Adel Hameed Abedali

Autorisasjon (2004)

Adel Hameed Abedali er en av 558 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Adel Hameed Abedali

Svært dårlig opplevelse

Jeg har vært hos denne legen en gang, og ble svært overrasket over hvor stort spriket var mellom min erfaring og de fleste omtalene her. Legen hilste ikke på meg første gang jeg var der, så stort sett inn i skjermen hele timen, og var jevnt over lite imøtekommende.

Jeg ble avbrutt gang på gang og fikk aldri forklart ordentlig hva som var problemet. Han var umiddelbart skråsikker på en enkel diagnose (som viste seg å være feil, noe han ikke ga beskjed om før jeg ringte resepsjonen) og lot meg ikke engang fortelle ferdig om symptomene. Å ta feil er selvsagt greit, men jeg synes han burde ha lyttet og gjort en reell innsats for å komme til bunns i det. Legen misforstod også flere av tingene jeg sa, og lyttet ikke når jeg forsøkte å rette det opp.

Jeg opplevde også at legen var nedlatende og ba meg om å "ro ned my darling" flere ganger, når jeg satt helt rolig og forsøkte å fortelle om symptomer som plager meg og preger hverdagen min i stor grad. Da jeg forsøkte å forklare sa han til og med "ikke snakk så mye" en gang.

I tillegg er systemet for å kontakte legen elektronisk svært tungvindt, og får ofte ikke svar.

Alt i alt opplevde jeg ikke å bli hørt, sett eller tatt på alvor.

Ydmyk, kunnskapsrik, rolig

Den beste legen jeg har hatt. Tar seg god tid med pasienten. Kunnskapsrik. Ydmyk med tanke på din erfaring i sykdom.

Lyttende, grundig, sympatisk.

Jeg er så glad for å ha fått Adel som fastlege!

Han er grundig. Tar prøver, undersøker, og om han er i stuss om noe, velger han å undersøke, framfor å tro.

Det er aldri ventetid, og han er lyttende, empatisk og tar seg hod tid til samtaler. Det er alltid hyggelig å gå til ham, og jeg føler meg ivaretatt, sett, og trygg på at han vil det beste for meg. Han tar prøver om i tvil. Det gir trygghet.

Grundig, flink, varm.
Anbefales!

Synd han nærmer seg pensjonsalder. Jeg vil helst ha ham i mange år til!

Negativt:
Kontorprrsonalet er ikke så proffe, og gir litt negativt inntrykk. Men om man ikke ser på det, kun på legen, er dette den beste legen jeg har hatt.

Jeg ser noen skrivef at det er skittent der. Det er ikke korrekt. Rent og pent. Min norske leges kontor i Stavanger var preget av slitasje, lite hyggelige fasiliteter etc, og hsn var Stavangers medt populære lege.

Om noe skal trekke ned, er det at resepsjon/lab bare har ansatte med innvsndrerbakgrunn, men de snakker godt norsk. Kun litt aksent. Men litt lite vrnnlige på trlefon, desverre. Det veier Adel mer enn opp for. Han er er medmenneske og veldig empatisk og sympatisk.
Good «bedside mannors».

Rotete og skittent legekontor

Byttet til Adel Hameed Abedali 1. september p.g.a. flytting til Oslo.

Jeg ble forstått av legen og fikk hjelpen jeg trengte – henvisning til spesialist.

Med det sagt, så vil jeg også nevne at venterommet er lite, trangt og utrivelig. Det henger "hjemmelagde" plakater med skrivefeil overalt. De gir hele legesenteret et uprofesjonelt inntrykk.

På legekontoret er det rotete, urent, og fullt av personlige og religiøse gjenstander. Setet til pasientstolen var så skittent at jeg vurderte om jeg skulle stå under hele legebesøket.

Prisen for å bli undersøkt av en lege på Sandaker Legesenter er den samme som hos en fastlege med ryddigere og renere fasiliteter – og som i tillegg behersker norsk bedre enn Adel Hameed Abedali. Derfor velger jeg en annen fastlege.

Kan ikke anbefales.

Likandes kar!

En likandes kar av en lege. Hadde noen fysiske problemer som det var vanskelig å få oversikt over. Brukte tidligere en annen fastlege som jeg aldri hadde vært hos tidligere fordi jeg ikke har hatt behov for lege på mange år. Likevel, da jeg endelig oppsøkte den tidligere fastlegen fikk jeg en vond følelse av at hun tok meg for et psykisk tilfelle, uten at hun engang hadde sjekket ryggen/skulderen min. Det var det første Dr. Abedali gjorde og han hjalp meg til å sortere ut ting. Deretter sendte han meg til MR og endelig til en liten operasjon. Jeg håper at denne mannen aldri går av med pensjon.