Jamal Sabri Mousa

Storgata 12 1771 Halden
Jamal Sabri Mousa er en av 27 fastleger i Halden

Siste vurderinger av Jamal Sabri Mousa

Er kjempe fornøyd

Føler jeg får god hjelp å at han tar seg tid til meg. Virker dyktig å at han kan faget, føler att han tar pasientene sine på alvor. Sender pasienten videre hvis det er behov. Kjempe koselig legekontor Er den beste legen jeg har hatt.

Super bra og flink lege

Føler jeg får god hjelp, og er flink til å gi deg rask hjelp da du trenger det mest. Beste legen jeg noen gang har hatt. Veldig faglig dyktig lege som er god til å lytte å ta pasientene sine på alvor. Har fokus på at han vil hjelpe deg uansett hva det gjelder. Super fornøyd.

Trygg og smidig håndtering

En veldig flott lege som lytter og faktisk hører på det du sier. Opplever ham som veldig kunnskapsrik og som en som faktisk ønsker å hjelpe deg. Måtte han aldri gå av med pensjon:)

Den forståelse fulle legen

En lege som tror deg. Fikk hjelp av Jamal ang cøliaki som 3 andre leger har prøvd å finne ut over 7 år. Nevnte plagene mine og ble henvist umiddelbart.

Jamal Mousa er den beste fast lege jeg har hatt i hele livet mitt. Grunnen at jeg sier sånn de opplevelsene kunne gi alt

Jeg kunne fått time på den tiden jeg trengte og har aldri vært sjuk mer enn to dæger. Jamal Mousa har den beste kummonikasjonen med pasientene, og det gir en stor behaglighet hos pasientene slik de sier alt de føler med.

Ikkje tatt på alvor

P lukkede bort all ADHD medisin på dagen.
I Romjula og jeg har ikke fått noe svar annet enn at jeg fått en henvisning til Moss og utredning av ADHD. .
HAM er sikkert en bra lege. Men ham lytter ikke hur jeg siden jeg blei av med

Lettere kaotisk.

Vanskelige å få tak i. Dårlig kommunikasjon mellom lege og sekretær. Må av og til komme tilbake neste dag da legen ikke alltid vet hva han skal gjøre.

lege som er helt topp

han tar seg tid til pasientene og er imøtekommende og lytter til pasienten. ett lite minus er den eldste sekretæren som er der nå er ikke så hyggelig som den yngre jenta som er super, den jobben passer henne godt, service til benet. så her er det noe å jobbe med.

Korrekt

Ble tildelt legen automatisk for to år siden, etter at forrige fastlege måtte avslutte sin praksis pga sykdom. Dr. Mousa er vennlig, og han har ved henvisning til ekspert fått frem riktig diagnostering. Han gjør også selv enkle kirurgiske grep, som å fjerne føflekker. Alikevel velger jeg å skifte fastlege, da jeg føler vi ikke har den riktige kjemien og fortroligheten.

Anbefales på det varmeste

Er super fornøyd etter at jeg fikk Jamal som lege for 1 år siden. Etter 8 år og 3 andre leger som bare ville skrive ut antidepresiva isteden for å behandle stoffskifte korrekt, skrev Jamal ut alternativ til Levaxin og jeg fungerer i hverdagen. God oppfølging,lytter godt og får time rask. Ikke opplevd ventetid på oppsatt time. Veldig dyktige og hyggelige helsesekretærer.

Burde finne seg en annen jobb.

Totalt uinteressert i meg som ny pasient. Har kun hatt doktor Jamal som lege i 4 måneder, håpet at første inntrykket mitt ville være feil, men dessverre tok jeg feil. Fra første stund har det vært tull med resepter og en henvisning til videre behandling som aldri ble skrevet. Det skal han ha, han er alltid tilgjengelig, lett å få time hos. Sekretæren hans er en drøm å ha med å gjøre og legekontoret virker seriøst nok. Men jeg må dessverre si at Dr. Jamal har skuffet meg. Han har blitt en kilde til mye irritasjon og frustrasjon. Derfor bytter jeg nå lege. Gjennomsnittlig tid for mine legetimer hos ham har vært ca. 3 min. Hold dere borte folkens!

Satt å surfet mens jeg forklarte meg om sykdom.

Jamal virker veldig uninteressert og det virket ikke som han tok meg seriøst i det hele tatt. Jeg var inne til en time ang. blodprøver. Han så på meg en gang, skrev noe på dataen og så sendte han meg til to veldig hyggelige damer i resepsjonen. Jeg anbefaler ikke Jamal som fastlege om du er en mann i 20- 30 års alderen. Han virker ikke spesielt glad i jobben sin. Kanskje han er god i sitt yrke, men det er veldig nedverdigende å ikke føle at legen engasjerer seg når du kommer med problemer som du håper legen din kan hjelpe deg med. Damene i skranken får full pott hos meg, men desverre kan ikke det samme sies om Jamal.

Dårlig kontakt.

Det trengs jo flere leger i Halden, og han har visst mange plasser ledige, til tross for 1000 pas. fra før av.
Jeg er innflytter og vant med og ha en fastlege over tid, og da er det ikke alltid lett å bytte.
Legen virker totalt stengt er og nærmest skulende, og er helt stengt. Kan ha noe med meg å gjøre og at mitt område ikke er hans, for å si detv sånn. Fint lyst venterom og bra kontordamer. Kan være at jeg hadde hatt et helt annet inntrykk som gravid for 20 år siden, siden han er spes. på det området. Jeg går på DPS, han virker veldig reservert og uinteressert. Kan være kjemien.

Dr. Jamal anbefales

Jeg kom til Dr. Jamal relativt tidlig etter at han åpnet praksis her i Halden, og har så langt vært meget godt fornøyd med behandlingen som gis. Dr. Jamal har i tillegg til å behandle meg selv rykket ut på kort varsel for å hjelpe andre i familien etter hjemkomst fra sykehus. Dette faktum tror jeg er ganske unikt i dagens helsenorge. Analytisk, lyttende og pragmatisk i sin praksis er han, og kan anbefales på det beste, sett ut i fra min erfaring som selvfølgelig er subjektiv. Dr. Jamal videresender også til spesialist ved behov.
Hvis man i tillegg til selve legpraksisen tar med kontor og laboratoriepersonellet blir helhetsbildet svært postivt. Dette fordi sistnevnte i sterk grad bidrar til en hyggelig opplevelse for meg som pasient. Imøtekommende, respektfullt og hyggelig blir man tatt i mot på telefon, personlig eller via sms. Summen av det hele blir at dette legekontoret kan anbefales på det beste. Vel verd å prøve.

Veldig hyggeligt legekontor

Jeg synes dette er ett veldig bra legekontor.
Kontordamene møter deg med respekt og vellvillighet.
Jamal er en kjempedyktig lege ser det ut til,alltid veldig presis
med ting han vil ha utredet med deg.
Samtidig synes jeg han tar seg tid til å lytte på mine synspunkter.
Prater du litt rolig med han er han også veldig lett å forstå.

Vanskelig å kommunuisere med

Den som skal ha skryt er legesekeretæren. Hun er hjelpsom og hyggelig !
Fleksibel med å ordne time om noe haster.

Sjelden det er ventetid over fastsatt time. Tror jeg har ventet max 10 minutter over..

Legen virker faglig dyktig, men vil ikke sende videre til spesialist.
Måtte videre igjennom andre for å komme til spesialist, det er litt håpløst.

Det kan være kommunikasjonen som er årsaken, vanskelig å snakke med.
Virkelig ikke mye engasjert, mulig det er jeg som er en kjedelig pasient. Men alle pasienter har forskjellige plager og problemer og må tas seriøst. Ikke blitt nenveverdig tatt seriøst av Jamal. Ikke maser jeg, ikke løper jeg ned døra heller..
En lege må fjerne øya fra PC skjermen og ta en prat og diskutere løsninger.. Dette er helt totalt fraværende..

I stedenfor å dytte på med smertestillende av alle sjangere er det bedre å komme seg videre til andre som kan stille en mer korrekt diagnose og evnetuelt gjøre tiltak. Piller er dårlig behandling når det faktisk finnes muligheter.

Jeg fant min løsning, men det var uten fastlegen.. dessverre kostet det en del kroner, men hadde jeg noe valg?

Legen er erstattet med noen andre som har fått god omtale her på legelisten.no

Den beste legen jeg har hatt.

Han er meget høflig, vennlig og rolig.
Han er lett å forstå og virker meget kompetent.

Helt ok !

Første inntrykk var at man ikke fikk kontakt med han, men han var da helt ny, det har jeg skjønt, på dette kontoret hvor alt virket å være helt kaotisk og rotet..
Men de senere gangene var helt ok. Saklig, grei med barn, hører på hva du sier og spør enda hvordan det går ellers og om det er noe man trenger.
Som oftest får time til han raskt. Og kontoret har fått ny flott hyggelig og hjelpsom sekretær. Og nytt og bra er også rene, lyse og romslige lokaler !