Hillary Evelyn Hop

Tlf: 77 60 17 17 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Hillary Evelyn Hop er en av 69 fastleger i Tromsø

Siste vurderinger av Hillary Evelyn Hop

Skjønn dame!

Hillary er faglig flink som de fleste andre fastleger i Tromsø, men hun er også forståelsesfull, motiverende og tålmodig. Jeg får inntrykk av at hun virkelig bryr seg om pasientene sine. Derfor, og fordi jeg alltid går derfra med et smil om munnen (uansett hvor ille jeg i utgangspunktet hadde det), er hun min favoritt.

Merkelig opplevelse

Hyggelig lege, men hun tok ikke tak i problemene - ville for eksempel ikke ta en blodprøve for å sjekke D-vitaminnivå, da hun mente det var en "dyr" prøve for samfunnet. Kom med useriøse anbefalinger om kosthold som absolutt ikke passer for hvem som helst.

Sekretærene på legekontoret er utrolig sure, særlig på telefon. Lite serviceinnstilte. Så nå har jeg (og resten av familien) byttet!

Kjempefornøyd

Jeg er kjempefornøyd med å ha Hillary Evelyn Hop som fastlege. Hun er blid og hyggelig, og såvidt jeg kan se også dyktig. Ikke dømmende eller ubehagelig på noen måte.

Utrolig dårlig

Når Hillary skulle sette inn P-stav, sa hun at det var tredje gangen hun gjorde dette på noen og at hun var litt usikker på hvordan hun skulle gjøre det. Har ellers opplevd at hun ikke tar pasienten seriøst, og forteller om sine egne og bekjentes erfaringer med lignende symptomer. Dette førte til at det tok fem legetimer før hun ville henvise videre til sykehus. Det eneste positive er at det tar kort tid å få time og sitter sjeldent lenge på venterommet.

En faglig dyktig og grundig lege

Hilary er en faglig dyktig lege som kan svare på de aller fleste spørsmål. Vet hun ikke svaret så henviser hun videre eller finner ut av det. (Hun gjetter ikke bare) Jeg liker at hun er flink til å lytte, tar det jeg sier på alvor og er humoristisk. Hun er ikke dømmende eller fordomsfull og diskuterer de mest intime og personlige tema med varme og ute å bli sjokkert. Anbefales på det varmeste.

Det eneste minuset med å ha henne som fastlege er kontorpersonalet på Skansen. Et par av dem er ubeskrivelig sure og etterspør konfidensiell informasjon. Man får følelsen av at om man ikke sier det de vil høre, så vil de ikke gi deg time.

Super lege som lytter og motiverer

En super lege; den beste jeg har hatt. Tar deg på alvor, lytter og er flink til å motivere. Er flink til å utrede. Er systematisk, tar prøver og henviser videre når det er nødvendig. Det beste er at man føler trygg. Man blir aldri avfeid.

Som passe

De i resepsjonen på Skansen Legekontor, burde vise mer service og være smilende. Hillary er alltid sen til time, hun er heller ikke tilgjengelig hverdag på legekontoret også virker det som hun ikke tar pasienten alvorlig og tar seg tid til å lytte. Det er uintressant for meg å vite om hennes venners plager og hvordan de takler ting. Dette er uvensentlig for meg, det er meg det angår også har vi forskjellige lidelser som ikke er sammenlignbar.

Den beste legen jeg har hatt

Dette er en lege som tar deg som pasient på alvor. Hun undersøker deg grundig og tar ofte blodprøver. Hvis man har symptomer som hun blir bekymret for sender hun deg videre til spesialister. Mine møter med henne har vært mange da jeg har hatt kronisk sykdom over mange år og jeg har blitt møtt med mennesklighet og humor. Hun er opptatt av at man skal ha det bra helsemessig og i hverdagen. Det eneste minuset med å ha henne som fastlege er helsesekretærene som jobber på Skansen legekontor er lite hyggelige og de ber deg om å gi taushetsbelagte og personlige opplysninger i et fullsatt venterom. Tross mine forsøk på å unngå dette selv og samtaler med de om temaet.

En meget god lege

Hun er en av de beste legene jeg har hatt. Grundig, seriøs og omsorgsfull.

Har ingenting å utsette på hennes proffesjonalitet!

Har gått hos henne jevnlig de siste 2 årene, og har sjelden opplevd en lege som har spurt meg ut så utfyllende om både sykdom mm innen familie å slekt! Hun er grundig, veldig resonerende å utforskende slik jeg møter henne..Absolutt en lege som vil til bunns i problemet og som ikke er redd for å verken forordne prøver eller henvise videre ved minste tvil. Har også sans for hennes ironi og humor, samtidig som hun ikke glemmer pasienten opp i det hele! Opplever henne som både imøtekommende og grundig, og i tillegg forklarer hun veldig nøye hvis man lurer på noe..Å hun er IKKE redd for å spørre heller :)

Den beste legen jeg har hatt.

Leser de negative kommentarene, og kjenner meg ikke igjen i de i det hele tatt. Dette er den beste legen jeg har hatt. Følte alltid at hun tok problemene mine på alvor og fulgte de opp. Sist gang jeg var på besøk i Tromsø var jeg innom legevakten, og den kvelden var hun legen på vakt der. Følte også da at problemene mine ble tatt på alvor, og gikk derfra fornøyd. Det har aldri skjedd på legevakten før for å si det sånn.

Ble tatt på alvor

Føler at jeg ble tatt på alvor her. Hun sendte papirer dit de skulle, jeg ble henvist dit jeg skulle, og ble behandlet godt hos henne.

Elendig, tar ikke pasientene på alvor

Kan ramse opp flere tilfeller hvor man ikke er blitt tatt på alvor. Hverken vi eller våre barn. Hun er også dårlig på hygiene. Flyttet tilslutt hele familien over til nytt legekontor hvor alle våre plager er blitt tatt på alvor

Flink lege.

Hun er grundig og flink. Rask til å henvise videre om det skulle være noe.

En ok lege.

Ett minus er at jeg aldri har opplevd å komme inn til legen i nærheten av det klokkeslettet du har fått tildelt tid. Det er venting på opp til 45 min, det er ikke bra. Hun er oppmerksom på pasienten, men kunne kansje ha hørt litt bedre på hva jeg sier. Pga tidspress/forsinkelse så må jeg ha en ny time for å få utført avtalt undersøkelse, det er irriterende + at det koster meg både tid og penger.

Hun er den verste og vanskeligste legen jeg har hatt.

Jeg føler at hun bare sitter der og stirrer på meg som at jeg lyver. Når jeg prøver å få medisiner så nekter hun og gir meg heller resept på noe jeg aldri vil innta. Det hjelper heller ikke på at personalet som jobber på skansen er ufordragelige. Jeg ringer ikke legen min før krampa tar meg.

Klar, tydelig og saklig

Lege som tar deg alvorlig både som person og pasient. Du får hverken resepter eller sykemelding før denne legen har fått satt seg inn i saken din. Og fint er det.

Menneskelig og ydmyk

Hillary er en fremragende lege som tar seg god tid til pasientene sine. Får inntrykk av at hun virkelig bryr seg med hvordan man har det, samtidig som hun er ærlig, litt streng, samtidig som hun faktisk er opptatt av at man har det bra og blir frisk. Anbefales !

En god lege for hele familien.

Oppdatert, tilstedeværende og vennlig. Passer som fastlege for både voksne og barn!

Totalt uengasjert lege..

Håplaust dårlig lege, likte ho aldri. Skjelden æ trengte hjelp fra ho, å de gangen æ var der var det lite og dårlig komunikasjon.