Thang Duc Truong

Sagene lokalmedisinske senter

2001

1 person

Ventetid

Se antatt ventetid før du kan få plass på legens liste

Sagene lokalmedisinske senter
Bydel SageneSandakerveien 33C 0477 Oslo
Tlf: 23 39 18 10 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Thang Duc Truong er en av 530 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Thang Duc Truong

Hadde ingen kjemi!

Følte at legen var sliten og ikke tilstedeværende, og ikke viste interesse for mine problemer.
Dette kan skyldes at jeg enda ikke hadde levert journalen fra det legesenteret jeg tilhørte før jeg kom til timen.
Er imidlertid kroniker, og trenger månedlig oppfølging. Var nyinnflyttet i bydelen, og hadde ikke rukket å hente ut journalen før legetimen.

Rolig og profesjonell

Jeg har vært på hastetime hos denne legen. Opplevde han som rolig og profesjonell. Jeg ble tatt seriøst og han tok seg god tid til å utrede mitt problem. Jeg har ingen ting å utsette på ham.

Den verste lege

Kastet bort tid, tregg, fikk ikke noe hjelp, brukte så mye tid på ikke viktige ting at var ikke tid til det som var den viktigste. Så anbefalte å komme tilbake i 2 uker. Skal aldri til den legen igjen!

Bra lege

Han tar en god tid å tenker godt før han gir en svar evt tilpasende behandling. Han er veldig rolig og dyktig lege. Jeg er fornøyd ! anbefales.

Effektiv

Fick omedelbar hjälp av denna läkare med en remiss till en ortoped. Besöket hos honom inleddes av att jag beskrev mina problem och han bad att få undersöka mina fötter på olika sätt. Så satte han sig vid skrivbordet och skrev ut en remiss som jag ögonblickligen skickade vidare till en ortoped. Till skillnad från hans kollega (en nyutexaminerad som lyckligtvis inte jobbar kvar), som jag hade gått till några månader tidigare och avfärdat mina problem baserat på att hon "inte kunde se något".
Vill inte säga att Dr. T D Truong är den mest pratglada individ som jag har mött, men har inte hört han uttala sig på ett kritikvärdigt sätt om saker inom hans medicinska expertis. Personligen föredrar jag läkare som är koncentrerade och effektiva med den lilla tid de har per patient. Om det så förekommer lite småprat är det en bonus. Men inte något nödvändigt och definitivt inte avgörande för min del. Därför trivdes jag med Dr. Truongs hantering av mitt problem: hela mötet, hans effektivitet, hans bemötande. Till skillnad från den läkare på samma legesenter som jag alltså fick träffa/prata med några gånger före honom och som jag till slut krävde att få byta till en annan läkare ifrån. Gick också fint hos ortopeden, fick inläggsulor för att avlasta min "plattfot", som också började sprida problemet till mina knän och rygg.

Jeg bedømmer ikke hans faglig kunnskap. Men hans norsk, kommunikasjon, oppførsel og atferd er ELENDIG.

Jeg var hos min fastlege xxxxxxxx den 23. juni pgv tørrhoste som startet ca 1. juli. Fikk hostesaft fra xxx. Xxx rådet meg til å besøke xxx igjen hvis jeg ikke ble frisk etter 2 uke.
Hostesaften virket ikke på meg og jeg hoster mye mer enn før nå og derfor bestilte jeg en ny time i dag tidlig. Fikk vite at Min fastlege er på ferie og jeg må velge en annen lege. Siden det haster, så sa jeg JA og i tillegg tror jeg at jeg har fått betegnelse på min vestre hofte. Jeg har en jobb som krever mye going og det smerter veldig de siste 4 dagene. Det sa jeg ifra når jeg bestilt time i dag tidlig.

Ca kl 10:35 tok Thang imot meg og han spurte meg hvorfor jeg oppsøkte lege??
Så fortalte jeg ham hvorfor og han stilte noe spørsmål som jeg ikke forstår helt godt.
Når han skulle lytte hvordan jeg puster, så dro han min T short uten å spørre.
Konklusjonen hans er at det ikke er noe feil og det kan godt hende at jeg kan hoste slik 4 uke til sa ham. Men han ville gi meg sterk hostesaft for det.

Det var ferdig. Så spurte jeg ham om jeg har smerter på min vestre hofte. Det kan jeg ikke gjøre noe med det og du må bestille time hos din fastlege, sa han.

Det er greit nok. Men jeg har en jobb som krever mye fysisk arbeid og det gjør so vondt når jeg beveger meg. Han ville rett slett ikke høre engang hvor vondt jeg har det. Så hev han meg ut av hans kontor uten å si noe mer.

Jeg fikk litt små sjokk og ble satt ut. Da gikk jeg til resepsjonsdamen og fortalte henne om hva som skjedde. Hun var veldig lydhør og synes at det var trist. Da fikk jeg mail adressen din.

Jeg ligger i sengen nå med smerter på min vestre hofte og hoster fortsatt. Føler meg hjelpeløs. Må dra på jobb i morgen tidlig. HJELP!!!!!

Thang er ikke min fastlege og jeg er glad for det. Men tanken på hans pasienter, hvordan de har det når de har time hos ham??

Håper at du kan gjøre noe med det slik at Norge har en bedre lege i fremtiden.

inte närvarande

Asså att han får fortsätta jobba är för mej en gåta? Han lyssnar inte på dej, han är tafatt å osäker. Har varit tvungen å gå till han när inte min fastlege haft ledig time. Det kommer jag inte å göra, då har jag hellre ont asså. Han ser inte på dej å svarar inte på dina frågor. Han svarar i sin privata telefon der han uppenbart diskuterar oppussingen hemma. Då ord som "fliser" vävs in i hans språk. Inte ok. Måste erkänna att jag tappar respekten för hela legesentret då han fortfarande jobbar där. Men tack å lov är min fast lege grym!

Uprofesjonell

Var hos denne legen for å få sykemelding i forbindelse med omgangssyken. Legen mente jeg ikke hadde omgangssyke, (det hadde kommet ut begge veier, feber, magesmerter .. Og jeg jobbet i barnehage), og ville ikke gi meg sykemelding. Måtte krangle meg til det. I tillegg satt han med øynene lukket under hele konsultasjonen og kunne ikke brydd seg mindre om pasienten. Aldri igjen.

Ligg unna denne legen

Hadde han som fastlege i et tungt år. Jeg følte jeg måtte overbevise han om at jeg var deprimert og trengte hjelp. Etter ett år, tok han en enkel test på pc med spørsmål. Han var veldig overrasket over at testen viste at jeg var moderat deprimert.
En time satt han og kjeftet på meg en halvtime. Jeg kom ikke igjennom og tilslutt begynte jeg bare å gråte. Null hjelp, bare ødeleggende.
Hele dette året gjorde ting værre. Han har null empati og klarer ikke sette seg inn i pasientens problem.
Styr unna om du kan!!

Tidenes dårligst lege.

Tar deg ikke på alvor. Er nedlatende. Lytter ikke. Klarer ikke å se helhetsbilde. Har dårlige helsekunnskaper. Mistenksom. Nekter å behandle. Styr unna!

Virker ikke til å ha god nok informasjon

Da jeg skulle søke om plass på Modum Bad sa han at han ikke trodde jeg fikk plass, da det bare er par og familier som får plass der. Jeg visste dette var feil og jeg spurte om han var turnuslege, da jeg følte han hadde lite greie på hva han snakket om.

Anbefales ikke.

Fikk time hos denne legen da fastlegen min ikke var tilgjengelig. Jeg er gravid i uke 22 og har siden uke 10 slitt med bekkenløsning med gangvansker. Etter sterke anbefalinger fra fysioterapeut og en lang periode med gradert sykmelding, fant fastlegen og jeg ut at jeg burde prøve 100% sykmelding.
Da jeg kom til vikaren idag, følte jeg meg overhodet ikke hørt. Han mente at det var umulig å få bekkenløsning så tidlig i svangerskapet, og at jeg burde være tilbake i 100% jobb fra neste uke.
Han svarte ikke på spørsmålene mine, han er vanskelig å forstå pga meget svake norskkunnskaper, og jeg følte overhodet ikke at han lyttet på det jeg sa. Han brydde seg ikke om avtalen mellom meg, fastlege og fysioterapeut. Jeg følte at han beskyldte meg for å lyve om plagene mine for å slippe å jobbe, og jeg dro derifra med gråten i halsen og mye ubehag.
Jeg kommer aldri i verden til å dra til han igjen og anbefaler alle å styre unna.
Hadde han også en gang tidlig i svangerskapet der han ikke klarte å forstå hva som var så plagsomt med urinveisinfeksjon at jeg ikke kunne drøyet legetimen noen dager.

Uinteressert og usikker lege

Jeg hadde Thang Truong som fastlege i over ett år, da også gjennom et svangerskap. Han virket usikker, hånlig til mine spørsmål og totalt uinteressert i meg som pasient. Han brukte store deler av konsultasjonene på å se i veggen og det var vanskelig å få han til å ta tak i det du faktisk gikk til legen for. I tillegg virker han ubekvem med undersøkelser som krever enkel fysisk kontakt, både med meg og med min baby.

Jeg gikk på grunn av dette hovedsaklig til jordmor/helsesøster gjennom mitt svangeskap og føler at jeg ikke ble ivaretatt som pasient hos denne legen. Jeg har nå byttet fastlege og legekontor.

Burde ikke få lov å praktisere

Denne legen unner jeg ingen.
Har måttet krangle meg til hjelp, medisiner og sykemelding når det virkelig har vært nødvendig med hjelp.

Hadde i en periode suicudale tanker og kom til fastlegen for et skrik om hjelp, legen ba meg bare tenke litt annerledes og ikke være så negativ..

Byttet legekontor pga denne legen

Jeg byttet legekontor på grunn av denne legen. Han er svært lite kommunikativ og ser deg ikke inn i øynene. Han sitter også deler av konsultasjonen med øynene igjen. Han viste liten interesse for mine problemer og sa at han ikke hadde tid til å sette seg inn i min situasjon. Han fikk meg også til å gråte og ignorerte meg fullstendig da dette skjedde.

Den verste legen noensinne

Legebesøket hos denne legen var noe av det verste jeg har opplevd. Han hadde fullstendig mangel på kommunikasjonsevne og møtte aldri blikket mitt under hele besøket. Han var svært mistroisk til symptomene mine og ga åpenlyst inntrykk av at han ikke trodde på meg, og var så frekk og anklagende at han fikk meg til å gråte.

Anbefaler alle å unngå denne legen.

Den verste legen jeg har vært borti

Jeg var på 6-ukers kontroll med barnet mitt på Sagene helsestasjon hos denne legen, og gikk gråtende ut av helsestasjonen. Kort oppsummert hadde han totalt mangel på evnen til å kommunisere og så mest i gulvet, han var nølende, svarte ikke alltid på spørsmål (overhørte dem), var han uinteressert i barnet, hadde manglende kunnskap om barnesykdommer og var direkte frekk, Hold dere unna!