Kristin Riple

SiO Helse

2004

Blir varslet når nye vurderinger blir publisert

Siste vurderinger av Kristin Riple

Kunnskapsrik og hjelpsom

Kunnskapsrik og meget hjelpsom, følger opp saker en strever med, hyggelig og forståelsesfull, innbyr til dialog om hva som burde gjøres. Står på, og ringer en opp, dersom noe synes uklart etter en utestående vurdering fra andre distanser.

Gjennomsnittlig

Helt ok lege.

Hun har masse kunnskaper og er dyktig på fagfeltet, men ikke en lege jeg kunne tenkt meg resten av livet. Stresser veldig og må fortelle sykdomshistorien min hver eneste gang jeg er der, fordi hun ikke kjenner meg igjen. Er jo selvsagt forståelig at man ikke husker alle sine 1000 pasienter, men jeg mener at en lege iallefall bør søke deg opp i systemet før de tar deg inn på kontoret. I utgangspunktet skal jeg følges opp av legen hver 3 mnd, men dette er ikke blitt gjort, selv om sykehuset har skrevet brev om dette.

Lang ventetid. Må bestille time omtrent 2 måneder i forveien.

Dersom du ellers har en frisk og sunn helse og kun trenger legen en gang iblant er hun en god lege å gå til. Er du derimot en som trenger oppfølgning pga sykdom ville jeg styrt unna.

Flink!

Har fått god hjelp av Kristin de gangene jeg har vært der. Hun tar deg seriøst, og du føler deg veldig trygg.

Mindre kunnskapsrik om spiseforstyrrelser

Kristin er direkte og viser liten empati angående psykisk lidelse. Hun viser liten forståelse for spiseforstyrrelser, og ramser opp de vante symptomene hun lærte for 20 år siden. Burde oppdateres på feltet. Anbefales ikke dersom du sliter med spiseforstyrrelser! Ellers har hun vært flink de få gangene jeg har besøkt henne ved sykdom.

Seriøs, trygg og kunnskapsrik

Utrolig dyktig lege. Tar alle problemer/ubehageligheter seriøst og lytter godt til pasienten. Behagelig å snakke med. Meget kunnskapsrik.