Marie Helene Jørgensen

Tlf: 77 05 73 33 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Marie Helene Jørgensen er en av 31 fastleger i Harstad

Siste vurderinger av Marie Helene Jørgensen

Ikke fornøyd.

Opplever denne legen som dårlig å kommunisere med meg som pasient, og virker ukomfortabel med å ha en samtale med pasientene. Jeg har vært hos henne en stund og får ofte beskjed om å "se det an." Blir nok bytte av fastlege.

Kald og lite pasientvennlig

Ikke så veldig pasientvennlig i og med at legen virker kald og distansert. Lite tillitvekkende. Følte at jeg ikke ble tatt på alvor. Blir nok et bytte av fastlege ja.

Tjaah, ny fastlege !

Hun lytter til pasienten og er flink å henvise videre. Men hun er dårlig på den delen av jobben ho kan hjelpe med. Ho vil ikke bruke medisiner som har fungert tidl. og som tidlgere fastlege har funnet ut var effektiv.... Da brukes det heller nye typer eller andre preparater som ikke fungerer tilfredsstillende. Sykdomstiden blir flere mnd. istedet for å få pasienten fort frisk, for å kunne rehabilitere seg seg sammen med medisinen. Jeg vurderer sterkt å bytte lege til en som skjønner at han ikke kan bruke alle til prøvekluter.......Håper legen ser for seg å endre praksisen sin litt... Hun er nok et godt menneske å veldig flink til mange ting....

Hun virker avmålt, vanskelig å få en god "tilitsfull" samtale med henne.

Følte at hun ikke ville fortsette med utredningene som tidligere lege har startet. Hun ville bare fixe "kroppen" der og da, ikke finne årsaken til problemene. Resepter på medisiner er blitt nesten umulig å få, og da er det ikke snakk om det farlige slaget, men medisin jeg har hatt ved behov i over 6 år. Har stått på ringelisten hennes minst 7 ganger, og har returnert samtalen 1 gang.

Grundig og bestemt

Hun lyttet til mitt problem med et åpent sinn. Spurte mange avklarende spørsmål. Jeg fikk følelsen av å bli tatt på alvor. Jeg oppfattet henne slettes ikke som arrogant. Jeg tror at dersom en eldre lege hadde opptrådt like grundig og bestemt ville det blitt sett på som en god ting.

Arogant

Virket arogant å ovenpå og verdens mester. Men virket som hun var intresert i å hjelpe.

I mindre grad mottagelige for tilbakemelding fra pasient

Kan forbedre praksis med å lytte til pasientens oppfatninger

Ubehagelig

Arrogant og tok med en gang rollen som bedreviter. Følte meg sett ned på å dum.

Arrogant

Arrogant og lite ydmyk ift tidligere leges anbefalinger.

DEN dyktigste legen jeg har hatt!!

Hun er meget dyktig!! Hun lytter og har henvist meg videre når det behovet har vist seg! Hun gir gode råd, og man føler hun "vil deg vel", man føler seg i trygge hender! Meget fornøyd!!!!!!

Ny fastlege

Etter mange år hos samme lege var det en utfordring å skulle bytte lege. Dette viste min nye lege stor forståelse for da min bakgrunn med sykdom er broket og lang. Marie tar seg tid, lytter og er min røde livlinje gjennom en hektisk og tøff hverdag. Håper og tror at hun vil vokse i rollen å bli en like dyktig lege som hennes forgjenger

Godt førsteinntrykk

Har bestandig god tid, også når hun er forsinket. Har kommet seg godt inn i rollen etter å ha overtatt etter min gamle fastlege. Hun ser menneske og lytter til det. Håper hun fortsetter slik.