Jan Isak Mikalsen

Autorisert1981
  • Allmennmedisin
  • Samfunnsmedisin
Ledige plasser 240 av 1350
Vil du bytte til denne fastlegen?

Kroken Legekontor AS

B A Løvolds veg 12 9022 Krokelvdalen
Jan Isak Mikalsen er en av 63 fastleger i Tromsø

Siste vurderinger av Jan Isak Mikalsen

Han er jordnær, humoristisk, lydhør og dyktig i faget sitt. Tar seg tid til deg og han tar deg på alvor. Henviser videre når det er nødvendig

Tar deg på alvor!

Tar seg god tid, faglig dyktig og imøtekommende. Sender deg videre til spesialist når det er nødvendig.

Frustrerende

Virket uinteressert og satt med bena på skrivebordet hele timen noe som virket respektløst, nedlatende og uprofesjonelt.

Gjorde meg ukomfortabel via språkbruk som jeg oppfattet som bl. a. fettfobisk. I tillegg var han ikke fastlegen min så han visste ikke om og spurte ikke noe om tidligere syke/helsehistorie. Virket som om han hadde gjort opp sin mening ut fra førsteinntrykket.

Sa det ikke var noe å gjøre men gav meg noen dagers sykemelding og det var det.

Fysioterapi eller noen behandling ville han ikke høre snakk om (betegnet fysioterapi som "alternativ" behandling og at leger ikke kunne henvise til slik praksis eller anbefale det enda wikipedia har dette å si om fysioterapauter:
"I Norge kreves det autorisasjon for å ha tittelen fysioterapeut. Fysioterapiutdanningen i Norge er en fireårig høyskoleutdanning som gir bachelorgrad. [...]

Fysioterapeuter har tradisjonelt jobbet i kommunene, på sykehus/institusjoner og på private institutter med eller uten driftstilskudd. [...] Ofte har pasienten henvisning fra lege eller annen instans").

Dyktig og jordnær

Er ikke så ofte hos legen, men de gangene jeg er der opplever jeg at Mikalsen er en flink lege. Han er imøtekommende og profosjonell. Det jeg synes er aller best er at han inkluderer deg i vurderingsprosessen, hører deg ut, og forklarer hva han tenker. Er det slik at han er usikker, så henviser han deg videre ved behov. Veldig fornøyd med min fastlege!

lytter ikke

Som ny med store smerter pga slitasjer i kne hofter og rygg. Det jeg har opplevd er at jeg IKKE har så ont da jeg skal ha smertestillende som min forrige lege skrev ut. Ikke ser han på meg når jeg prøver å forklare. Helt grei lege hvis du går dit å ikke feiler noe. 2014 blir ikke det året jeg betaler lønna hans.