Jan Isak Mikalsen

Tlf: 77 60 48 50 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Jan Isak Mikalsen er en av 69 fastleger i Tromsø

Siste vurderinger av Jan Isak Mikalsen

Veldig fornøyd

Mikalsen er nøye i sine vurderinger. Har ikke sykemelding og resept som løsning på alle henvendelser, men prøver å finne ut hva som feiler meg.

Han er jordnær, humoristisk, lydhør og dyktig i faget sitt. Tar seg tid til deg og han tar deg på alvor. Henviser videre når det er nødvendig

Tar deg på alvor!

Tar seg god tid, faglig dyktig og imøtekommende. Sender deg videre til spesialist når det er nødvendig.

Frustrerende

Virket uinteressert og satt med bena på skrivebordet hele timen noe som virket respektløst, nedlatende og uprofesjonelt.

Gjorde meg ukomfortabel via språkbruk som jeg oppfattet som bl. a. fettfobisk. I tillegg var han ikke fastlegen min så han visste ikke om og spurte ikke noe om tidligere syke/helsehistorie. Virket som om han hadde gjort opp sin mening ut fra førsteinntrykket.

Sa det ikke var noe å gjøre men gav meg noen dagers sykemelding og det var det.

Fysioterapi eller noen behandling ville han ikke høre snakk om (betegnet fysioterapi som "alternativ" behandling og at leger ikke kunne henvise til slik praksis eller anbefale det enda wikipedia har dette å si om fysioterapauter:
"I Norge kreves det autorisasjon for å ha tittelen fysioterapeut. Fysioterapiutdanningen i Norge er en fireårig høyskoleutdanning som gir bachelorgrad. [...]

Fysioterapeuter har tradisjonelt jobbet i kommunene, på sykehus/institusjoner og på private institutter med eller uten driftstilskudd. [...] Ofte har pasienten henvisning fra lege eller annen instans").

Dyktig og jordnær

Er ikke så ofte hos legen, men de gangene jeg er der opplever jeg at Mikalsen er en flink lege. Han er imøtekommende og profosjonell. Det jeg synes er aller best er at han inkluderer deg i vurderingsprosessen, hører deg ut, og forklarer hva han tenker. Er det slik at han er usikker, så henviser han deg videre ved behov. Veldig fornøyd med min fastlege!

lytter ikke

Som ny med store smerter pga slitasjer i kne hofter og rygg. Det jeg har opplevd er at jeg IKKE har så ont da jeg skal ha smertestillende som min forrige lege skrev ut. Ikke ser han på meg når jeg prøver å forklare. Helt grei lege hvis du går dit å ikke feiler noe. 2014 blir ikke det året jeg betaler lønna hans.

Unik å veldig real lege

Fantastisk lege som lytte og bryr sæ. En som er bestemt og gir veldige gode råd. Han lytter å bryr sæ om det du har å berette

Helt grei lege

Han er en reflektert lege med god kunnskap. Hyggelig.
Ikke glad i å skrive ut resepter.

Vent å se

En trivelig og hyggelig person, men det er for lite handling, og litt for mye "vente og se". Vanskelig for henvise pasienten videre,

han er den legen jeg aldri har fått hjelp hos.

dette er en lege som overhode hverken lytter eller handler, når det gjelder. jeg har heldigvis sluttet hos han, og har fådd et bedre liv, med mine plager. han er en lege som skal se alt ann, helt til det kanskje er forseint. både jeg og mine barn hadde han til lege, men gikk altid derfra me uforettet sak...hurra for at legevakten var behjelpelig, ellers kunne det nok gått galt flere ganger.

Verdens beste fastlege

Han er en lytter. Han nøler ikke med og henvise deg vidre. Og han deler ikke ut resepter i hytt og pine uten grunn som endel leger desverre gjør. Han er en lege som bryr seg

Hyggelig, imøtekommende og solid

En lege som er lyttende, konstruktiv og tydelig. Vil gjerne hjelpe, og gjør det som er nødvendig.

Kjempelege

Meget god lege. Lytter til deg og stiller diagnose. Sender deg videre til spesialist hvis det renges.

Flink, høflig og vennlig

Synes Jan Isak Mikalsen er en veldig flink fastlege som setter kunden i fokus. Han er flink med både voksne og barn. Heldigvis er vi skjelden hos legen men nå vi trenger hjelp får vi alltid god hjelp og råd hos ham. Vennlig, høflig og flink.

Finnes bedre lege...

Ikke en lege som er flink til å lytte. Ikke snar med å henvise videre. Får som oftest beskjed om "å se det ann...".

Den beste legen jeg har hadd

En hyggelig kar, med føtterne solid plantet på jorden. Føler at en snakker med kunnskapsrik lege med erfaring, uten at han svever under taket.

En grei og lyttende lege

Jan Isak oppfyller mine krav til en pålitelig fastlege.
Grei å forholde seg til, grundig i sine undersøkelser.
Viser omtanke - lyttende og grundig reflektert.

Tilstedeværende og lyttende

Jan Isak Mikalsen er en etter min ikke medisinske subjektive vurdering en Lege som det er verdt og samtale med og behandles av. Finner ham som en svært pålitelig og omtenksom Lege. Har hatt ham ved flere tilfeller også før han ble fastlegen min. Jeg vil berømme oppriktigheten og mennesket han møter i ulike situasjoner på kontoret, men også i telefon samtale.

er den legen jeg har hatt i alle år

er fornøyd med legen, og legen gjør en god vurdering av en hver sykdom,