Leif Ingmar Røssås

Mellomvegen 50 9007 Tromsø
Leif Ingmar Røssås er en av 67 fastleger i Tromsø

Siste vurderinger av Leif Ingmar Røssås

Absolut inte bra!

Denna mannen har en enormt dålig hållning. Han lyssnar inte på mig, går inte att få tag på och är otroligt otrevlig. Verkar nästan som att han hatar sitt jobb. Ifrågasatte honom om varför han är så otillgänglig och om det är så bra för hans bedrift och rykte där han svarade "du er her nå. Ka er problemet?"
Nu har jag bytt läkare och kan aldrig i mitt hela liv tänka mig och rekommendera denna mannen till någon annan. Leif Ingmar, bli gladare i livet och sluta vara så fördomsfull.

Velg noen andre

Det er ikke holdbart at denne legen ikke har noen reserveløsning dersom han ikke er tilgjengelig. En gang jeg ble syk ba han meg dra på legevakten. Der var de alt annet enn imøtekommende, av forståelige grunner. I dag forsøkte jeg å få tak i ham for å få sykemelding. Har vært borte fra jobb maks antall dager med egenmelding. Han svarer verken på sms eller når jeg ringer mobilen hans. Heldigvis fikk jeg byttet fastlege på minuttet, så heretter holder jeg meg til et legesenter med flere leger som kan supplere hverandre.

Ellers er han en dyktig og erfaren lege og har vært helt ok, men dette gir strykkarakter.

Frekk og uinteressert!!

Utrolig dårlig lytter og tar ikke pasienten på alvor!! Fremsto som uinteressert og frekk!!
Jeg kom på første besøk til han med ryggproblemer som jeg hadde hatt en stund og han ville ikke vurdere om føttene mine som dovner bort har sammenheng med ryggen, da måtte jeg besille ny time for det! Det samme gjaldt armen som jeg kjenner muskelsvikt i!! Jeg er meget godt trent, så det har ikke noe med svak musklatur å gjøre. Men han skrev ut paracet og muskelavslappende og ga meg en uke sykemelding, det nyttet ikke si at jeg allerede hadde vært en uke sykemeldt (av en annen lege). Han ville ikke høre på noe av det jeg forsøkte å fortelle!

Bytter selvfølgelig til en annen fastlege!

Ikke profesjonal

Jeg gikk til Lief Røssås med en alvorlig problem. Han behandlet meg i en slem og uprofesjonelt måtte.
Når jeg følte meg at jeg kunne ikke tror på han, og vil få en kopi av journal mitt, (og bytte lege) han skrevet det ut, men revet det i foran av meg. Han sa jeg var ikke lov å se på det før jeg betalt for det.
Flere ganger over tiden som jeg hadde han som en lege, jeg prøvde å få en time, men fått beskjeden at han var på et kurs eller på ferie så jeg må vente eller gå til legevåkt.
IKKE bruk Lief Røssås. Det finnes mange, mange bra lege. Han er ikke en.

han følger ikke loven ang og skaffe vikar ved fravær

Har hatt denne legen en god stund nå, men nå har jeg ringt han atter en gang, der han er borte. Denne gang på ferie i noen uker. Og det er ikke skaffet vikar, kun en sms med henvisning til legevakt ved akutt hjelp. Dette er ikke godt nok, leser i lovdata, at leger plikter og ha vikar. Dettte er masse minus for meg, fordi jeg føler meg idiotisk som kommer til legevakta, med et ikke akutt problem, men har heller ikke mulighet og vente over uker til og se legen. Legevakta har sagt til meg at jeg må bytte lege, dem bare rister på hodet. Andre gang har jeg måttet gå både til legevakt og til fastlegen når han er tilbake, og jeg, ,med en stram økonomi, får dobbelt opp og vel så det i legeregninger. Legen er jeg ellers fornøyd med, men dette med fravær gjør at jeg må bytte