Jostein Jacobsen

Tlf: 77 63 60 00 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Jostein Jacobsen er en av 69 fastleger i Tromsø

Siste vurderinger av Jostein Jacobsen

Utmerket

Jostein er en ypperlig lege. Jeg har hatt få men omfattende henvendelser hos han. Hver gang har han lyttet til det jeg har sagt og tatt tak i hva det måtte være. Han nøler ikke med å gjøre det lille ekstra om du selv er usikker og jeg har ingenting å utsette på denne mannen.

dyktig lege

Har kun hatt Jacobsen til fastlege i ett halvt år, men er ganske så fornøyd. Har mange dårlige erfaringer fra andre leger, sådet vr utrolig bra når det endelig var en lege som tok meg på alvor!

Han er ikke særlig snakkesalig, og litt opphengt i pc, men det er vel det eneste negative.
Han tar det jeg sier på alvor, og det virker som han er dyktig i faget.

En meget dyktig lege!

Jeg og min familie har hatt denne legen som fastlege i 21 år.

Det er tydelig at han kan sitt fag, og jeg har aldri tvilt på hans vurderinger. Han henviser viser til sykehus for videre behandling eller utredning, heller en gang for mye enn en gang for lite. Det synes jeg er viktig. Han lytter alltid til mine beskrivelser og synspunkter før han kommer med sine egne meninger. Jeg blir tatt på alvor.

Jostein Jacobsen har en stil og en væremåte som er helt grei for meg. Hvis man av en eller grunn ikke liker den, er det flere andre dyktige leger på Tromsdalen legesenter.

Veldig dyktig lege

Jeg har hatt flere fastleger opp gjennom årene og da fordi de fleste har sluttet eller tatt permisjon, eller at jeg har flyttet. Jostein Jacobsen kommer på en god andreplass over alle fastlegene jeg har hatt. Han er faglig dyktig og virker veldig rutinert i det han gjør. Han har alltid gjort de nødvendige undersøkelsene, og har ingen problemer med å henvise videre til spesialister. Jeg føler meg trygg når jeg går til han. Er også enig med mange her i at han er en veldig stille og innadvent person, men han er derimot veldig flink til å lytte og han virker å få med seg alt jeg sier. Jeg har derfor ingenting imot at han er stille, og syns han generelt er en veldig dyktig lege.

Grundig

Han kan virke litt treg og innadvendt, men er svært grundig, og svært lyttende. Jeg er aldri i tvil om at han tar mine uttalelser på alvor. Likeså er det aldri tvil om at han - dersom han selv ikke finner riktig diagnose - vet å støtte seg på ekspertise på utsiden. Aldri lettvindtløsninger der i gården! Meget flink lege!

kommunokasjonsvegring

får time ganske kjapt, innen par dager. sjelden har jeg måttet vente lenger enn 20 minutter på venteværelset, som oftest kommer man inn på riktig tid. Han er kort og konsis, for den som liker det. ser ut som at han kan touchmetoden..... men skrive på tastatur kan han iallefall.
Han kan bli bedre med med å spre positiv stemning ved mottakelse, Kan bli flinkere til å se på pasienten, og å kommunisere med pasienten.

Nå skal jeg prøve med en ny fastlege.

fantastisk lege

har hatt han som fast lege i over 20 år.han har svart på alle mine spørsmål og han prater norsk sånn att du forstår.bruker ikke mye fremmed ord.mulig han bruker litt tid på å svare.men det gjør ikke noe.det er bare og senke skuldrene litt.. å han er faglig dyktig.

GLIMRENDE LEGE

Han har siden jeg startet der for lenge siden, hatt en hyggelig stil, hjelpsom og snill. Jeg liker denne legen meget godt.

Dyktig og omsorgsfull lege

Har hatt han som fastlege i flere år, og alltid opplevd at han tar på alvor de helseplager jeg har kommet til han for. Han har mye kunnskap, er faglig dyktig og saklig. Har opplevd at han bestandig har gjort de undersøkelser som har vært relevant, og han har v/behov sendt henvisning til videre undersøkelser. Denne legen ringer alltid tilbake samme dag når du ønsker en samtale pr.tlf.Jeg opplever han som engasjert i å hjelpe å finne utav de helseplager man har.Han er ikke den som prater så mye-men gir oppmuntringer når det trengs, og som pasient har jeg følt meg ivaretatt på en god måte.

Super fornøyd med JJ.

Har hatt en kanon oppfølging siden første gang hos han.

Dårlig på kommunikasjon, men faglig dyktig!

Hehe... må nok si meg enig med de andre her som beskriver Jacobsen som en som ikke er så god på kommunikasjon, han er opptatt av å bruke PC'en sin. Men utenom det må jeg si at han har gitt meg adekvat hjelp med de problemer jeg har hatt, han er faglig dyktig!

Beste legen

Fantastisk lege. Blir alltid tatt på alvor, han lytter å finner alltid en god løsning. Mulig han ikke prater i ett å det er en befrielse.. Nok av leger som ikke får nok av å høre sin egen stemme. Kan absolutt anbefales!

Fornøyd!

Virker faglig dyktig. Har gått til han i fire år, og har bare godt å si om ham. Føler jeg blir tatt på alvor. Opplever ikke ham som spesielt stille, han holder seg til det han skal.

Blottet for kommunikasjons evne

Det er alltid en grunn til at noen er blottet for livsgnist.
Leger er også mennesker som kan ha problemer men
fungerer du ikke bra, yter du også dårlig. Og i en slik jobb der
menneskelig kontakt er såpass viktig er det meg helt vanvittig
at denne mannen går på jobb. Kanskje han bare er slik.
Svarer ikke. Kommer ikke med muligheter. Skriver bare på pc'en.
Virker helt uinterressert. Ingen dialog. Ble sur da jeg ombestemte meg om
en ting og sa at "det var ikke tid." Da hadde jeg betalt for dobbelt-time. Spurte: Er dobbelt-time 2 x 5 minutt? Han svarte ja. Folk trenger en lege de kan snakke med.
Denne legen kan ikke det virker det som. Byttet etter flere meget dårlige konsultasjoner.

Treg men flink

Alt går i slowmotion. Kommer for sent om morgenen. Svært lang ventetid på venterommet uansett om time tidlig eller sent.
Man er heldig hvis man i det hele tatt får time hos han, som oftest må man til en annen fordi han ikke har kapasitet.

Dyktig, men trenger å lære litt om samhandling med andre mennesker.

Jeg hadde Jostein som fastlege i mange år, jeg ble aldri tatt seriøst og fikk derfor aldri hjelpen jeg trengte. Han er kort, og stille og det virker som han vil ha deg ut så raskt som mulig. Min nåværende fastlege fant raskt ut av årsaken til mine rygg og kneplager og ble rimelig raskt kvitt dem.

Det er noe feil når man plages i mange år hos en lege, og blir frisk etter noen uker hos en annen...

Min FAST lege er dyktig!

Tar meg på alvor,god lytter og er konstruktiv og har alltid gode tiltak jf problemstillingen som jeg kommer med. Er kunnskapsrik og erfaren.
Jeg har alltid kunnet diskutere diverse caser med han og løsningene finner han. Det gir tillit og trygghet for meg som pasient.

Anbefales ikke

Hadde han som fastlege en kort periode. Han virket alltid fraværende og var lite interessert. Han snakket minimalt og var som regel opptatt med pc'en under hele konsultasjonen. Han utførte sjelden noen undersøkelser og virker ikke som han er spesielt grundig i arbeidet. Følte at jeg aldri ble tatt seriøst og byttet derfor fastlege.

forståelsessfull

jeg er veldig fornøyd med legen min, føler han tar meg på alvor og han gjør det han kan for meg.

Stum

Ser en annen som karaktiserer han som stille. Det var ikke å ta hardt i. Har hatt han som fastlege siden ordningen kom. Ikke mange kontulsasjoner og gleder meg ikke akkurat til ''neste'' heller.
Får liksom aldri noe tilbakemelding etter at man har ''snakket''.
Da snur han ryggen til å bruker pc'n flittig.
Skriver med alle fingre ser det ut til..