Kristin Riple

SiO Helse Kvinne, 41 år

Autorisert2004
Ledige plasser 34 av 1200
Vil du bytte til denne fastlegen?

SiO Helse
0372 Oslo
Kristin Riple er en av 529 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Kristin Riple

Ikke fornøyd

Riple virket stresset og sur under legetimen. Hun brukte mye tid på å lese seg opp på en sykdom som jeg vet alt om. Jeg ønsket bare en resept. Det gjelder noe veldig vanlig og helt ufarlig.
Da jeg spurte om jeg kunne ta opp en ting til, som ville tatt 2-3 min, sa hun: "nei, du kan bare ta opp en ting per time. Du har bare 10-15 min. Jeg har hatt pasienter i hele dag. Du må jo skjønne at jeg er sliten."
Det var hun som hadde brukt masse tid på å lese om noe som jeg allerede visste alt om. Det er heller ikke min skyld at hun er sliten.

I tillegg er hun nesten aldri tilgjengelig slik at jeg nesten alltid får tildelt en tilfeldig lege. Jeg har byttet lege og mye mer fornøyd

Kald og lite medmenneskelig

Jeg har hatt Kristin som fastlege i to år og anbefaler henne virkelig IKKE. Hun er kald, stresser med tiden, tar seg ikke tid til å lytte og ser nærmest ikke på deg. Hun er rask med å skrive ut resepter for å få deg og problemet ut av kontoret, og har generelt lite medfølelse eller empatiske evner. Du føler deg som en byrde når du går derfra.. ikke en god følelse når man er syk og sliten.

Verste jeg har vært med på

Var hos Kristin i dag for første gang. Anbefales IKKE! Første hun sier er at hun har max 15 minutter på meg, og at jeg ikke kan forvente mer enn dette. Kald, lytter ikke og stresser igjennom hele "15 minutter". Bytter fastlege med en eneste gang!

Bra lege

Kan anbefales. Lytter, viser forståelse, tar deg på alvor. Bryr seg. Kunne ønske jeg fortsatt studerte og bodde i Oslo.

Tatt på alvor

Hadde Riple som fastlege i studietiden, og jeg følte at jeg ble sett og tatt på alvor. Anbefaler henne!