Aileen Nilsen Carvalho

Tlf: 77 60 63 30 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Aileen Nilsen Carvalho er en av 69 fastleger i Tromsø

Siste vurderinger av Aileen Nilsen Carvalho

Den flotteste legen!

Dette er den beste legen uten tvil! Kunne aldri bedt om noe lignende. Veldig behagelig å prate med. Hun har en evne til å få pasienter til å føle seg ivaretatt og sett som forbauser meg! Veldig trivelig og meget dyktig dame. Hun tar også pasienten på alvor!

trivelig og positiv lege

jeg har vært hos hun to ganger da min lege har vært fraværende, og syns hun er både flink og god med pasientene. hun husket meg siden sist gang, det var veldig hyggelig. fikk god hjelp og informasjon

Aldri mer en slik lege

Byttet fastlege etter å ha hatt henne i mange år. Har aldri vært den som går mye til lege, men når jeg først går er det som regel ingen vei utenom. Opplevde henne som overflatisk og alltid "i farta" til å skulle gjøre noe annet. Tok seg aldri tid til å lytte. Følte meg sett ned på og ikke tatt på alvor. For de som ikke er glad i leger generelt, var hun en byrde, og jeg er glad jeg endelig byttet. Burde gjort det for mange år siden. Anbefaler alle som ikke er fornøyde med sin fastlege å bytte med en gang, ikke la det ture og gå, det kan faktisk føre til en forverrelse av helsetilstanden.

Aileen Nilsen Carvalho er en lege jeg virkelig vil anbefale videre. På grunn av studier i Oslo måtte jeg bytte fastlege høsten 2013. I Oslo har jeg enda ikke funnet noen leger som kan sammenlignes med henne. Hos Aileen fikk jeg en fastlege som alltid lyttet og tok meg på alvor. Jeg følte meg godt tatt vare på, og opplevde en trygghet hos henne som jeg ikke har opplevd hos andre fastleger.

Eneste negative tilbakemeldingen jeg vil komme med er at tilgjengeligheten i resepsjonen er dårlig. Når jeg skulle bestille time per telefon var ofte ventetiden uendelig lang.

Streng og bestemt

Meget streng og bestemt lege, her nytter det ikke og tro at man får sykemelding for vond rygg eller brukket hånd eller fot! Vel og merke bra dersom arbeidsplassen legger til rette for yrkesaktivitet mens man er syk. Måtte ved en anledning oppsøke legevakt for og få sykemelding da Aileen ikke ga meg dette :(

Dyktig, profesjonell, god støtte, veldig god lege.

Aileen er en veldig dyktig lege, hun kan virke arrogant og har mange ganger vurdert og bytte, men der har hun endret seg mye, iallefall ovenfor meg. Hun har vært der hele veien. Som lege, men også som støtte. Hadde en tung periode, jeg var hos henne 1 gang i uka i en time for og kun prate. Hun har vært fantastisk! Hun har også sendt meg videre hit og dit for ekstra undersøkelser. Har flyttet nå, så lang vei med buss og alt for og komme seg dit, men der er en lege man kan stole på, som bryr seg om deg, og de bytter man ikke ut! Eneste minuset er at i mine øyne er hun vel streng på medisiner. Medisiner jeg trenger for og få sove, for og kunne ha ett liv, være våken med sønnen min om dagene, få sove på natta. Altså innsovningstabletter. Får maks 2 i uken. Det vil si 5 netter der jeg ligger våken til 5 om natta, av og til hele natta, til jeg må levere gutten i barnehagen. Skjønner hun ikke vil noen skal bli avhengi, men man trenger jo søvn for og kunne leve normalt, får du ikke det, kan du ende opp med verre ting, angst og depresjon.

Midt på

Det stemmer ar hun virker disputerende når det kommer til sykemeldinger for kortere perioder. Ofte kan du møte på en bakvendt og litt arrogant holdning.
Hun virker noen ganger stresset, og du får ofte følelsen av at dine problemer er bagatellmessige. Dette til tross for at jeg stort sett ikke møter hos lege med mindre jeg er "døende". Hun gir inntrykk av å kjenne kroppen din bedre enn deg selv.

Har hatt henne som lege i flere år. Har vært inne med små og større problemer.
Er du en forholdsvis frisk person vil hun være helt ok. Mest sannsynlig framstå som en kvalifisert og effektiv lege.
Har du derimot et mer omfattende sykdomsbilde eller mer alvorlige problemer er det mindre forståelse og mindre evne og vilje til å lytte som gjelder. Det er når livet butter imot, når man er nede og syk at legene får vist evnene sine. Ikke når du er på topp, og kun inne for noen dagers sykemelding i forbindelse med influensa. Da kunne hvem som helst vært lege. Generelt sett viser hun liten forståelse/empati for sykdomsproblematikk.

Tilgjengelighet trekker også ned da man alltid må vente i ukesvis for time mellom feriene. Akutt-time kan du glemme, med mindre du er blitt skutt!

Pluss for hyggelig resepsjonist/bio-teknikere.

Tror mye av problemene som er beskrevet vil du finne hos norske leger generelt. Da de ofte mangler kompetanse, kunnskap og tid til å ta seg av tilegnede pasienter.

God lege som bryr seg

Legen tar beskrivelsene av plager på alvor. Hun kan på eget iniativ foreslå/ vidresende pasienten til spesialist. Gir rask tilbakemelding på prøveresultat, og er det noe galt ber hun om at du tar kontakt for oppfølging.

Dyktig og rett frem lege.

Har hatt henne som fastlege i mange år. Jeg synes hun er flink, bestandig vennlig mot meg. Føler at hun bryr seg om meg som pasient. Hun ringer UNN hvis det er noe hun vil ha en spesialist til å uttale seg om. Bytter ikke bort henne.

En fantastisk lege!

Har hatt henne som lege siden hun begynte i praksis der og det er vel over 20 år siden!

Har bare positive ting å si om henne. :) Rett og slett en fantastisk lege som lytter og forstår. Kommer nok aldri til å bytte henne ut!

Fantastisk flink lege

Hun lytter nøye, stiller gode spørsmål og henviser alltid videre når det trengs. Føler meg utrolig trygg på henne, kanskje nettopp fordi hun ikke er redd for å hente inn annen ekspertise om hun selv er usikker.

Faglig dyktig og trivelig lege

Veldig fornøyd med Aileen. Hun er faglig dyktig og tydelig i sin kommunikasjon. Hun er også god på relasjonsbiten. Man føler at hun bryr seg. Familien på 5 har beholdt henne som fastlege, selv om vi nå bor et helt annet sted i byen. Men verdt å kjøre 20 min for å komme til henne.

Utrolig dyktig og får ting gjort!!

Full pott til denne legen. Har aldri hørt om eller selv møtt lege som er så profesjonell på alle områder; skaper tillit og man blir trygg på at man får de beste utredninger og videre hjelp.

Utrolig dyktig!

Lyttende og interessert i pasienten. Søker hjelp hos andre dersom hun er i tvil. Rask, ryddig og tydelig. Tar gjerne en diskusjon, men lytter slik at man sammen kan finne den beste løsningen for pasienten - selv om pasienten ikke "følger skjema" :)

En meget dyktig lege

en fantastisk god lege,meget dyktig på alle sine områder

Hjelper de svake

Hører at hun er flott lege dersom du er i systemet eller i det psykiske, men er du ellers frisk og i arbeid , men trenger sykemelding for en kortere tid, så møter du unødvendig argumentasjoner.

En lege å beholde!

En lege som både er faglig dyktig, tydelig, og som ikke er redd for å bry seg om pasientene sine. En stor hjelp og støtte gjennom både svangerskap, langvarig sykdom og de alminnelige "hverdagsproblemene" som dukker opp hos både store og små. Alle 4 i familien har denne legen, og selv om vi har flyttet til en heeelt annen del av byen, så kan vi ikke tenke oss å bytte henne bort.

Tar pasienten på alvor

Føler at man blir tatt på alvor uansett om man legger frem små eller store problemer

Katastrofal

Har hatt to forferdelige opplevelser med AIleen Carvalho. Den verste var når hun hadde seksukerskontrollen på mitt barn som hadde en medfødt og vanlig helseproblem, som hun da også visste godt om. Sitat " Dette gidda jeg ikke sette meg inn i, jeg har mange pasienter så det har jeg ikke tid til." Og resten av kontrollen gikk i samme stil. Første gang jeg har forlatt en legekontor gråtende.

Min lege gjennom mange mange år!

Hensynsfull, lyttende, stiller de rette spørsmålene, tydelig, faglig svært dyktig og ikke redd for å hente inn andres meninger der hun er usikker på hva hun skal gjøre. Samtidig er hun ikke redd for å ta en diskusjon, veie for og i mot og så eventuelt bli enig med deg som pasient selv om du ikke følger "oppskriften". Mine barn føler seg trygge med henne og har beholdt henne som fastlege etter at de ble 18.