Svein Asbjørn Svendsen

Thomasbakkveien 9513 Alta
Svein Asbjørn Svendsen er en av 23 fastleger i Alta

Siste vurderinger av Svein Asbjørn Svendsen

MIN flinke fastlege

Både mine barn og jeg har Svendsen som fastlege og jeg har vært pasient hos han i over 20 år!!! Han er en dyktig lege som tar seg tid å lytte til pasienten før han gjør sine vurderinger. Svendsen nøler heller ikke med å henvise videre hvis det er behov for det. Jeg er veldig glad for at der er nettopp han som er min fastlege og jeg vil ikke bytte så lenge jeg bor i Alta. Vi er meget fornøyd med Svendsen og kan anbefale han på det sterkeste.

Trygg lege

Dyktig og effektiv lege, som tar de prøvene som bør tas ifb med sykdom uten at du som pasient selv må be om det (i motsetning til mange andre leger)

Tastelege, dårlig hørsel?

Har hatt han en stund nå, veldig vanskelig å få kontakt. Ikke mulig å få telefonkontakt, har prøvd å bestille telefontime flere ganger uten hell. Likevel svarer han ofte på pasientsamtaler når jeg er der!? Hører ikke etter, sitter for det meste å trykker på tastaturet å svarer/responderer dårlig på spørsmål. Føler han ikke tar hva man sier alvorlig, å har gitt opp å ta opp enkelte problemer med han. Har ofte lurt på om han har mange pasienter som er hypokondere eller noe slikt siden han oppfører seg slik. vanskelig å forholde seg til en lege som man hele tiden føler ikke tror på hva du sier å gir inntrykk av å mene man overdriver eller lyver på seg problemer/symptomer. Har gitt opp å bruke han til annet enn å skrive ut reseptene som er foreskrevet av spesialistene. Når jeg er hos han går det meste av tiden til å vente på at han skal lese journalen å skrive inn en unøyaktig beskrivelse av hvorfor jeg er der nå. På reseptene/medisinlappene står det ofte feil dosering og årsak til bruk, hvorfor vet jeg ikke da jeg har brukt de samme i mange år nå. Var veldig fornøyd men min forrige fastlege men dessverre flyttet hun slik at jeg måtte finne ny lege. Skulle gjerne vist om noen bedre leger men har ikke orket å bytte ennå. Må jo gå gjennom alt på nytt med en ny lege, som kanskje viser seg å være likedan eller verre.

Etter å ha hørt historier fra andre mennesker i mitt nærområde, er jeg utrolig glad for at jeg har Svendsen som min fastlege.

Har hatt Svendsen som fastlege siden dag 1, og jeg er utrolig fornøyd. Han setter nøyaktige diagnoser og tar seg tid til undersøkelse.

Kommer til å ha Svendsen som min fastlege til han går av med pensjonen! :)

For mye trykking

Legen er mer opptatt av å trykke på dataen enn å bruke tiden på pasienten. Særs misfornøyd. I tillegg er det dårlig med tilbakeringing, samt legen er treig med å videresende pasient til spesialist.