Thang Duc Truong

Sandakerveien 33C 0477 Oslo
Thang Duc Truong er en av 532 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Thang Duc Truong

Hadde ingen kjemi!

Følte at legen var sliten og ikke tilstedeværende, og ikke viste interesse for mine problemer.
Dette kan skyldes at jeg enda ikke hadde levert journalen fra det legesenteret jeg tilhørte før jeg kom til timen.
Er imidlertid kroniker, og trenger månedlig oppfølging. Var nyinnflyttet i bydelen, og hadde ikke rukket å hente ut journalen før legetimen.

Rolig og profesjonell

Jeg har vært på hastetime hos denne legen. Opplevde han som rolig og profesjonell. Jeg ble tatt seriøst og han tok seg god tid til å utrede mitt problem. Jeg har ingen ting å utsette på ham.

Den verste lege

Kastet bort tid, tregg, fikk ikke noe hjelp, brukte så mye tid på ikke viktige ting at var ikke tid til det som var den viktigste. Så anbefalte å komme tilbake i 2 uker. Skal aldri til den legen igjen!

Bra lege

Han tar en god tid å tenker godt før han gir en svar evt tilpasende behandling. Han er veldig rolig og dyktig lege. Jeg er fornøyd ! anbefales.

Effektiv

Fick omedelbar hjälp av denna läkare med en remiss till en ortoped. Besöket hos honom inleddes av att jag beskrev mina problem och han bad att få undersöka mina fötter på olika sätt. Så satte han sig vid skrivbordet och skrev ut en remiss som jag ögonblickligen skickade vidare till en ortoped. Till skillnad från hans kollega (en nyutexaminerad som lyckligtvis inte jobbar kvar), som jag hade gått till några månader tidigare och avfärdat mina problem baserat på att hon "inte kunde se något".
Vill inte säga att Dr. T D Truong är den mest pratglada individ som jag har mött, men har inte hört han uttala sig på ett kritikvärdigt sätt om saker inom hans medicinska expertis. Personligen föredrar jag läkare som är koncentrerade och effektiva med den lilla tid de har per patient. Om det så förekommer lite småprat är det en bonus. Men inte något nödvändigt och definitivt inte avgörande för min del. Därför trivdes jag med Dr. Truongs hantering av mitt problem: hela mötet, hans effektivitet, hans bemötande. Till skillnad från den läkare på samma legesenter som jag alltså fick träffa/prata med några gånger före honom och som jag till slut krävde att få byta till en annan läkare ifrån. Gick också fint hos ortopeden, fick inläggsulor för att avlasta min "plattfot", som också började sprida problemet till mina knän och rygg.