Kristin Riple

SiO Helse

2004

Siste vurderinger av Kristin Riple

Arrogant

Har en arrogant holdning, undersøker ikke godt nok og stresser. Opplever meg ikke godt ivaretatt og er ikke trygg på behandling som blir gitt

Svært dyktig lege

Jeg har vært mye hos legen de siste årene, og har alltid vært fornøyd med behandlingen jeg har fått av Kristin Riple. Hun er imøtekommende, oppdatert, lytter til mine tanker om problemet, henviser videre om det er noe hun ikke kan hjelpe med selv og ønsker tydelig å finne ut hva som kan gjøres for å forbedre tilstanden. Jeg har også opplevd at hun under legetimen har rådført seg med andre leger på senteret som har hatt mer kunnskap innen et konkret felt, og jeg har på den måten fått enda bedre hjelp. Jeg føler meg alltid tatt på alvor etter en legetime hos Kristin Riple. Det eneste som kan trekke litt ned er at det kan være lange ventelister (men du får time på dagen dersom det haster), og det er ikke beregnet lang tid per pasient. Dette gjelder riktignok alle SiO-leger og ikke Riple spesielt. Opplever likevel at Kristin Riple tar seg god tid og ikke haster videre før jeg har fått den hjelpen jeg trenger. Etter tre år med Kristin Riple som fastlege kan jeg varmt anbefale henne videre :)

Negativo inntrykk

Legen hadde lite tid. Jeg fikk ikke den hjelpen jeg hadde behov for. Legen virket irritert og stresset.

Kald og lite medmenneskelig

Jeg har hatt Kristin som fastlege i to år og anbefaler henne virkelig IKKE. Hun er kald, stresser med tiden, tar seg ikke tid til å lytte og ser nærmest ikke på deg. Hun er rask med å skrive ut resepter for å få deg og problemet ut av kontoret, og har generelt lite medfølelse eller empatiske evner. Du føler deg som en byrde når du går derfra.. ikke en god følelse når man er syk og sliten.

Verste jeg har vært med på

Var hos Kristin i dag for første gang. Anbefales IKKE! Første hun sier er at hun har max 15 minutter på meg, og at jeg ikke kan forvente mer enn dette. Kald, lytter ikke og stresser igjennom hele "15 minutter". Bytter fastlege med en eneste gang!

Bra lege

Kan anbefales. Lytter, viser forståelse, tar deg på alvor. Bryr seg. Kunne ønske jeg fortsatt studerte og bodde i Oslo.

Tatt på alvor

Hadde Riple som fastlege i studietiden, og jeg følte at jeg ble sett og tatt på alvor. Anbefaler henne!

Svært misfornøyd

Noen ganger kan det være litt vanskelig å gå til fastlegen med sine problemer. Når en da først gjør det, ønsker en naturligvis å bli møtt med forståelse og respekt.

Dette opplevde jeg IKKE at Kristin Riple gjorde. Jeg har vært der ved flere anledninger, men sitter hver gang igjen med en sterk følelse av å ikke bli tatt på alvor.

En av de dårligste av SiO legene

Jeg byttet fastlege når jeg begynte å studere, og det skulle jeg aldri ha gjort. Hun er kald, har ingen forståelse for mentale utfordringer. Dømmer lett og virker som en som ikke ser ting fra pasientens side. Var vært der for flere grunner. En gang trengte jeg blant annet en henvisning. Hun søkte, men fikk avslag da hun hadde glemt å legge ved vesentlig og viktig informasjon. Hun er lite hjelpsom og bryr seg generelt lite om menneskers følelser.

Den beste legen jeg har hatt!

Kristin Riple er uten tvil den beste legen jeg har hatt. Har alltid følt at jeg har blitt tatt på alvor, og hun har mye kunnskap. Måtte dessverre slutte hos henne da jeg sluttet som student, og har ennå ikke funnet en lege jeg er like fornøyd med som henne.

Litt i overkant passiv med hensyn til behandling

Etter å ha hatt Kristin Riple som fastlege noen år så har jeg litt blandede opplevelser.

For noen enklere problemer har hun raskt funnet mulig årsak og gitt behandling. Men for ting som er mer usikkert har jeg opplevd å heller få beskjed om å fortsette med noe som tydelig ikke fungerer og se hvordan det går, noe som ofte er vanskelig når man går med plager som går ut over nattesøvn og generell trivsel.

Jeg ville ha foretrukket en litt større innsats og testing mot hva plagen faktisk kan skyldes for en raskere behandling.

Samlet sett blir inntrykket midt på treet, selv om i det siste har jeg vært svært lite fornøyd. Nå er jeg uansett ferdig med studiene og bytter fastlege.

Helt fantastisk

Jeg skulle ønske alle leger var som henne! Hun er grundig, tar pasienten på alvor og jeg følte meg så godt tatt vare på som pasient. Jeg måtte dessverre bytte grunnet flytting, om ikke hadde jeg aldri byttet fastlege. Det er så lett for at leger legger opp til synsing om hva som kan være grunnen for sykdom. Dette er IKKE tilfelle hos Riple! Hun følger opp pasienten, går systematisk til verks med å sjekke alt og gir seg ikke før hun vet grunnen. Ringer til og med med resultatene om det skulle være noe :) Anbefales på det sterkeste!

dyktig og presis

Hun tar seg god tid og du føler deg hørt etter timen. Selv opplevde jeg at jeg fikk gode henvisninger for å få tilstrekkelig hjelp for å løse mitt problem. Hun tar deg på alvor.

Det eneste negative er noe av det andre personale på legekontoret som kan være lite behjelpelig når man er syk.

Super lege

Denne legen tar deg på alvor, lytter til det du har å si, og viser forståelse. Hun henviser gjerne dersom du ønsker det, og man føler seg trygg i hennes hender.

Det er med tungt hjerte jeg bytter til en annen fastlege enn Kristin Riple, men ettersom jeg ikke lenger er student har jeg ikke annet valg.

Riple anbefales på det varmeste!

Veldig god lege som tar seg tid!

Jeg har vært hos henne noen ganger, og har alltid følt meg velkommen og at hun lytter. Jeg var hos henne rett etter at hun var ferdig utdannet, og selv om hun var ny følte jeg at hun kunne mye. Hun var litt usikker på mitt problem (liten kul på foten) og var rask med å hente en annen lege som hadde mer erfaring på området. Fikk da følelsen av at hun virkelig ville finne ut hva den kulen var.

Har ellers vært innom senere for enkelte småting, og føler at hun har satt seg ned, hørt nøye og diskutert hva hun tror det kan ha vært. Når resultater på prøver har vært klare, har hun tatt seg god tid til å se på resultatene sammen med meg (selvom de var negative).

Veldig dyktig

Dyktig og flink lege som tar deg på alvor. Opplevde at hun kom inn på laben etter timen var over for å sjekke én ting til. Anbefales!

Sikkert dyktig, men ikke da jeg var der

Det kan godt være at hun hadde en dårlig dag, men å bl.a stå med ryggen til pasienten sin og skrive på datamaskinen imens jeg snakker byr ikke akkurat inn til en god samtale. Især ikke når det er første gang jeg er der. Det var ikke et spesielt alvorlig eller pinlig problem jeg gikk til henne med, men jeg gikk likevel derifra etterpå og følte meg dum. Kommer til å bytte fastlege.

Super lege!

Super lege! Veldig presis i diagnose og behandling. Hun får deg til å føle at hun ikke vil la deg forlate kontoret før hun er sikker på at du har fått svar på det du lurer på. Veldig flink til også å lytte til hva pasienten sier.

Dyktig og forståelsesfull lege

Jeg er utrolig fornøyd med denne fastlegen. Hun er dyktig og besluttsom, men lytter samtidig til hvilke tanker jeg har rundt behandlingsalternativene hun presenterer og besvarer spørsmålene jeg har. Hun tar seg tid til å passe på at jeg har fått svar på alt jeg lurer på og virker veldig forståelsesfull. Anbefales på det sterkeste.

Svært god lege

Hadde en meget god opplevelse med henne. Hun er en svært nøye lege som tar pasienten på alvor. Hun lytter og gir tilbakemelding og behandler pasienten på en god måte.