Merete Karin Bergan Svendsen

Tlf: 77 05 73 33 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Merete Karin Bergan Svendsen er en av 31 fastleger i Harstad

Siste vurderinger av Merete Karin Bergan Svendsen

Fornøyd

Jeg har hatt Merete som fastlege over flere år og føler at jeg derfor har et godt grunnlag til å vurdere henne som lege. Merete har alltid vært hyggelig og smilende når jeg har truffet henne. Det er riktig at hun har dårlig tid, og ikke alltid så god tid til å høre på alt man har å si, men har lært meg at jeg må forberede meg før legetimen slik at jeg får fram det som er viktig med få ord ;) har aldri opplevd at hun har slurvet i arbeidet sitt. Når jeg går til henne så stoler jeg på at jeg får hjelp. Jeg har alltid vært fornøyd når jeg har gått derfra, og det er grunnen til at jeg har beholdt henne som fastlege. Noen ganger har det vært umulig å komme igjennom på telefonen, og har derfor er par ganger troppet opp personlig. En av gangene fikk jeg komme inn til henne selvom hun egentlig var på tur avgårde. Det jeg misliker med legesenteret der er at det ikke finnes en "bås" foran luka der legesekretærene sitter. Ikke noe gøy å måtte fortelle hva som plager meg når det står 5 mennesker rett bak ryggen min.

Umulig å få time hos

Merete oppfatter jeg som en helt grei lege, de gangene jeg har fått time der. Ventelisten er uholdbar og på grunn av dette er jeg og min familie på jakt etter ny fastlege. Forøvrig synes jeg det er trasig at det nesten er umulig å komme gjennom til resepsjonen, men dette er selvsagt noe man ikke kan klandre legene for.

beste jeg har hatt!

syns hun er den beste fastlegen jeg har hatt! hun er snill, hyggelig og tar hensyn, hun bruker god tid på sine. jeg er så fornøyd med hun at det ikke finnes ord.

Kan være enig i at hun som regel har dårlig tid, men jeg føler ALLTID at hun tar seg tid til å gjøre en ordentlig jobb. Hun har alltid henvist meg videre når det har vært behov for det, og tatt meg på alvor. Når det gjelder damene i resepsjonen skal de bare ha ros fra meg! De er alltid hyggelige, og de gjør bestandig sitt beste for at jeg skal få hjelp så fort som mulig. Det skal også sies om Merete at hun har tatt konsultasjon over telefon de gangene det har hastet, jeg har trengt råd et.c. Jeg er generelt sett bare fornøyd! :)

Lite engasjert lege

Jeg har kun vært to ganger hos denne legen, men det var lite hjelp å få! Det var gretne telefonsvarere og lang ventetid for time! Når jeg omsider kom til legen følte jeg at jeg kjedet henne, hun viste lite empati, samt var lite interessert i å undersøke meg skikkelig !Hun ga tydelig uttrykk for at hun hadde dårlig tid, jeg var på kontoret henne ca 3-5 min!! Jeg gikk til privat lege etterpå hvor jeg ble undersøkt og sendt til behandling som hjalp! Jeg har byttet fastlege!!!

God fastlege!

Kjempefornøyd med fastlegen min. Hun er veldig hjelpsom og har full fokus på pasienten. Anbefales!

Legekontoret/telefonvakter, skjerp dere eller bytt jobb.

Men min vurdering gjelder telefonvaktene ved legekontoret. Kommer man gjennom i det hele tatt blir man møtt med sure gretne liksomleger. Dette personalet skulle vært skiftet ut. Finnes unntak, men da må man være heldig å treffe på rette person. Tror disse telefonvaktene sitter og drikker kaffe og lar telefonen ringe til langt etter åpningstid. Har heldigvis et annet legekontor jeg går til og kan sammenlingne. Er som natt og dag.

Lang ventetid

Lang ventetid for å få time: Jobber bare halve uka, men har full pasientliste. Korte konsultasjoner, kanskje litt tøff (lite empatisk) men ok.

Ikke imponert

Er avvisende, lite tid til å høre på hva man har å si.
Fort gjort med henne, siden hun bruker kort tid på konsultasjoner.

Kjempeflott og empatisk lege

Jeg er kjempefornøyd med fastlegen min!! Hun tar seg god tid, og ser meg som pasient. Hun er smilende og serviceinnstilt når vi møtes, og jeg forlater alltid med et inntrykk av at jeg har fått det jeg kom for.