Martin Spon

Oscars gate 12 0352 Oslo
Martin Spon er en av 530 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Martin Spon

Hyggelig og varm

Varm lege som tar seg god tid med hver pasient. Opplever likevel at han selv snakker litt (for) mye, så jeg ikke slipper helt til selv og vi snakker noen ganger forbi hverandre. Har likevel et godt inntrykk av ham og han er empatisk og ønsker tydelig det beste for sin pasient.

Engasjerer seg ikke

Martin Spon fungerer helt fint om alt du trenger er en lege som for eksempel kan titte ned i halsen din, konstatere at du har en halsbetennelse og gi deg en sykmelding i den anledning. Om du derimot trenger en lege som viser empati i en vanskelig periode, er han uegnet. Han inntar da en nedlatende holdning og snakker til deg som et barn. Det er trist at Gro Nilsens pensjonering har gitt han hennes tidligere pasienter.

Positiv, ser på alle faktorer

Ser på hele puslespillet i en sykdomshistorie, og er løsningsorientert. Setter i gang tiltak som passer pasienten og virker oppriktig interessert i hva som kan være best for den enkelte. Ydmyk overfor pasientens situasjon.

Ingen god lege

Lytter ikke. Uinteressert. Prøver få meg og min lille datter fortest mulig ut. Uten hjelp for store plager.

God til å lytte og forklare

Veldig hyggelig lege som tar seg tid til å forklare behandling

Hyggelig blid oppriktig interessert i pasienten

Tar seg god tid til å lytte til pasienten. Kommer med gode råd. Virker oppriktig engasjert og interessert i pasienten.
En man for får tillit til.
Er glad for at jeg har fått Martin Spon som fastlege

Tar seg empatisk til til helhethetsbildet

Det er ikke bare bare å bytte faastlege, ei heller å arve fornøyde pasienter fra pensjonert fastlege, tenker jeg. Førsteinndtrykket av Dr. Spon var derfor godt over forventning. Han tok seg tid til å gå gjennom hele pasienthistorikken (vi Snakker data tilbake til 2004 samt min forklaring av kroniske så vel som midlertidige helseutfordringer. Gode proaktive tiltak så vel som løsninger på akutte plager med god forklaring.