Kirsten Grete Walaas

Tlf: 67 53 15 75 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Kirsten Grete Walaas er en av 104 fastleger i Bærum

Siste vurderinger av Kirsten Grete Walaas

Dyktig lege som ser meg

Jeg har brukt Kirsten som fastlege i mange år og er svært fornøyd med det. Jeg føler meg trygg på hennes kompetanse og blir ivaretatt som helt menneske når jeg er hos henne. For mange år siden var jeg på randen av utbrent (uten at jeg skjønte det selv), og da foreslo hun 40% sykemelding i noen måneder, noe jeg selv aldri ville kommet på å spørre om. Hun fikk meg også med på et kommunalt kurs "Raskere tilbake" som gjorde at jeg skjønte mer om problemet og kunne sørge for å ta bedre vare på egen helse selv.
Hun har nylig hjulpet meg å bli kvitt min mer eller mindre kroniske migrene i form av en løsning jeg ikke tidligere har hørt om.
Kirsten er rett og slett en dyktig lege som ser meg.

Beste legen

Jeg opplever min fastlege som personlig og profesjonell. Hele familien har samme fastlege og da min sønn ble alvorlig syk var Walaas til uvurderlig støtte.

De aller beste anbefalinger

Har gått til Dr. Walaas i mange år.
En dyktig og kompetent fastlege som tar vel imot pasienten. Hun tar seg tid til pasienten, er grundig i sine vurderinger og bruker et klart språk som ikke kan misforstås. Mot meg har hun vært fantastisk fra første dag.
Har absolutt intet å utsette på henne som lege, snarere tvert imot!

Kjære Dr. Walaas: Håper du fortsetter som min fastlege i mange mange år fremover.

Hilsen en meget takknemlig pasient.

Verste legen jeg har hatt

Gått til henne fire ganger, to ganger med sønnen min og to ganger for meg. Henvisningen jeg fikk fra henne gikk aldri igjennom og da fikk datasystemet skylden etter at jeg ventet i nesten 1 år! Så tok jeg blodprøve som kom tilbake med kunne ikke lese resultant pga for lite materialet. Selv om noen verdier ikke var som det skulle så var det ikke noe vits i å ta ny...Uproft og ikke særlig betryggende. :-( Den siste dråpen i havet har vært hennes behandling av sønnen min. Han har vært mye syk og hun hører ikke på han. Vi har byttet fastlege og anbefaler ikke denne legen her. Det eneste hun er flink til er å sende fakturaer (selv for barn som jeg trodde var gratis) for prøver man aldri får resultatet av eller noe som helst form for oppfølging. Unngå.

Arrogant og lite engasjert

Setter bare opp nye timer hele tiden hadde flere problemer jeg ønsket å utredet men det var vanskelig setter opp ny time gang på gang uten å gjøre noe
Har gått på samme antidepressiva i flere år uten at jeg syntes det har noe virkning
Hun har ikke en eneste gang spurt hvordan det går med dem.
Setter av 10 min per pas så det blir ofte venting, men kommer du noen minuttet for sent må du vente lenge og blir ofte oversett
Å møter du ikke til timen blir hun fornærmet , selv om du betaler for timen , er ikke interessert i å høre grunnen
Gikk å gruet meg følte at jeg omtrent ble dyttet ut døra med fortsatt mange spørsmål ubesvart
i tillegg ble jeg ofte dyttet over på vikarer
STYR LANGT UNNA !!!!

Flink

Må vente lenge. På det verste over 1 time. På d beste 15-20 min. Har sjelden ikke rom for pasienter som trenger hjelp på dagen.

Veldig dyktig !

Tar pasienten på alvor, engasjert, løsningsorientert. Forstår problemer , og hun er veldig OK å snakke med.

WONDERFUL DOCTOR

Kirsten Walaas har vært min lege for par måneder nå, og hun har vært helt fantastisk. Kirsten lytte til mine problemer, og hun er den første legen som behandlet meg med respekt. Siden hun ble min lege jeg føler meg mye bedre, jeg snakker om en person som hadde en større operasjon med mye smerte.

Min beste Fastlege

Jeg har hatt Dr.Walaas som faslege i mange år, både for meg selv og mine barn.
Hun har alltid vurdert min situasjon uten å haste og setter seg meget godt inn i problemstillingen.
Jeg har alltid opplevd Dr.Walaas som imøtekommende og vennlig- det samme gjelder det øvrige personalet på legesenteret.

Jeg vil anbefale henne på det sterkeste, da hun alltid er der for deg som pasient. Det har aldri vært noe problem å få time og om man ringer legesenteret med spørsmål, har jeg alltid fått svar- eller det har blitt ringt tilbake ved behov.
Om det har vært forsinkelser, er det fordi Dr.Walaas bruker lenger tid på pasienter som har behov for det uten at det går utover andre pasienters tid med legen.

meget arogant

meget spesielt sted man kommer altså inn på ett sted hvor de ikke gidder å hilse på deg...

hun har vært min fastlege nå I ca 8 mnd, hun er veldig ivrig på å sette opp Nye timer til deg,men når du kommer på den Nye timen som hun har satt lurer hun på hva det gjelder.....

godt tips hold dere unna!!!!!!

Meget upersonlig og arrogant

Jeg har gått til Kirsten med mine to barn og i en periode som gravid med nummer tre. Jeg opplever at hun ikke bryr seg overhodet om meg som person og følger ikke opp på viktige blodprøver o.l. Hun husker meg aldri igjen når jeg kommer og jeg har opplevd at hun har gått til lunsj istedefor å ta meg inn til timen, etter da å ha ventet i en time allerede.

God lege!

Kirsten hører på deg. Hun er en bestemt lege, men med et sammensatt problem gir bestemtheten hennes meg tro på at "oppskriften" vil fungere. Jeg føler meg ivaretatt hos Kirsten og hun er god på "pep-talks" når livet butter imot.

Det eneste litt negative jeg kan si er at det virker som hun har dårligere tid enn min forrige lege (byttet pga lang avstand). Dersom du har to problemer, trenger man ny time for det andre problemet.

Veldig uhyggelig legebesøk

Har vært hos Kirsten en del ganger men har heldigvis fått byttet nå da mine besøk hos henne har vært veldig ubehagelige.
Hun er veldig arrogant, hører ikke på deg, ser ikke på deg, bare inn i skjermen sin mens hun snakker. Hun tar også personlige samtaler under timen. Hun har sendt meg til dyre spesialister og antydet sykdommer jeg ikke har. Da jeg spurte om det jeg egentlig kom for ble jeg kastet ut da hun sa det var en stakkars baby som ventet. Anbefaler ikke noen å gå til henne, da man bare blir lei seg og deprimert av det hele.

Vennlig og dyktig lege

Kirsten er personlig, rask og lyttende. Hun har tid til meg som pasient, men heldigvis også effektiv. Raskt å få time, god forklaring på blodprøver etc.

Useriøs

Doktor Walaas driver et useriøs legekontor med uerfarne legesekretærer. Walaas er arrogant og meget lite lyttende.
Kan dessverre ikke anbefale doktor Walaas.

Useriøs

Jeg har brukt Kirsten Walaas som fastlege i noen år nå. Det var helt greit inntil for to år siden. Noe endret seg da, slik at man ikke lenger føler hun tar deg på alvor eller henviser deg til riktig spesialist. Jeg har i over ett år nå slitt med noe merkelig hudproblemer, allergi av noe slag, og det tok over et år før jeg kom til hudlege som kunne hjelpe meg. Jeg ble henvist til feil spesialist flere ganger, og dette var et stort problem for meg. Hun sa også en gang da jeg kom med et litt ubehagelig problem, at hun likte best å fikse på utseende til pasientene, jeg måtte virkelig jobbe for å få henne til å se på mitt problem. Nei dessverre ikke til å anbefale i det hele tatt

Arrogant

Har vært en god del hos Walaas. Men har vel aldri fått noe særlig ut av det. Hun vil helst ha deg ut av rommet så fort du kommer inn. Jeg tar alltid med en liste med ting jeg ønsker å ta opp, men jeg glemmer alltid halvparten pga stresset og negativ atmosfære. Hun ser 90 prosent inn i skjermen mens hun snakker. Hun forklarer ikke noe mer enn hun må, gjerne på fagspråk, og det er sjelden jeg egentlig forstår hva hun sier. Jeg vil fraråde denne legen til alle med difuse problemer. Ellers får jeg alltid time på dagen, det er jo bra..

Ikke tilstrekkelig imøtekommende

Jeg var der i anledning fornyelse av offshore helseattest (dette er altså ikke min fastlege). Jeg er ikke fornøyd med besøket da jeg opplevde det som at vi kun skulle igjennom en papirmølle, ikke en helse sjekk som det egentlig er. Legen viste lite interesse i å lytte til hva jeg hadde å si og jeg opplevde at legen hadde en arrogant tilnærming til meg. Dette er en helsesjekk, ikke et spørreskjema, og legen bør snakke med den besøkende. Legen erklærte meg som frisk idet jeg gikk inn døra og etter det var det kun fokus på å bruke minst mulig tid på å fylle ut diverse skjema. Dette mener jeg ikke er godt nok.

En super lege!

Jeg er svært godt fornøyd med Dr Walaas. En dyktig og nøyaktig lege. Hun fant ut at jeg har lavt stoffskifte, og jeg følte meg veldig godt tatt vare på igjennom graviditeten. Hun har hjulpet meg gjennom en vanskelig tid med peptalker og gode råd. Jeg er alltid i godt humør når jeg går derifra. Kort ventetid på å få time og veldig hyggelige legesekretærer. Anbefaler henne på det varmeste.

Dyktig lege

Jeg er utrolig fornøyd med Kirsten. Har hatt henne som fastlege i 5år, og hun har alltid vært tilgjengelig samt hjulpet meg med mine problemer. Bestemt og presis dame!