Kristine Furebotten Iversen

Tlf: 51 22 83 80 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Kristine Furebotten Iversen er en av 18 fastleger i Time

Siste vurderinger av Kristine Furebotten Iversen

Lite omsorg for pasienten

Virker som hun bare er interessert i å tjene penger. Har d før travelt og avfeier pasient. Måtte ha time for fornyelse av resept anbefalt av overlege på sus. Ingen sjekk, mn betale fullt honorar.

Engasjert og omtenksom fastlege, hemmet av litt kronglete kontor.

Jeg har hatt flere følsomme saker inne hos denne fastlegen, som jeg har hatt i mange år. Har alltid opplevd å bli tatt på alvor både når det gjelder meg selv og mine barn. Hun har fulgt nøye opp og heller sjekket en gang for mye enn en gang for lite. Nå blir hun borte ett år for spesialisering og det kommer ikke til å være det samme. Vi var på nippet til å bytte pga ventetid på labben, men så bra oppfølgning er egentlig verd å vente på. Selv om man kanskje blir litt forbannet av å vente innimellom.

Ellers takk

Etter kun to besøk har jeg allerede byttet fastlege. Hun viket uinteressert i hvordan du har det. Faglig er hun sikkert kjempeflink, men jeg fikk aldri noen følelse av at hun tok meg på alvor og behandlet meg deretter.

Mye rot, styr unna denne legen

Har hatt denne fastlegen i et par års tid. Igjennom denne perioden har jeg opplevd noe rot stort sett hver gang, enten ved timebestilling eller ved uforholdsmessig lang ventetid.
Kan ikke komme på at jeg har kommet inn til avtalt tid noen gang.
De siste månedene har det blitt særdeles ille. Har f.eks. avtalt en type time men da har jeg har kommet inn har de satt opp en annen type time, noe som gjør at en må dra med uforettet sak. Veldig uheldig når en tar fri en del timer for å få hjelp hos legen.
Hun oppleves som arrogant og litt respektløs.
Det oppstår veldig ofte misforståelse når en kontakter dette legekontoret.
Lurer på om hun egentlig er mer opptatt av profitt enn å sette pasienten først?
Det er desverre det spørsmålet en sitter igjen med etter de siste måneders hendelser.
Dette legekontoret fremstår ikke som profesjonelt og dyktig i det de holder på med.
Jeg kommer til å bytte fastlege så snart som mulig, denne fastlegen bidrar ikke til at jeg får en bedre helse.
Anbefales definitivt ikke.

lite forståelse å hastet og fort ut.

En lege jeg over lengre tid har hatt dårlig erfaring med, er blodgiver og har sagt i fra at dersom jeg tar blodprøver eller fjernet føflekker at jeg må ha tilbakemelding vist ikke får jeg ikke gitt blod. har da ved flere anledninger sett meg nødt til å ringe å etter lyse svar på prøver, det er ikke OK at man kun skal høre noe når det er noe. har endt med at jeg har fått utlevert selve svarene fra laboratoriet med legetekniske ord og uttrykk og ikke noe forklaring fra lege. har vært nødt til å avtale time for å få konkrete svar. lang ventetid på vanlig time, og ved time har jeg hatt 2-3 ting å ta opp og har da blitt bedt om å bestille ny time for de andre tingene.

faglig flink og svarer på spørsmål, men ikke gode sosiale antenner for min del.

Anbefales ikke.

Veldig fornøyd

Jeg har hatt flere negative opplevelser med andre fastleger, men har bare gode erfaringer med Kristine, etter flere besøk. Jeg blir lyttet til og tatt på alvor, og hun fremstår kunnskapsrik og oppdatert, men også forståelsesfull og medfølende. Hun tar seg tid til konsultasjonen, og jeg føler meg aldri skysset ut før ting har blitt skikkelig belyst. Det er som regel litt ventetid og forsinkelser, men det er helt greit når det betyr at hun tar seg tid til den enkelte pasient.

Stresset og lite forståelsesfull

min erfaring med denne legen er at hun ikke hører skikkelig etter når jeg forteller og heller tolker og fullfører setningene for meg. Føler meg ikke sett eller hørt og at hun ikke ser den store sammenhengen. Jeg opplever henne som stresset og lite forståelsesfull. Dette medfører at jeg har lite tillit til denne legen og bytter så snart som mulig.

Trist opplevelse

Lite imøtekommende.
Avvisende.
Lite forståelse og dårlig service.
Aldri følt meg forstått eller at hun tar seg tid til å sjekke ordentlig opp i problemet.
Ikke slik en lege skal oppføre seg.

Ikke bra. Bytter lege så fort som mulig. Utrolig skuffet over at en person som er utdannet lege kan være på den måten mot pasienten sin.
Trist.

Firkantet

Her følger vi boken og intet mer..
Hun jobber med symptomer og sykdommer, ikke med mennesket. Hvis du vil ha en lege som er profesjonell, men ikke mer så er dette det rette valget

Velg en annen lege.

Dårlig kommunikasjon og avvisende er det jeg har erfart med denne legen.

Legen har sikkert gode egenskaper, men dette kommer ingen til gode når lege ikke har god rapport med en syk pasient. Jeg har selv skaffet fysioterapeut behandling for å få bukt med helseproblemer.

Jeg er meget skuffet og aldri blitt så dårlig behandlet av en lege før.

Totalt håpløs

Var hos denne legen pga totalt bortfall av biceps funksjon etter en skulderoperasjon. Hun nektet å foreta seg noe. Nevnte dette til fysio som umiddelbart fikk sent meg til Oslo for full utredning for å avklare netveskade.

Hun er rett å slett feil type person for yrket og burde ikke hatt kontakt med mennesker i behandlingsøyemed.

Styr unna denne legen

Jeg har aldri hatt en lege som har vært så lite imøtekommende noen gang. Føler ikke at man blir tatt alvorlig. Stresset og frekk er hun også. Hun vil ha deg ut av kontoret raskest mulig.

Stresset

En dyktig men stresset lege ,bytter rett og slett fastlege da det er 3 til fire ukers ventetid for konsultasjon. Har hatt henne som fastlege i halvannet år og korteste ventetid har vært 16 dager.

Lite forståelse for psykiske lidelser!

Mitt barn har tourettes, og en av ticksene er knekking av fingrene, noen av fingrene hovner så mye at dem bli dobbel så store, det er vondt og ubehagelig.. Får da beskjed at hun bare må slutte og knekke fingre..
Denne legen har ingen tid/forståelse for noe!!

Dyktig

Er altfor opptatt av å holde tidskjema. En dyktig lege, men stresset

Avvisende og kjepphøy

Jeg oppfatter denne legen som lite omsorgsfull og lite forståelsesfull. Jeg synes hun virker stresset og hun tar seg ikke tid til å lytte skikkelig til pasienten.

Hun har ikke tillit til at jeg som mor for eksempel ser at det er noe som plager barnet mitt, men avfeier heller fort og undervurderer dermed mine egenskaper som mor. Når jeg går i fra kontoret hennes føler jeg meg sliten og nesten litt nedbrutt - og det er ikke fordi hun sier noe stygt, men fordi jeg føler meg avvist og nesten litt dum.

Jeg tviler ikke på at Iversen er god i yrket sitt, men hun burde virkelig komme ned fra sin høye hest og behandle pasiente med litt mer omsorg.

Dårlig service og avvisende

Dårlig kommunikasjon, avvisende og dårlig service er det jeg har erfart med denne legen.

Jeg har i et halvt år vært syk og har i den perioden vært hos legen flere ganger. Servicen var meget dårlig. Det ble ikke vist noe form for forståelse for min sykdom. Jeg ble avvist flere ganger i den perioden jeg var hos legen. Jeg dro til fysioterapeut for nakkesmerter. Fysioteurapten anbefalte meg at jeg skulle sykemelde meg for to uker. Legen trodde ikke på meg eller fysioterapeuten.

Jeg er meget skuffet og aldri blitt behandlet på denne måten.

en avvisende lege

Denne legen oppleves avvisende og lite lyttende. Med dette følger også dårlig samarbeid og feil-sitering under konsultasjoner.

Dyktig, kunnskapsrik lege

Kristine F. Iversen er en veldig imøtekommende og hyggelig lege. Føler at hun virkelig bryr seg om meg, og at hun virkelig setter seg inn i situasjonen min fra gang til gang. Føler meg aldri glemt eller tilsidesatt på noen som helst måte når jeg snakker med henne. Fremstår som veldig dyktig og kunnskapsrik! Har aldri gått fra en time hos henne misfornøyd. Anbefales på det varmeste.

En veldig god lege

Er svært fornøyd med legen. Hun er dyktig og eg har følelsen at hun bryr seg.