Per Johan Askim

Fastlegene Colosseum Mann, 64 år

Autorisert1984
Ledige plasser 16 av 1650
Vil du bytte til denne fastlegen?

Fastlegene Colosseum

Sørkedalsveien 10D 0369 Oslo
Per Johan Askim er en av 529 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Per Johan Askim

En lege som virker dømmende

En lege jeg gruet meg til å møte igjen, dømmende. Føle at han himler med øynene. Tar deg ikke seriøst. Spurte hvorfor jeg ikke jobber 100% etc. Små spydig, virker som han vil ha deg ut raskest mulig.

Ingen omsorg for pasientene

Ingen omsorg, ingen oppfølging etter alvorlige diagnoser. Alltid travel og forsinket. Føler ikke at legen bryr seg om meg. Overflatisk. Gjør ingenting annet enn å skrive ut henvisninger og resepter.

Ikke bra. Og utålmodig

Han høres ikke hva pasienter sier en gang. Altid hastverk og ikke hjelpsomme I det hele tatt. Altid forskinka.

God og forståelsesfull lege!

Per Askim er lege av den gode gamle sorten som tar seg tid til å høre hva du har å si og gjør sitt beste for å hjelpe deg. Jeg har hatt ham som fastlege i rundt 12 år og har vært meget fornøyd.

Det er dessverre alltid lang ventetid på telefonen og dagens sekretær er kort og har en lite vennlig approach.

Ellers har jeg intet negativt å si.

Hyggelig lege, men burde vært flinkere til å lytte

Jeg har hatt Askim som fastlege noen år, men har bestemt meg for å bytte til en annen lege nå. Årsaken er flere enkeltepisoder som tilsammen gjør at jeg ikke lenger kjenner meg godt nok ivaretatt der.

Eksempelvis skulle jeg innom for å be om en helsesjekk, etter at jeg lenge hadde følt meg slapp og energiløs. Jeg er en person som går svært sjelden til lege, men Askim responderte på henvendelsen som om jeg skulle vært en gjenganger og hypokonder. Først etter at han hadde sjekket journalen min, og funnet ut at jeg aldri hadde gjennomført noe som minnet om en grunnleggende helsesjekk, fikk jeg en slags godkjenning på at jeg ikke kom i urimelig ærend.

Jeg har også hatt et par andre episoder, der jeg mener at denne legen kunne og burde behandlet meg med større respekt og tillit til mine vurderinger, blant annet en gang han hadde gitt meg feil prøvetakingsutstyr, og først ikke ville høre da jeg påsto at jeg fortsatt hadde symptomene jeg hadde testet negativt for.

Askim er en hyggelig, og i og for seg imøtekommende lege, men for meg er vanskelig å ha full tiltro til ham etter disse episodene.