Amund Peder Teigmo

Raddeviessogeaidnu 7 9730 Karasjok
Amund Peder Teigmo er en av 4 fastleger i Karasjok

Siste vurderinger av Amund Peder Teigmo

Profesjonell og grundig

En hyggelig og imøtekommende lege som har tid til å lytte til pasienten. Både jeg og mine barn (en av dem ungdom) er blitt godt ivaretatt av denne legen.

Tør å si det som det er...

Røyking, overvekt, alkohol og lite fysisk aktivitet er noe denne legen tør å ta opp! Bra at en lege tør å si det til pasientene, -og ansvarliggjøre de med livsstilssykdommer! For mange er faktisk skyld i det selv!

Hoven og arrogant

bryr seg ikke om å lytte til det pasienten sier. Gidder ikke å lese jornalen når du ber han om det. Jeg oppfatter han som hoven og arrogant.

Ikke bra

opplever han som lite ivaretagende, han har svaret på forhånd. temmelig fanatisk om røyking, alkohol og overvekt

Profesjonell og skikkelig lege

Hjelpsom, tilgjengelig og grundig lege. Han er en dyktig lege. Synes forøvrig at helsetjenesten i Karasjok er helt katastrofal. Ingen som svarer telefonen, og når man endelig får svar, så er all tålmodighet slutt! Dessuten er det med ringetimer helt utdatert.

Elendig lege

En lege som er mer opptatt av å høre på seg selv enn på pasienten. Usympatisk lege uten empati, som ikke virker interessert i å hjelpe pasienten. Hvis du har mulighet anbefaler jeg deg å styre unna denne legen.

Flink lege

Jeg har stor tillit til han. Han kan mye og er flink til å fortelle. Jeg har gått hos han i mange år. Han bør nok slutte med politikk: det går ut over jobben i det lange løp.

Tar seg sjelden tid til å lytte, timen hos han er over før den har begynt.

Arrogant

har ikke tid til å lytte. Vet hva som feiler deg før du selv snakker.

Var der da jeg trengte han

Jeg ble alvorlig suk og trengte behandling. Det fikk jeg. Bra oppfølging etterpå også

Ovenifra og ned holdning

Lite lyttende. Lite lydhør og overfladisk. Virker usikker og redd for å gjøre tabber. Lite villig til å henvise til spesialist

Flink og sympatisk

Som kroniker er det en fordel at jeg har en fastlege som kjenner meg godt, og som tar seg tid til å sette seg inn i sykdomsbildet. Han viser empati, er lyttende og kommer med gode, konkrete råd. Opplever også at han er flink til å fange opp om det er noe annet enn de kroniske lidelsene som tynger, han spør da direkte, og setter opp time til samtale om jeg ønsker det.
Kan med fordel stresse ned under konsultasjonene, slik at jeg som pasient ikke stresser med å bli ferdig med legetimen.
Føler meg trygg og ivaretatt hos min fastlege.

Nei takk!

Desverre en lege som kun lytter på det han sjøl har å si,,han setter seg ikke inn i pasientens situasjon,,,desverre. Anbefales ikke!

Grundig og faglig

Han er grundig og hjelpsom, samtidig som han tørr å stille spørsmål. Har vært min fastlege siden ordningen kom. I en periode der jeg var langt nede, opplevde jeg han som en som ikke tok meg på alvor. Tok dette opp med han ved en senere anledning. Etter det har jeg alltid følt at han ser meg som pasient. Dyktig lege som er interessert i helsen min. Han tar seg tid, er flink å forklare hvorfor han gjør hva. I nærmere ti år var jeg plaget med noe og ble feilmedisinert. Dette rettet seg opp med dr.Teigmo. Dyktig lege.

Kunne vært bedre

Tilsynelatende vennlig og høflig, men dessverre ganske lat. Virker ikke å ha kunnskaper om mange ting. Han er dårlig til å følge opp sine pasienter med tilbakemeldinger.

En lege som ikke har interesse av å lytte.... Desverre...

Han oppleves som en som han mer viktigere ting enn å ta seg av oss. Det er vanskelig å føle seg godt ivaretatt av han, desverre...

Han har høye tanker om seg selv og definerer meg som pasient som intetanende

Var hos denne legen og ble totalt overkjørt. Puttet ord og meninger, som jeg ikke har, i mine framstillinger og jobbet deretter. Virkelig skuffende.

Dyktig!

Tar pasienten seriøst, både barn og voksne! Føler verdighet! Takk!

Engasjert og positiv lege

Grundig, flink og hjelpsom lege. Lytter til pasienten, man føler at han har god tid selv om timen er over for lenge siden.