Leif Ingmar Røssås

Mellomvegen 50 9007 Tromsø
Leif Ingmar Røssås er en av 69 fastleger i Tromsø

Siste vurderinger av Leif Ingmar Røssås

Absolut inte bra!

Denna mannen har en enormt dålig hållning. Han lyssnar inte på mig, går inte att få tag på och är otroligt otrevlig. Verkar nästan som att han hatar sitt jobb. Ifrågasatte honom om varför han är så otillgänglig och om det är så bra för hans bedrift och rykte där han svarade "du er her nå. Ka er problemet?"
Nu har jag bytt läkare och kan aldrig i mitt hela liv tänka mig och rekommendera denna mannen till någon annan. Leif Ingmar, bli gladare i livet och sluta vara så fördomsfull.

Velg noen andre

Det er ikke holdbart at denne legen ikke har noen reserveløsning dersom han ikke er tilgjengelig. En gang jeg ble syk ba han meg dra på legevakten. Der var de alt annet enn imøtekommende, av forståelige grunner. I dag forsøkte jeg å få tak i ham for å få sykemelding. Har vært borte fra jobb maks antall dager med egenmelding. Han svarer verken på sms eller når jeg ringer mobilen hans. Heldigvis fikk jeg byttet fastlege på minuttet, så heretter holder jeg meg til et legesenter med flere leger som kan supplere hverandre.

Ellers er han en dyktig og erfaren lege og har vært helt ok, men dette gir strykkarakter.

Frekk og uinteressert!!

Utrolig dårlig lytter og tar ikke pasienten på alvor!! Fremsto som uinteressert og frekk!!
Jeg kom på første besøk til han med ryggproblemer som jeg hadde hatt en stund og han ville ikke vurdere om føttene mine som dovner bort har sammenheng med ryggen, da måtte jeg besille ny time for det! Det samme gjaldt armen som jeg kjenner muskelsvikt i!! Jeg er meget godt trent, så det har ikke noe med svak musklatur å gjøre. Men han skrev ut paracet og muskelavslappende og ga meg en uke sykemelding, det nyttet ikke si at jeg allerede hadde vært en uke sykemeldt (av en annen lege). Han ville ikke høre på noe av det jeg forsøkte å fortelle!

Bytter selvfølgelig til en annen fastlege!

Ikke profesjonal

Jeg gikk til Lief Røssås med en alvorlig problem. Han behandlet meg i en slem og uprofesjonelt måtte.
Når jeg følte meg at jeg kunne ikke tror på han, og vil få en kopi av journal mitt, (og bytte lege) han skrevet det ut, men revet det i foran av meg. Han sa jeg var ikke lov å se på det før jeg betalt for det.
Flere ganger over tiden som jeg hadde han som en lege, jeg prøvde å få en time, men fått beskjeden at han var på et kurs eller på ferie så jeg må vente eller gå til legevåkt.
IKKE bruk Lief Røssås. Det finnes mange, mange bra lege. Han er ikke en.

han følger ikke loven ang og skaffe vikar ved fravær

Har hatt denne legen en god stund nå, men nå har jeg ringt han atter en gang, der han er borte. Denne gang på ferie i noen uker. Og det er ikke skaffet vikar, kun en sms med henvisning til legevakt ved akutt hjelp. Dette er ikke godt nok, leser i lovdata, at leger plikter og ha vikar. Dettte er masse minus for meg, fordi jeg føler meg idiotisk som kommer til legevakta, med et ikke akutt problem, men har heller ikke mulighet og vente over uker til og se legen. Legevakta har sagt til meg at jeg må bytte lege, dem bare rister på hodet. Andre gang har jeg måttet gå både til legevakt og til fastlegen når han er tilbake, og jeg, ,med en stram økonomi, får dobbelt opp og vel så det i legeregninger. Legen er jeg ellers fornøyd med, men dette med fravær gjør at jeg må bytte

Elendig lege!

Burde aldri jobbet som lege. Er utrolig dømmende og frekk. Tar seg altfor lite tid til undersøkelser og er en dårlig lytter. Styr unna!!!

Faglig stor bredde

En meget dyktig lege , punktlig og god humor. Han har bred erfaring både fra sykehus og som privatpraktiserende. At han ennu har pasienter fra Harstad som velger å reise til Tromsø for å nytte ham, bekrefter bare hans omdømme.

Utålmodig og dømmende

Veldig korte timer. Han tar seg dårlig tid. Lytter ikke. Avfeier det du sier og opptrer dømmende. Syntes også at det var pes å forholde seg til et legekontor som ikke hadde legesekretærer.

Flink, rask og presis

Denne legen er jeg veldig fornøyd med! Føler jeg bli tatt på alvor, og han "handler" raskt. Jeg får den oppmerksomhet jeg behøver, er rask å sende resepter når jeg trenger. Lettvindt og godt jobbet! Og henviser meg raskt om jeg ber om det, da det er nødvendig. It'j no knussel.

Anbefales

Dyktig lege som har mange års erfaringer. Henviser gjerne videre og tar problemene seriøst. Veldig lett å få tak i. Da han ikke har noe helsesekretær så tar han seg av alt fra booking av legetime og blodprøver selv. (du slipper for eks. å må gå ut av kontoret å vente på en helsesekretær hvis du skal ta blodprøve.) Samme gjelder vaksinering.
Jeg reiser mye å Røssås har det meste av vaksine på lager. Så anbefaler han til alle. Har hatt han som lege i 4 år, å har aldri opplevd at han er for sein til avsatt time.

Ikke en bra lege!

Jeg måtte rett og slett bytte til en annen lege. Han er kanskje grei nok hvis du har en enkel diagnose som ikke krever mer en 5 minutter. Jeg trenger lenger tid enn det og prøvde å få han til å henvise meg til spesialister. Dette sa han at han gjorde, men da jeg kontaktet de, hadde de ikke fått noen henvisning! Jeg ble kastet ut etter 5 minutter hver gang jeg var der og opplevde at han ble grinete når jeg hadde mer enn en ting å ta opp. En legetime ska være på 20 minutter så dette synes jeg er uprofesjonelt! Håper neste lege er bedre!

God lege!

Hadde blitt henvist frem og tilbake tidligere der legene ikke fant ut hva som var galt. Dro til Leif Ingmar og i løpet av 10 minutter viste han hva som var galt!

virker som om han kan det han driver med, er rett på sak og snakker ikke rundt grøten.

Er lett og snakke med og virker som om han bryr seg om pasientene sine.

Fantastisk lege!

Fantastisk lege som presset meg inn på dagen, selv om jeg ikke hadde han som fastlege. Oppmerksom, hjelpsom og lett å ha med å gjøre. Behagelig person å forholde seg til. Byttet over til han som fastlege med en gang!

Ikke helt vanlig lege

Røssås kan være vanskelig og kverulerende. Jeg byttet han ut etter et par ganger.

Lege

Helt grei lege. Men syntes han har veldig tungt for og henvise til spesialisthelsetjenesten, virker som han kvier seg for dette, da han virker og være usikker på hvor osv. Vises veldig at han har liten kjennskap til tromsø og helsevesenet her, er mere opptatt av hvordan det var i en annen by han har jobbet i tidligere. Kan være veldig kverulerende.

Dyktg og erfaren lege

Røssås er hyggelig og imøtekommende. Han er god til å lytte og gir gode svar. Ser hele mennesket og gir råd som hjelper. Anbefales

Flink

Rettet opp en feil diagnise fra en annen lege, tok meg av alle medisinene, satt meg på noe annet og gjorde meg helt frisk på en uke. Svært fornøyd!

Den beste legen jeg har hatt

Veldig bra lege. Lett å snakke med, lett å få time.

Faglig dyktig og følger godt opp

Gi trygghet i og med at han følger meget opp opp meg som pasient.Han har erfaring over flere år slik at man kan trygt anbefale han.