Øyvind Nygaard

Erling Skakkesgt. 49B 7012 Trondheim
Øyvind Nygaard er en av 165 fastleger i Trondheim

Siste vurderinger av Øyvind Nygaard

En meget bra fastlege

Legen gir et godt førstehåndsinntrykk når du går inn på hans kontor.
Han lytter godt på deg som pasient, og han er med på en diskusjon om hva som kan feile meg. Men han velger ofte å ta en blodprøve og andre tester, hvis han er i tvil om sykdomsbildet. Gir meg da raskt en ny time hvor han orienterer nærmere om diagnose og behandling. Han er flink til å forklare hva som feiler meg og eventuelle konsekvenser og bivirkninger ved medisineringen.
Dersom han ikke finner ut av riktig medisinering, sender han meg til en spesialist for videre behandling. Dette har bl.a. skjedd med langvarig høyt blodtrykk, som nå etter riktig behandling har normalisert seg.
Jeg har blitt operert for kreft to ganger (prostata og føflekk). Begge gangene ble jeg umiddelbart henvist videre til til spesialister ved St. Olavs hospital. Vellykket resultat hver gang.

Hvis det er noe han kan forbedre seg på, må det være at han virker vel forsiktig. Kan kanskje være litt mer direkte og tydelig. Men uansett - jeg bytter ikke fastlege av den grunn.

Grundig lege, flink til å lytte

Øyvind Nygaard er faglig dyktig, og virker godt oppdatert. Han er flink til å lytte, og tar pasienten på alvor. Dessuten tar han seg tid, og sjekker grundig før han gir råd eller medisiner. Og er dessuten et hyggelig medmenneske!

Bra lege

Øyvind er en lege som tar seg tid til å forstå, og man kjenner seg hørt. Det er viktig når jeg går til legen at jeg blir trodd på, og vet at ting kommer til å løse seg. Jeg føler meg aldri stresset, ettersom har tar seg god tid til å høre på mine problem.

En helt fantastisk lege, den beste jeg har hatt

Da min forrige fastlege Nils Lystad gikk av med pensjon for ca 3 år siden fikk jeg tildelt Øyvind Nygaard. Fra dag en visste jeg at jeg hadde vært så heldig som å få for meg verdensbeste lege. Han er en lege som er opptatt av sine pasienter. Han tar tid, ser og ivaretar sine pasienter, han er veldig tilstede. Nygaard gir av seg selv, tar ansvar og er faglig svært dyktig. Han er ikke en lege som har mer fokus på å få skrevet ned det du som pasient formidler, han er der for deg. Jeg anbefaler ham på det høyeste. Det kan også sies at Kalvskinnet legekontor er et fantastisk legekontor. Pasientene blir tatt i mot på en kjempe god måte av personale som jobber der, både når jeg har ringt, og når jeg har møtt opp. Jeg har vært pasient på Kalvskinnet helt siden min forrige fastlege Lystad begynte der.

En helt fantastisk lege, den beste jeg har hatt