Jack Sommerseth

Tlf: 76 96 93 00 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Jack Sommerseth er en av 18 fastleger i Narvik

Siste vurderinger av Jack Sommerseth

Dyktig og menneskelig lege

Hele familien vår har brukt Jack i alle år, og fått god hjelp til både mer og mindre alvorlige ting.
Skal jeg si noe negativt må det være at det kan være at det ikke alltid er ledig time når man trenger det.
I slike tilfeller har det løst seg med at en av de andre legene på Alleen har tatt oppgaven.

Tror Jack ei av syke mennesker

Latterliggjør sykdom som ikke er helt "A4", spesielt typiske "kvinnesykdommer" :-( Ser meg om etter ny fastlege etter å hatt Jack "alltid".

Overfladisk

Jeg var der i forbindelse med en overgrepssak mot min datter. Saken er anmeldt til politiet. Møtte da en lege som bare prøvde å bagatellisere saken, og det var ingen støtte å få. Synes han oppførte seg veldig flåsete, respektløs og uten empati. Tar ikke pasienten på alvor.

Dårlig menneskesyn og latterliggjør pasientene

En lege som ikke tar psykiske lidelser på alvor. Sender ikke henvisning om utredelse av psykisk sykdom, og ender derfor opp med at pasientene kommer ofte innom og blir sendt ut fra kontoret etter kort tid. Opplever å bli gjort til latter og ikke tatt på alvor av denne legen, har etter mange år byttet til en annen lege som tar meg på alvor og hvor jeg ble henvist til utredning ved voksenpsykiatriskpoliklinikk allerede første time, noe som skulle vært gjort lenge før. Han gjør narr av psykologer og har negative holdninger omkring psykiske lidelser. Legen tar seg ikke tid, lytter ikke og tar ikke ansvar med å se sine begrensninger omkring ikke somatiske plager. Dette er en humoristisk og arogant lege som kan anbefales for menn med somatisksykdom. Hannes humor og aroganse har fått meg til å vegre meg til å oppsøke lege, vondt å bli gjort til narr av sin egen fastlege i årevis. Han har skrevet nedverdigende journaler om at han aldri kunne forstå seg på meg som pasient. Hvis du er psykisk syk eller opplever å få psykiske lidelser anbefaler jeg deg å bytte til en mer empatisk og lyttende lege, slik at også du kan bli møtt med respekt.

Rett for meg.

Virker faglig dyktig og jeg liker at han er mere "kompis" en en gammel og streng lege i sin stil. Jeg stoler 100% på han.

Den verste legen jeg har hatt

Etter jeg byttet lege fra å ha hatt Jack mange år, har jeg opplevd å bli tatt seriøst og blitt møtt med omsorg. En rekke seriøse hendelser, lidelser, som jeg trengte hjelp til, ble ikke tatt seriøst. Tvert i mot. Han lot meg ikke snakke ferdig, han kalte meg sytete, og fikk meg flere ganger til å gråte. Siste gangen gikk det så langt at jeg forlot værelset og kom aldri tilbake. Da jeg byttet lege opplevde jeg at problemene mine ble tatt seriøst med en gang, og ble sendt videre. Jeg har nå fått hjelp og føler at livet mitt er på vei tilbake til normalen. La meg få påpeke at fra jeg ba om hjelp første gangen til jeg byttet tok det 6-7 år. Og de ufine tingene som står i journalen min kommer til å stå der for resten av min levetid. Den nye fastlegen min sa ingenting da hun leste det, men hun ristet på hodet og sperret opp øynene. Jeg antar at Jack kanskje ikke klarer å ta kvinnelige lidelser på alvor.

En lege jeg tar med meg dersom jeg flytter..

Dette er en lege som ser hele menneske, og som tar seg tid til å stille ikkemedisinske spørsm¨l fordi dette også kan fortelle noe om årsaken til evt plager. Han har lun humor og viser en ekte omsorg for meg og familien min. Det er som om vi er hans eneste pasienter og all fokus er på oss. Det er som om hans arbeidsdager er det beste han gjør. Han viser at han trives, og da trives vi som pasienter.

Omsorgsfull og snill.

Tar seg tid, lytter når en beskriver sykdom,smerter, plager. Ringer deg opp igjen dersom det er noe du ikke får svar på med kontakt med legesentret.