid til en som fastlege så virker han noe satt og ikke veldig interessert, iallefall ikke i nye pasienter.

Viser liten interesse i pasienten.

Det tar flere måneder å få time hos fastlegen.Får heller ingen tilbakemeldinger på avlagte prøver.