Marie Helene Jørgensen

Nessevn 2B 9411 Harstad
Marie Helene Jørgensen er en av 29 fastleger i Harstad

Siste vurderinger av Marie Helene Jørgensen

Tjaah, ny fastlege !

Hun lytter til pasienten og er flink å henvise videre. Men hun er dårlig på den delen av jobben ho kan hjelpe med. Ho vil ikke bruke medisiner som har fungert tidl. og som tidlgere fastlege har funnet ut var effektiv.... Da brukes det heller nye typer eller andre preparater som ikke fungerer tilfredsstillende. Sykdomstiden blir flere mnd. istedet for å få pasienten fort frisk, for å kunne rehabilitere seg seg sammen med medisinen. Jeg vurderer sterkt å bytte lege til en som skjønner at han ikke kan bruke alle til prøvekluter.......Håper legen ser for seg å endre praksisen sin litt... Hun er nok et godt menneske å veldig flink til mange ting....

Hun virker avmålt, vanskelig å få en god "tilitsfull" samtale med henne.

Følte at hun ikke ville fortsette med utredningene som tidligere lege har startet. Hun ville bare fixe "kroppen" der og da, ikke finne årsaken til problemene. Resepter på medisiner er blitt nesten umulig å få, og da er det ikke snakk om det farlige slaget, men medisin jeg har hatt ved behov i over 6 år. Har stått på ringelisten hennes minst 7 ganger, og har returnert samtalen 1 gang.

Grundig og bestemt

Hun lyttet til mitt problem med et åpent sinn. Spurte mange avklarende spørsmål. Jeg fikk følelsen av å bli tatt på alvor. Jeg oppfattet henne slettes ikke som arrogant. Jeg tror at dersom en eldre lege hadde opptrådt like grundig og bestemt ville det blitt sett på som en god ting.

Arogant

Virket arogant å ovenpå og verdens mester. Men virket som hun var intresert i å hjelpe.

I mindre grad mottagelige for tilbakemelding fra pasient

Kan forbedre praksis med å lytte til pasientens oppfatninger