Jack Sommerseth

Kirkegata 36 8501 Narvik
Jack Sommerseth er en av 18 fastleger i Narvik

Siste vurderinger av Jack Sommerseth

Rett for meg.

Virker faglig dyktig og jeg liker at han er mere "kompis" en en gammel og streng lege i sin stil. Jeg stoler 100% på han.

Den verste legen jeg har hatt

Etter jeg byttet lege fra å ha hatt Jack mange år, har jeg opplevd å bli tatt seriøst og blitt møtt med omsorg. En rekke seriøse hendelser, lidelser, som jeg trengte hjelp til, ble ikke tatt seriøst. Tvert i mot. Han lot meg ikke snakke ferdig, han kalte meg sytete, og fikk meg flere ganger til å gråte. Siste gangen gikk det så langt at jeg forlot værelset og kom aldri tilbake. Da jeg byttet lege opplevde jeg at problemene mine ble tatt seriøst med en gang, og ble sendt videre. Jeg har nå fått hjelp og føler at livet mitt er på vei tilbake til normalen. La meg få påpeke at fra jeg ba om hjelp første gangen til jeg byttet tok det 6-7 år. Og de ufine tingene som står i journalen min kommer til å stå der for resten av min levetid. Den nye fastlegen min sa ingenting da hun leste det, men hun ristet på hodet og sperret opp øynene. Jeg antar at Jack kanskje ikke klarer å ta kvinnelige lidelser på alvor.

En lege jeg tar med meg dersom jeg flytter..

Dette er en lege som ser hele menneske, og som tar seg tid til å stille ikkemedisinske spørsm¨l fordi dette også kan fortelle noe om årsaken til evt plager. Han har lun humor og viser en ekte omsorg for meg og familien min. Det er som om vi er hans eneste pasienter og all fokus er på oss. Det er som om hans arbeidsdager er det beste han gjør. Han viser at han trives, og da trives vi som pasienter.

Omsorgsfull og snill.

Tar seg tid, lytter når en beskriver sykdom,smerter, plager. Ringer deg opp igjen dersom det er noe du ikke får svar på med kontakt med legesentret.