Kristin Riple

SiO Helse

2004

Siste vurderinger av Kristin Riple

Svært dyktig lege

Jeg har vært mye hos legen de siste årene, og har alltid vært fornøyd med behandlingen jeg har fått av Kristin Riple. Hun er imøtekommende, oppdatert, lytter til mine tanker om problemet, henviser videre om det er noe hun ikke kan hjelpe med selv og ønsker tydelig å finne ut hva som kan gjøres for å forbedre tilstanden. Jeg har også opplevd at hun under legetimen har rådført seg med andre leger på senteret som har hatt mer kunnskap innen et konkret felt, og jeg har på den måten fått enda bedre hjelp. Jeg føler meg alltid tatt på alvor etter en legetime hos Kristin Riple. Det eneste som kan trekke litt ned er at det kan være lange ventelister (men du får time på dagen dersom det haster), og det er ikke beregnet lang tid per pasient. Dette gjelder riktignok alle SiO-leger og ikke Riple spesielt. Opplever likevel at Kristin Riple tar seg god tid og ikke haster videre før jeg har fått den hjelpen jeg trenger. Etter tre år med Kristin Riple som fastlege kan jeg varmt anbefale henne videre :)

Negativo inntrykk

Legen hadde lite tid. Jeg fikk ikke den hjelpen jeg hadde behov for. Legen virket irritert og stresset.

Kald og lite medmenneskelig

Jeg har hatt Kristin som fastlege i to år og anbefaler henne virkelig IKKE. Hun er kald, stresser med tiden, tar seg ikke tid til å lytte og ser nærmest ikke på deg. Hun er rask med å skrive ut resepter for å få deg og problemet ut av kontoret, og har generelt lite medfølelse eller empatiske evner. Du føler deg som en byrde når du går derfra.. ikke en god følelse når man er syk og sliten.

Verste jeg har vært med på

Var hos Kristin i dag for første gang. Anbefales IKKE! Første hun sier er at hun har max 15 minutter på meg, og at jeg ikke kan forvente mer enn dette. Kald, lytter ikke og stresser igjennom hele "15 minutter". Bytter fastlege med en eneste gang!

Bra lege

Kan anbefales. Lytter, viser forståelse, tar deg på alvor. Bryr seg. Kunne ønske jeg fortsatt studerte og bodde i Oslo.