Bjarne Oleg Vig

Skoleveien Legesenter Mann, 59 år

Autorisert1987
Ledige plasser 223 av 1600
Vil du bytte til denne fastlegen?

Skoleveien Legesenter

Skoleveien 2 1430 Ås
Bjarne Oleg Vig er en av 11 fastleger i Ås

Siste vurderinger av Bjarne Oleg Vig

OKAY

He is okay but he takes things too lightly. When your sickness is something thats affecting your daily life but not very sick, he doesnt seem to understand that, he replies just take it easy take rest you will be fine. He is focussed on curing the symptoms but not find the cause. When he goes on LONG leave there is no substitute. You have to call multiple times before your phone is picked up to get an appointment.

Sa forskjellige ting

Jeg kom med en plage til legen, men fikk beskjed om å vente noen måneder før jeg skulle komme tilbake, og det gjorde jeg. Da jeg kom tilbake hadde plagene mine blitt enda verre, og han spurte hvorfor jeg ikke hadde kommet før. Jeg sa så at jeg hadde vært der før, men hadde blitt sendt hjem fordi det tydligvis ikke var noe særlig. Da spurte han meg hvem det var som hadde sendt meg hjem, og jeg svarte ærlig at det var han selv. Han ble så stille, og byttet tema raskt.

Etter dette har jeg gruet meg til å gå dit og syns heller at man bør huske eventuelle ting man kommer til, og ikke bli sjokkert over plagene en har når man før har sagt at det ikke var særlig. Selv ble jeg redd for at det skulle være noe skummelt grunnet denne reaksjonen, og sliter fortsatt med plagen min.

Lite hjelpsom

Han virket uinteressert og var lite til hjelp. Det virker ikke som han har lyst å hjelpe deg med å finne ut av problemene dine, det virker heller som han bare vil få deg ut døren så fort som mulig. Dette er ikke en person du vil åpne deg for. Skal bytte lege.

Ubrukelig!

Virker uinteressert og nedlatende. Får deg til å føle deg som en hypokonder og at du helst ikke bør komme tilbake på en stund. Det meste mener han "går over" eller at "alle har litt vondt". Har du fått andre råd fra annet hold får du raskt beskjed om at han vet nok best. Det kan få alvorlige konsekvenser om du hører på alle rådene om å blåse i smerter og symptomer!

Er ofte borte og har vikar. Har hatt mye mere positive opplevelser med vikarene da de faktisk lytter til deg.

Legesenteret har bare åpent 2 dager i uka så det blir oftest å bruke legevakta. Resepsjonen er ihvertfall veldig hyggelig.

Desverre er det fullt hos alle andre fastleger så jeg følger med på listen og bytter tvert om det blir ledig hos noen bedre leger.

Mulig denne mannen er flink

Valgte denne legen siden han hadde mange ledige plasser på sin liste nede på Ås, og jeg hadde behov for konsultasjon til lege. Siden han var bort fikk jeg en vikarierende kvinnelig lege som var veldig bra.

Etter konsultasjon med vikarierende lege hver 14 dag, hadde jeg konsultasjon med han etter syv måneder. I det første møtet påstod han å ha lest journalen og jeg trodde denne konsultasjonen ville ta litt tid siden det var første gangen. Det hele var over innen 10 minutter, da han åpenbart hadde gjort opp sin mening før vi møttes.

Forøvrig et godt og konservativt menneske. Medisiner inn til ryggmargen. Det som gjelder her er symptom, stille en diagnose og skrive ut medikamenter. Har du problemer som ikke er like klare i forhold til å stille en diagnose, så er det bare å styre unna. Jeg hadde opplevelsen at han hadde en nedlatende holdning til meg og de problemene jeg hadde.