Knut Marius Olsen

Torget 1 8300 Svolvær
Knut Marius Olsen er en av 10 fastleger i Vågan

Siste vurderinger av Knut Marius Olsen

Ikke bra

Måtte vente 30 minutter ekstra på min time, etter legen aldri dukket opp så dro jeg. Veldig skuffet.

Trygg og 'no BS" type

Kjempe go lege. Ikke før mye tøv å vas med han. Konkret;, hyggelig og kunnskap rik.
Stoler helt på han som lege.

Har hatt Knut Marius som fastlege fra 2010 , og jeg
er veldig godt fornøyd med den hjelpen jeg har fått.
En meget dyktig lege.

Dyktig lege

Har bare gode ord og si om Knut.. Hatt han som lege i alle år. Da jeg har slitt mye med sykdom i de siste årene har det vært godt og ha Knut. Tar seg god tid å er veldig nøye. Fine lokaler og trivelige helsesøstere.. Anbefales på det sterkeste.

En god lege

Jeg har hatt flere leger de siste årene, både pga flytting og også pga dårlig erfaring med enkelte. Nå som jeg har knut olsen til lege, føler jeg en trygghet med han.
Jeg føler jeg er en person som går mye til lege, da jeg lett blir syk eller får plager, enkelte ting mer alvorlige enn andre. Og da er det godt å ha en lege jeg føler meg trygg med, som kjenner meg igjen og spør litt om meg og mitt, og da gir meg en følelse av at han vil bli kjent med de pasientene han har.
Ingen allmennleger vet alt om absolutt alt. Det som er godt med olsen, er at jeg vet han har rett når han tar en avgjørelse. For med de tingene han ikke kan gi et helt sikkert svar på, velger han å henvise videre til en spesialist innen det.
Så jeg er veldig fornøyd, og føler meg trygg!

Hvis jeg skal komme med noe "ris" også, ikke fordi jeg er misfornøyd på noen måte, men for å gi en total og ærlig tilbakemelding, så må det være det at han kunne brukt litt mer tid på å prate med pasienten.
Jeg sier noe og så forsvinner han litt inn i pcn, før jeg da prøver å få sagt noe mer når jeg får oppmerksomheten hans igjen.. Og da blir det lett for at man ikke får sagt det man så for seg, og man blir kanskje litt usikker etterpå om man fikk fram hele bildet av det man kom dit for.
Men igjen, bruker han lengre tid på prat, netyr det gjerne mer venting for andre pasienter..og scorer da kanskje dårligere på den delen. Så det er ikke helt enkelt å tilfredsstille på alle måter..
Mitt tips der er derfor å bestille en dobbelttime dersom man har noe litt diffust med mange ulike symptomer, det legen må bruke litt ekstra tid på å undersøke deg, eller hvis du har mange ting å ta opp.. Man "sparer" gjerne opp en del ting så man kan ta alt sammen opp med legen i en og samme time, og tenker det må være det mest effektive.
Så når jeg har litt mye å komme med, bestiller jeg en dobbeltime, og får derfor bedre tid med legen og også mer oppmerksomhet rettet til det jeg har å si.
Og uten at legen skal være urolig og stresset mtp de som sitter på venterommet.