Adel Hameed Abedali

Sandaker Legekontor

Autorisasjon (2004)

Adel Hameed Abedali er en av 557 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Adel Hameed Abedali

Trygg, imøtekommende, kunnskapsrik og morsom

Jeg hadde ikke tro på at jeg skulle finne en ny lege av samme kaliber etter min forrige pensjonerte seg, og gjorde god research før jeg byttet til Dr Abedali - det er jeg SÅ glad for!

Hameed møter meg alltid med grundig, rolig vesen og tydelig fagkompetanse. Han tar pasientene på alvor, og gjør helst gjerne en ekstra sjekk for å være sikker.

Han gjør årlige helsesjekker på eget initiativ, noe jeg syns er svært betryggende.

I tillegg er han humoristisk og personlig i tilnærmingen sin - håper han aldri pensjonerer seg!

Vil også nevne at jentene på lab'en må være av verdensklasse når det kommer til blodprøver - de er dessuten også veldig trygge, og tydelig dyktige.

Flink, kunnskapsrik og trivelig doktor!

Dr. Abedali anbefales!
Han er flink til å spørre gode spørsmål på en trygg og vennlig måte. Han tar seg god tid til pasienten, samtidig som han effektivt prøver å finne ut hva som feiler deg og hvorfor du er der. Han er lett å kommunisere med, sender deg videre til spesialist om det er grunn til det, og er genuint interessert i at du blir frisk!

Menneskene i resepsjonen er både vennlige og hjelpsomme. Åpningstidene på telefon er lange, slik at det er lett å komme i kontakt med legekontoret for timebestilling eller spørsmål, og du får raskt legetime. Enkelt å bestille time på nett, hvis du foretrekker det.

En shout-out også til en av damene på LABen, hvis du er nervøs for å ta blodprøver har dette legekontoret svært dyktige medarbeidere med stødige hender så du ikke kjenner hverken stikket eller bytte av glass!

Svært dårlig opplevelse

Jeg har vært hos denne legen en gang, og ble svært overrasket over hvor stort spriket var mellom min erfaring og de fleste omtalene her. Legen hilste ikke på meg første gang jeg var der, så stort sett inn i skjermen hele timen, og var jevnt over lite imøtekommende.

Jeg ble avbrutt gang på gang og fikk aldri forklart ordentlig hva som var problemet. Han var umiddelbart skråsikker på en enkel diagnose (som viste seg å være feil, noe han ikke ga beskjed om før jeg ringte resepsjonen) og lot meg ikke engang fortelle ferdig om symptomene. Å ta feil er selvsagt greit, men jeg synes han burde ha lyttet og gjort en reell innsats for å komme til bunns i det. Legen misforstod også flere av tingene jeg sa, og lyttet ikke når jeg forsøkte å rette det opp.

Jeg opplevde også at legen var nedlatende og ba meg om å "ro ned my darling" flere ganger, når jeg satt helt rolig og forsøkte å fortelle om symptomer som plager meg og preger hverdagen min i stor grad. Da jeg forsøkte å forklare sa han til og med "ikke snakk så mye" en gang.

I tillegg er systemet for å kontakte legen elektronisk svært tungvindt, og får ofte ikke svar.

Alt i alt opplevde jeg ikke å bli hørt, sett eller tatt på alvor.

Ydmyk, kunnskapsrik, rolig

Den beste legen jeg har hatt. Tar seg god tid med pasienten. Kunnskapsrik. Ydmyk med tanke på din erfaring i sykdom.

Lyttende, grundig, sympatisk.

Jeg er så glad for å ha fått Adel som fastlege!

Han er grundig. Tar prøver, undersøker, og om han er i stuss om noe, velger han å undersøke, framfor å tro.

Det er aldri ventetid, og han er lyttende, empatisk og tar seg hod tid til samtaler. Det er alltid hyggelig å gå til ham, og jeg føler meg ivaretatt, sett, og trygg på at han vil det beste for meg. Han tar prøver om i tvil. Det gir trygghet.

Grundig, flink, varm.
Anbefales!

Synd han nærmer seg pensjonsalder. Jeg vil helst ha ham i mange år til!

Negativt:
Kontorprrsonalet er ikke så proffe, og gir litt negativt inntrykk. Men om man ikke ser på det, kun på legen, er dette den beste legen jeg har hatt.

Jeg ser noen skrivef at det er skittent der. Det er ikke korrekt. Rent og pent. Min norske leges kontor i Stavanger var preget av slitasje, lite hyggelige fasiliteter etc, og hsn var Stavangers medt populære lege.

Om noe skal trekke ned, er det at resepsjon/lab bare har ansatte med innvsndrerbakgrunn, men de snakker godt norsk. Kun litt aksent. Men litt lite vrnnlige på trlefon, desverre. Det veier Adel mer enn opp for. Han er er medmenneske og veldig empatisk og sympatisk.
Good «bedside mannors».