Per Kristian Arnesen

• Samfunnsmedisin

Autorisasjon (1987)

Per Kristian Arnesen er en av 599 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Per Kristian Arnesen

Kunne ikke vært mer fornøyd

Fantastisk hyggelig, sympatisk og dyktig. Lytter til deg og har beina godt plantet på jorda. Kunne ikke vært mer fornøyd.

Ikke så bra på psykisk helse

Arnesen er snill og behagelig. Han viser tillit til pasienten, og det er grunnen til at jeg ikke har byttet fastlege. Men han har begynt å forberede seg dårlig til timene, og det virker som han ikke bryr seg om psykiske helseproblem. Selv om jeg har gått der i flere år, og vært der ofte, føles det som om han ikke kjenner meg.

Han kunne vist initiativ for å ville hjelpe, vært mer løsningsorientert, blitt bedre på å lytte og svare på det man trenger hjelp til. Oppfølging mangler.

Behagelig, rolig, trygg

Viser tillit til pasienter som har gode kunnskaper om egen helse. Hyggelig. Lang erfaring. Finnes ikke arrogant.

Kan bli bedre på oppfølging, samt sette seg inn i og uoppfordret komme med forslag/ orientering/ opplyse om helse-opphold, behandling etc. som pasienter har rett på - som de selv ikke kjenner til.

Kan bli bedre på å fange opp den mentale/psykiske tilstanden til sine pasienter. Å bli spurt hvordan en har det eller få en oppmuntring er svært undervurdert hos mange leger.

Noe ustrukturert og litt vel avslappet.

Kan bli mye mer initiativrik overfor pasientene og deres muligheter i systemet. Han har lang og bred erfaring - så det står ikke på kunnskapene.

En lat men snill mann!

PK Arnesen er en snill mann, men han våger ikke å ta selvstendige medisinske avgjørelser, noe som er livsviktig i min situasjon, og det burde være en selvfølge for en lege og fatte gjennomtenkte muligheter i samråd med pasienten, dvs meg!
Det burde være en selvfølge å ta blodtrykket og spørre hvordan en har det... !!
Å bytte fastlege har vært i mine tanker, men det burde være unødvendig fordi jeg har vært hans pasient veldig lenge.

Kjedelig venteværelse. Hadde vært hyggelig med ytterligere bekvemmelighet, men det betyr ingenting ift medisinsk behandling.

Fantastisk fastlege

Vi er glad i dr Arnesen,

Han tar seg tid til å lytte, tar en på alvor, bryr seg, han er den beste legen vi har hatt og aldri om vi bytter bort han.

Han er også faglig meget dyktig!

Legesekretærene har dessverre ikke oppdragelse eller folkeskikk, tror fått etablere seg en ukultur av dårlig service, vi bestiller derfor timer på nett og får blodprøver tatt et annet sted.

Hadde det ikke vært for dr Arnesen, omsorg og faglige dyktighet, så ville man jo byttet legesenter, for de damene som jobber der er så ufine, at det er vanskelig for mange å forstå at de kan jobbe der uten å få tilsnakk.