Lis Merete Barlag

Synergi Helse AS Medisinsk Senter Ullevål Stadion Kvinne, 67 år

Autorisert1987
Ledige plasser 245 av 1500
Vil du bytte til denne fastlegen?

Synergi Helse AS Medisinsk Senter Ullevål Stadion

Ullevål Stadion Sogsnvn 75 B 0855 Oslo
Lis Merete Barlag er en av 529 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Lis Merete Barlag

Anonym, ikke seriøs.

Hatt denne fastlegen i mange år av ren makelighet ettersom jeg stort sett har vært frisk. Har bedt om årlig helsesjekk og det er tatt blodprøver. Positivt at resultatene er sendt meg i posten.
Har selv måttet be om hun kan måle blodtrykk. Ingen andre undersøkelser. Undersøkelsesbenken alltid full av papirbunker og plastposer.
Ingen melding om at hun flyttet fra Heggeli til Ullevål. Har nå skiftet fastlege.

Jeg er skremt over at denne personen er lege!

Jeg møtte en lege som overhodet ikke har oversikt over mitt sykdomsbilde, og var helt ute av stand til å svare på et eneste spørsmål. Hun nileste i en epikrise jeg hadde med for å finne svar. Men klarte det ikke allikevel!
Hun klarte ikke å gi meg noe av det jeg hadde behov for under legetimen. Nå har byttet lege.

Ikke anbefales

Hun er den rareste lege jeg har noensinne traff. HUn stiller aldri spørsmål, svarer heller ikke. HUn bare skriver ut noe fra nette og gir meg lesemateriell hjem. Hun vet ikke noe hvis jeg spør. Jeg er gravid og skal ha keisersnitt. Jeg spurte henne når kan jeg begynne å trene igjen etter operasjon og særlig magemuskler. Svaret var: jeg vet ikke spør jordmor. Jeg ble hoven i kroppen flere ganger etter lett trening spurte henne om hva kunne være grunn til det og hva skal jeg unngå i trening. Svaret var det samme "spør jordmor". Hva sitte hun der for? For å måle blodtrykket? Det kan jeg gjøre hjemme. Hun er faglig svak og bryr seg ikke om pasienter, helt fjernt og tom for kunnskap.

Mangel på empati og kommunikasjon m pasienten

Legesenteret som sådan har mange hyggelige mennesker. Fastlegen kunne derimot engasjert seg bedre. Jeg har kroniske smerteproblemer. Da legen nesten aldri stiller meg noen spørsmål opplever jeg ikke noen interesse for min egen opplevelse av plagene. Heller ikke å bli inkludert i min egen helse. Har mye vondt i magen og hun har feks aldri kjent på magen min. Det er trist å ha en lege som viser så liten interesse. Det virker ikke som om hun liker jobben sin. Det blir nok fastlegebytte snart.

Hun kunne ikke bli kvitt meg fort nok....

Jeg måtte vente 25 min før jeg kom inn. Etter to min. ble hun kalt ut av en kollega for konsultasjon og kom tilbake etter ca. fem. Jeg er hos henne en gang pr. år pga. stoffskifteproblemer, tar blodprøver og ber også om en generell helsesjekk. Helsesjekken kan jeg se langt etter, og spør jeg om noe, må hun sjekke på nettet og skriver deretter ut side på side som hun slenger til meg. Ettersom jeg har hatt ondartet føflekkreft, vil jeg at hun skal sjekke føflekkene mine, spesielt på ryggen, men denne siste gangen var hun så oppsatt på å få meg ut fortest mulig, slik at jeg ikke rakk å be henne om dette. Hun ser tydeligvis på pasientene som plunder og heft, i hvert fall gjelder dette meg, og bør pensjonere seg snarest. Meg slipper hun i hvert fall å se igjen!