Jan Gunnar Svendby

Kroken Legekontor AS

• Allmennmedisin
  • Samfunnsmedisin

1984

Kroken Legekontor AS Telefonnummer77 60 48 5077 60 48 ... – Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no
B A Løvolds veg 12 9022 Krokelvdalen
Jan Gunnar Svendby er en av 73 fastleger i Tromsø

Siste vurderinger av Jan Gunnar Svendby

Trygg, forsiktig og kunnskapsrik

Veldig god kunnskap og har alltid stilt riktig diagnose. Er ikke redd for å bestille røntgen hvis han er det minste i tvil. Jeg blir tatt på alvor og er totalt trygg hos han.

Kjempebra lege

Jan Gunnar er en tålmodig lege med mye erfaring.
Han er alltid bekymret for pasientens helse og han gjør det med sin rolig fremgangsmåte. Han er en lege som en god venn og jeg kan bare anbefale ham.

Dyktig og tar pasienten på alvor

Jeg var skeptisk til legen i begynnelsen da jeg syntes han fremsto litt overlegen og absolutt ikke snakkesalig. Etter noen timer hos han, syntes jeg han viste en ny side, var mer snakkesalig og virkelig tok mine problemer på alvor. Han er alltid i godt humør!

Følelsen av å aldri bli tatt på alvor.

Jeg har ikke vært veldig mange ganger til denne legen, men de gangene jeg har vært der, har jeg følt at jeg overhodet ikke har blitt tatt på alvor, og føler at legen sitter med et "overbærende" flir om munnen og bare venter på at jeg skal bli ferdig med å "klage". Jeg blir ikke ordentlig undersøkt, og får alltid bare høre "dette ser jo bra ut", selv om det overhodet ikke føles sånn. Da hadde det vært fint å føle at man ble tatt på alvor og at legen tok seg tid til å undersøke nærmere.

Det som gjorde at jeg endelig byttet til en annen fastlege, var at jeg uheldigvis hadde min første svangerskapskontroll hos Svendby. Det var en helt forferdelig halvtime, hvor både jeg og samboer følte oss nærmest trampet på. Jeg prøvde å spørre etter erklæring for å få tilrettelegging på arbeidsplassen, hvorpå jeg ble møtt med et smil og at "det er jo ikke noe sånt skjema vi leger har", jeg fortalte at jeg hadde kjent livmoren, og hørt hjertelyd, og at jeg hadde lest at man kunne kjenne livmoren fra uke 11 (ifølge boken Kroken legekontor deler ut), der eneste svar var: "ja, nå er det ikke vi som har skrevet denne boken da". Han tok seg noen få sekunder til å lete etter livmor og hjerteslag (uten å respondere på at vi allerede hadde hørt og kjent), før han sa: "neeei, det er nok for tidlig ennå". Ikke lenge etter var vi til jordmor- ingen problemer med å kjenne hverken livmor eller hjerteslag. :)

Trekker et lettelsens sukk over å ha byttet fastlege og endelig kommet meg til jordmor! Klart kjemien nok vil ha noe å si, ser flere her inne er fornøyde- men jeg synes ikke man skal gå ut fra en svangerskapskontroll med følelsen av at legen prøver å motbevise at du er gravid.

Kjip fyr

Virker meget uinteressert, nedtalende og kjip.
- Men, til tross for det er han en meget dyktig lege.