Håvard Nesheim

Tlf: 77 67 98 88 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Håvard Nesheim er en av 69 fastleger i Tromsø

Siste vurderinger av Håvard Nesheim

Flott fastlege.

Nøyaktig, spørrende, interessert, ærlig, faglig dyktig og glimt i øyet. Fastlegen min er toppen, jeg vil aldri ha byttet han ut!

Middels

Har hatt Nesheim som fastlege gjennom mange år og vært fornøyd. Han har sett meg som pasient, og i løpet av siste år, erfarer jeg at han oppleves stresset og det påvirker meg med at jeg også stresses i møte med han. Opplever at han ikke møter blikket mitt, og at datamaskinen er mer i fokus, Et utviklingspotensiale vil være at han tar seg tid og ikke springer inn på legekontoret med pasienten hesblesende etter seg. Skulle virkelig ønske generelt at leger i dag lærer seg mer innen relasjoner og kommunikasjons - kompetanse. Det er et stort utviklingspotensiale hos både Nesheim og flere med han. Det er ikke nok med sykdomskompetanse! Dessverre er mine erfaringer at jeg velger å bytte fastlege på bakgrunn av mine erfaringer.

Altfor stresset.

Jeg tror denne mannen har for mange pasienter og derfor bare stresser igjennom alle pasientene sine.

Som 16 åring var jeg hos Nesheim med uvi. Jeg fikk greit nok antibotika og kom meg videre. Etter å ha vært inne hos Nesheim med uvi seks ganger på to måneder kom jeg alltid ut med samme antibotikakuren. Syvende gang jeg møtte på akuttime på morgenen der ble jeg tatt i mot av en turnuslege da Nesheim var borte. Turnuslegen så på journalen min at jeg hadde fått samme kuren flere ganger uten at noe hadde blitt bedre. Hun fortalte meg at prøvene mine tydet på at jeg hadde fått rett kur, men at det var tydelig at de ikke hadde noe effekt så vi måtte prøve noe nytt. Hun tok seg itillegg tid til å fortelle en 16 åring om alt man burde gjøre for å forebygge uvi.

Etter å ha vært hos turnusen skjønte jeg hvordan en fastlege burde behandle sine pasienter og at det klart er forskjell på hvor mye en 16 åring forstår om sin egen sykdom i forhold til en mer voksen person. Dette er absolutt noe Nesheim bude forstå når han har kontakt med sine pasienter. Hos Nesheim er det inn og ut raskest mulig. Her får du ingen informasjon, kun regningen, en resept og beskjed om å komme tilbake igjen hvis du ikke blir bedre.

Nesheim burde virkelig kutte ned på antall pasienter og begynne å ta seg tid til de han har før flere gjør som meg og bytter fastlege.

Elendig oppfølging

Etter å ha vært pasient hos ham i årevis med høyt blodtrykk, høyt kolesterol og grenseverdier på blodsukker måtte jeg nørmest krangle meg til å få tatt en blodsukkerbelastning. Han bare målte meg rundt midjen og sa at jeg ikke var feit nok. Da den viste utslag tok han meg inn på kontoret hvor han bare mumlet at jeg hadde diabetes og måtte gå hjem og lese noe om det. Selv hadde han ikke tid. ( han sa heller ikke om det var type 1 eller 2) Tidligere hadde jeg også fått fjernet en kul i hodebunnen hvor han skalv sånn på hendene at hele hodet mitt ristet mens han sydde. Jeg skiftet fastlege etter dette.

Flink faglig

Har hatt Nesheim som fastlege siden han kom til Tromsø. De gangene jeg har hatt behov for det så har han ytt god service. Virker flink faglig, tar meg på alvor og sender meg videre i systemet dersom han finner det påkrevet.

Ikke den beste

Jeg har hatt Nesheim i ca 10 år. Jeg må pushe på får å ta prøver..og få svar på de. Jeg er kronisk syk, så må ofte til lege. Jeg er ikke fornøyd med behandlingen jeg får, eller ikke får.. Anbefaler ikke Håvard Nesheim som fastlege.

Han er stresset og har alltid mye å henge fingrene i. Min bror og mor hadde også han, men de byttet, og nå har jeg også gjort det. Håper å få bedre hjelp noen andre plasser.

Han er forståelsesfull og empatisk. Og man finner ut av problemet..til slutt.
Han burde få bedre tid til sine pasienter, ikke stresse, og ikke hive dem ut for fort. Dette er noe han har blitt bedre til, men ikke bra nok. Han burde også få et bedre legeforhold til sine pasienter.

Det gjør litt vondt å gå fra dette legesentret, for alle er veldig hyggelig og alle smiler. Som sagt så er jeg der ofte og de kjenner meg nok igjen.

God lege

Håvard er en kjempeflink og jeg føler at han lytter til deg
Har hatt han som fastlege i mange år han kan jeg anbefale på det varmeste.

Meget dyktig

Jeg hadde dr. Nesheim som fastlege i mange år (nå har jeg flyttet fra Tromsø).

Han var veldig behagelig og dyktig, og fikk alltid riktig hjelp. Har anbefalt ham til andre som også har byttet til ham ,og som er veldig fornøyd.

Opp og ned

En OK lege. Han er litt vel opptatt av pc'en. Gir inntrykk at han ikke hører etter og av og til kan det virke at han egentlig ikke bryr seg hva som feiler deg. Men han gjør undersøkelsene, vet han ikke hva det er så har jeg alltid blitt sendt videre til spesialister.

Han er flink med barn. Men kan virke veldig opptatt og informere lite til pasienten. OG han har varme hender ved undersøkelser så da slipper vi frysningen som man kan få av kalde/klamme hender.

Veldig stressende lege.

pc bruke

For mye pc bruke, lite tid til lytting. Seint inn, rask ut. Heldigvis ikke så syk ofte:-)

Ikke alles type...

Da jeg som 20åring ble gravid kom jeg til Håvard for en første kontroll og ta prøver...
Fikk en bok slengt i fanget og sendt ut.. Spurte selv om jeg ikke skulle ta noen prøver..da var svaret; "tja...du kan jo høre om de har tid..."
What???!!! Er det slik en møter en førstegangs ung mor?

Satt meg i bilen og skrek etter denne timen og byttet lege på dagen!!!

Tidligere har han bare gitt meg smertestillende hvis det har vært noe.

Glad jeg byttet til Ålien...:)

Tar han pasienten alvorlig ?

Føler at all tid han er forsinket skal taes igjen på meg. Stresset med data og får kanskje ikke med seg hva problemet kunne være. Min lege i over 20 år, er selv alt for lat til å skifte lege. Sist ble jeg merkelig nok tatt på alvor, selv om det er 1 år siden. Lurer på om skifte kan ha sin hensikt.

ikke og anbefale

tok ikke ting seriøst når d va ting som ikke va som d sku være. fikk aldri svar på blodprøva som va tatt. va plaga med skuldran og nakken fikk bare resept på breksidol før d sku løse probleme..... nåkka som ikke hjalp. inga rønken eller nåkka før og prøve og finne ut ka d va....... :-(

Min fastlege i 10-11 år.

Jeg har hatt Håvard som fastlege i 10-11 år og de første minnene min av han var at han var dårlig med kontakt overfor pasienten, mens de siste minnene mine var veldig gode!

Min mor og søster bruker han fremdeles, og de er svært fornøyde. Han kan virke litt distre. Anbefaler han absolutt, men ville ikke gått tilbake til han som min fastlege.

Langt fra den beste legen

Jeg er en jente på 20 år og jeg føler at jeg aldri ble tatt seriøs med Håvard Nesheim. Sitter bare å skriver på pcen sin, måtte ha med meg en av foreldrene mine for at han i det hele tatt skulle se på meg. Han har det veldig travelt hele tiden og føler ikke at han tar seg tid til å høre. Fikk aldri noe oppfølging eller prøvesvar på diverse undersøkelser. Meget misfornøyd.

Den verste legen jeg har hatt

Han bagatallisere mine smerter i rygg, nakke og skulder som jeg snart har hatt i ett år.
Jeg har vært til manuell terapaut, trent vekter, gått turer og vært hos naparapat uten at plagene har forsvunnet. Når jeg henstiller utvidet undersøkelse / behandling blir jeg avvist.

Faglig dyktig, og har høy grad av empati.

Meget hyggelig lege som tar sin jobb meget seriøst. Faglig dyktig og høy grad av empati. En lege som jeg trygt kan anbefale til alle.

Straight to the point

Dyktig og effektiv. Ser at noen sier han er arrogant og nesevis.. da foreslår jeg at dere heller skriver om problemene deres på facebook.. der får dere sympati.. ikke så mye behandling kanskje men sympati...

Både jeg og min kone er svært fornøyd og valgt Nesheim som lege etter anbefalinger fra flere andre.

God lytter.

God lytter som lirker ut pasientens problemer på en meget pen måte (var med barn). Har hjulpet barnet masse med både nav og tiltak.

Faglig dyktig lege

Dr. Nesheim er en flink lege som har skjerpet seg de siste årene særlig ang. lege-pasient kontakt. Før virket han mer opptatt av sin datamaskin enn å ha øyekontakt med sine pasienter, men dette har bedret seg betraktelig. Man får alltid oppfølging per brev på forskjellige ting, som blodprøver etc, hvis man ber om det. Dr. Nesheim kan mye men henviser deg videre til spesialister når det kreves.