Morten Svinvik

Tordenskjolds gate 8 9404 Harstad
Morten Svinvik er en av 33 fastleger i Harstad

Siste vurderinger av Morten Svinvik

Flink og forståelsesfull lege

Jeg har hatt Morten som lege hele livet, og bestandig vært fornøyd med behandling hos han. Han tar problemet på alvor, og man får hjelp og behandling. Opplever ofte noe ventetid men til gjengjeld har han det ikke travelt når man først kommer inn, og tar seg god tid til å lytte til meg som pasient. Har også bestandig fått komme inn på dagen enten hos Morten eller annen lege ved Vågsfjord legesenter om det har vært behov for det. Jeg er veldig fornøyd med Morten som lege.

God Lege

har hatt Morten som lege i flere år, går ikke ofte til lege, men de gangene jeg har vært der har jeg fått hjelpn som forventet. Føler at jeg får snakket ut og at han forstår problemet, om det er psykisk eller noe fysisk. Leser at mange sier han ikke har tid, jeg opplever det stikk motsatte. Han har tatt seg god tid. Tar gjerne en trygg fremgangsmåte noe jeg setter pris på isteden for å pøse på med medisiner. Morten dytter ikke på folk sykemeldinger og føler at terskelen for dette er høy. Men om det er nødvendig har det blitt ordnet, og enkelt fornyet uten behov for nytt oppmøte på legekontor (kortidssykemelding)

Underdriver symptomer og egen sykdomsfølelse

Opplever at han låser seg til en diagnose og skylder alle andre plager på denne, når det ikke er tilfelle. Opplever ikke å bli tatt på alvor og føler ikke jeg blir hørt. Føler aldri at jeg er «syk nok» til å være der. Har gått fra timer mer opprørt enn det jeg var da jeg kom. Utrolig lang ventetid, som fører til at han har det travelt når det endelig er min tur. Sist gang hadde han ikke «tid» til å måle blodtrykket mitt. Blir usikker og nervøs inne hos han.

Manglende forståelse og lytter ikke

Føler at man ikke blir tatt på alvor. Sitter og skriver på pc hele tiden, så man opplever ikke å bli sett eller hørt. Lytter ikke og mangler forståelse for pasientens situasjon.

Arrogant

Bortkastet tid og penger. Lytter ikke, blir fort irritert og kan virke arrogant til tider. Legen tar ikke det du sier på alvor og bagitaliserer alt du sier. Lang venteliste og over 1 time forsinkelse.