Anne Beate Ask

Sæter legegruppe

1982

Anne Beate Ask er en av 537 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Anne Beate Ask

En god lege som jeg føler meg trygg hos

Har alltod tid til å lytte. Ved tvil sender hun meg videre.
Føler ikke at hun er stresset, men tar seg god tid og har tid til å lytte. Det vel litt av grunnen til at man aldri kommer inn til henne før det har gått lang tid. Ihvertfall en halv time.

Flink og kompetent fastlege

Grundig vurdering. Kompetent fagperson, og sender raskt videre ved behov. God lege, men dårlig legesenter i forhold til telefontid og tilgjengelighet.

Alltid forsinket

Har hatt dr Ask som fastlege i mange år og var lenge veldig fornøyd. Hun har alltid hatt store forsinkelser, og det er ikke moro og sitte på venterommet i en time når man er syk eller har smerter. Men hun har alltid vært veldig flink og grundig, men de siste årene har jeg følt at hun er mer stresset og ikke hatt tid til å høre på meg. Hun konkluderer med at det ikke er noe galt før hun i det hele tatt har undersøkt. I tillegg er det ofte hun ikke har noen ledige timer før etter 3-4 uker. Jeg vurderer nå å bytte fastlege.

Lang ventetid, byttet fastlege

Utrolig lang ventetid og ingen info. Dette har jeg ikke tid eller humør til lenger og bytter fastlege. Etter å ha ventet 40 minutter og fortsatt måtte vente 10 minutter til er det bare å konstatere at det er ingen respekt for min tid og mine avtaler. Dette er for dårlig.

Bra lege med laaaang ventetid

Jeg kan bekrefte alt det positive som ble sagt - hun tar seg tid, lytter og har så langt gjort gode vurderinger etter min mening (unntatt når det gjelder tidsbruk og prøvetaking).
MEN ventetiden er ofte lang dvs. en time eller mer i ca. halvparten av tilfellene, på en god dag slipper man unna med 30-40 min.. Og det virker som om hun alltid vil ta flest mulig prøver uansett om det gir mening eller ikke.
Kontoret fungerer svært dårlig, det er vanskelig å få tak i noen på telefonen og kontoret glemmer gjerne å formidle videre beskjeder til legen.
Man kan ikke ta opp mer enn en ting om gangen, uanset hvor liten spørsmpl nr. to er må man bestille ny time.