Svein Asbjørn Svendsen

Nordlys legesenter

1985

Ventetid

Se antatt ventetid før du kan få plass på legens liste

Nordlys legesenter
Thomasbakkveien 12 9513 Alta
Tlf: 78 45 75 45 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Svein Asbjørn Svendsen er en av 25 fastleger i Alta

Siste vurderinger av Svein Asbjørn Svendsen

Trygg og kunnskapsrik

God relasjon.
Kommer som regel inn til timen til avtalt tid.
Har satt av god tid.
Føler at jeg blir tatt på alvor.
Får alltid hjelp til mine helseproblemer.

MIN flinke fastlege

Både mine barn og jeg har Svendsen som fastlege og jeg har vært pasient hos han i over 20 år!!! Han er en dyktig lege som tar seg tid å lytte til pasienten før han gjør sine vurderinger. Svendsen nøler heller ikke med å henvise videre hvis det er behov for det. Jeg er veldig glad for at der er nettopp han som er min fastlege og jeg vil ikke bytte så lenge jeg bor i Alta. Vi er meget fornøyd med Svendsen og kan anbefale han på det sterkeste.

Trygg lege

Dyktig og effektiv lege, som tar de prøvene som bør tas ifb med sykdom uten at du som pasient selv må be om det (i motsetning til mange andre leger)

Tastelege, dårlig hørsel?

Har hatt han en stund nå, veldig vanskelig å få kontakt. Ikke mulig å få telefonkontakt, har prøvd å bestille telefontime flere ganger uten hell. Likevel svarer han ofte på pasientsamtaler når jeg er der!? Hører ikke etter, sitter for det meste å trykker på tastaturet å svarer/responderer dårlig på spørsmål. Føler han ikke tar hva man sier alvorlig, å har gitt opp å ta opp enkelte problemer med han. Har ofte lurt på om han har mange pasienter som er hypokondere eller noe slikt siden han oppfører seg slik. vanskelig å forholde seg til en lege som man hele tiden føler ikke tror på hva du sier å gir inntrykk av å mene man overdriver eller lyver på seg problemer/symptomer. Har gitt opp å bruke han til annet enn å skrive ut reseptene som er foreskrevet av spesialistene. Når jeg er hos han går det meste av tiden til å vente på at han skal lese journalen å skrive inn en unøyaktig beskrivelse av hvorfor jeg er der nå. På reseptene/medisinlappene står det ofte feil dosering og årsak til bruk, hvorfor vet jeg ikke da jeg har brukt de samme i mange år nå. Var veldig fornøyd men min forrige fastlege men dessverre flyttet hun slik at jeg måtte finne ny lege. Skulle gjerne vist om noen bedre leger men har ikke orket å bytte ennå. Må jo gå gjennom alt på nytt med en ny lege, som kanskje viser seg å være likedan eller verre.

Etter å ha hørt historier fra andre mennesker i mitt nærområde, er jeg utrolig glad for at jeg har Svendsen som min fastlege.

Har hatt Svendsen som fastlege siden dag 1, og jeg er utrolig fornøyd. Han setter nøyaktige diagnoser og tar seg tid til undersøkelse.

Kommer til å ha Svendsen som min fastlege til han går av med pensjonen! :)

For mye trykking

Legen er mer opptatt av å trykke på dataen enn å bruke tiden på pasienten. Særs misfornøyd. I tillegg er det dårlig med tilbakeringing, samt legen er treig med å videresende pasient til spesialist.

Veldig god lege

Svendsen hadde jeg som min fastlege i over 20 år.
En dyktig og god lege som har tid til å sette seg inn i sykdomsbilde
og som du føle er der for å hjelpe deg. Han er ikke er redd om å sende deg videre til utredninger/behandling.

Flink

Har hatt Hr Svendsen allerede før fastlegeordningen ble innført, har han fortsatt som fastlege.
Er ikke så ofte innom han, heldigvis :) men en ting er sikkert, jeg kommer ikke til å erstatte mr Svendsen så lenge jeg blir boende i Alta..

Takk for at du er den du er Svein :)

Ingenting negativt

Utrolig fornøyd med denne legen. rask, nøyaktig, lytter og er grundig i sine vurderinger.

Helt ypperlig

Ingenting å utsette på Svendsen. Vennlig og flink, både med voksne og barn.

Meget bra

Utrolig dyktig lege som tar seg tid til å lytte før han gjør sine vurderinger. Hatt han siden ordningen startet, men selv om jeg ikke har vært innom så ofte så sitter jeg igjen med et meget godt inntrykk. Har fått den hjelpen jeg har hatt behov for. Meget godt fornøyd.