Håvard Nesheim

Karlsøyvegen 12 9015 Tromsø
Håvard Nesheim er en av 66 fastleger i Tromsø

Siste vurderinger av Håvard Nesheim

Middels

Har hatt Nesheim som fastlege gjennom mange år og vært fornøyd. Han har sett meg som pasient, og i løpet av siste år, erfarer jeg at han oppleves stresset og det påvirker meg med at jeg også stresses i møte med han. Opplever at han ikke møter blikket mitt, og at datamaskinen er mer i fokus, Et utviklingspotensiale vil være at han tar seg tid og ikke springer inn på legekontoret med pasienten hesblesende etter seg. Skulle virkelig ønske generelt at leger i dag lærer seg mer innen relasjoner og kommunikasjons - kompetanse. Det er et stort utviklingspotensiale hos både Nesheim og flere med han. Det er ikke nok med sykdomskompetanse! Dessverre er mine erfaringer at jeg velger å bytte fastlege på bakgrunn av mine erfaringer.

Altfor stresset.

Jeg tror denne mannen har for mange pasienter og derfor bare stresser igjennom alle pasientene sine.

Som 16 åring var jeg hos Nesheim med uvi. Jeg fikk greit nok antibotika og kom meg videre. Etter å ha vært inne hos Nesheim med uvi seks ganger på to måneder kom jeg alltid ut med samme antibotikakuren. Syvende gang jeg møtte på akuttime på morgenen der ble jeg tatt i mot av en turnuslege da Nesheim var borte. Turnuslegen så på journalen min at jeg hadde fått samme kuren flere ganger uten at noe hadde blitt bedre. Hun fortalte meg at prøvene mine tydet på at jeg hadde fått rett kur, men at det var tydelig at de ikke hadde noe effekt så vi måtte prøve noe nytt. Hun tok seg itillegg tid til å fortelle en 16 åring om alt man burde gjøre for å forebygge uvi.

Etter å ha vært hos turnusen skjønte jeg hvordan en fastlege burde behandle sine pasienter og at det klart er forskjell på hvor mye en 16 åring forstår om sin egen sykdom i forhold til en mer voksen person. Dette er absolutt noe Nesheim bude forstå når han har kontakt med sine pasienter. Hos Nesheim er det inn og ut raskest mulig. Her får du ingen informasjon, kun regningen, en resept og beskjed om å komme tilbake igjen hvis du ikke blir bedre.

Nesheim burde virkelig kutte ned på antall pasienter og begynne å ta seg tid til de han har før flere gjør som meg og bytter fastlege.

Elendig oppfølging

Etter å ha vært pasient hos ham i årevis med høyt blodtrykk, høyt kolesterol og grenseverdier på blodsukker måtte jeg nørmest krangle meg til å få tatt en blodsukkerbelastning. Han bare målte meg rundt midjen og sa at jeg ikke var feit nok. Da den viste utslag tok han meg inn på kontoret hvor han bare mumlet at jeg hadde diabetes og måtte gå hjem og lese noe om det. Selv hadde han ikke tid. ( han sa heller ikke om det var type 1 eller 2) Tidligere hadde jeg også fått fjernet en kul i hodebunnen hvor han skalv sånn på hendene at hele hodet mitt ristet mens han sydde. Jeg skiftet fastlege etter dette.

Flink faglig

Har hatt Nesheim som fastlege siden han kom til Tromsø. De gangene jeg har hatt behov for det så har han ytt god service. Virker flink faglig, tar meg på alvor og sender meg videre i systemet dersom han finner det påkrevet.

Ikke den beste

Jeg har hatt Nesheim i ca 10 år. Jeg må pushe på får å ta prøver..og få svar på de. Jeg er kronisk syk, så må ofte til lege. Jeg er ikke fornøyd med behandlingen jeg får, eller ikke får.. Anbefaler ikke Håvard Nesheim som fastlege.

Han er stresset og har alltid mye å henge fingrene i. Min bror og mor hadde også han, men de byttet, og nå har jeg også gjort det. Håper å få bedre hjelp noen andre plasser.

Han er forståelsesfull og empatisk. Og man finner ut av problemet..til slutt.
Han burde få bedre tid til sine pasienter, ikke stresse, og ikke hive dem ut for fort. Dette er noe han har blitt bedre til, men ikke bra nok. Han burde også få et bedre legeforhold til sine pasienter.

Det gjør litt vondt å gå fra dette legesentret, for alle er veldig hyggelig og alle smiler. Som sagt så er jeg der ofte og de kjenner meg nok igjen.