Lis Merete Barlag

Tlf: 22 70 38 33 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Lis Merete Barlag er en av 529 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Lis Merete Barlag

VELDIG GODT FORNØYD

Dr. Barlag har vært vår families fastlege i mange år, og vi er godt fornøyde. Vi blir alltid hørt og hun tar oss på alvor. Dersom det er behov for spesialist sender hun oss videre. Vi håper at hun fortsetter i mange år.

Skarp og erfaren

Eg erfarar Barlag som ein klok og dyktig lege. Ho gir kjapp og rett hjelp, og gir meg ei kjensle av å vere tatt vare på. I timane kjenner eg det som at eg kan gå rett på og vere heilt ærleg. Ho svarar med å vere ærleg tilbake, og gir meg ei oppleving av å vere hos eit medmenneske.

Ikke særlig fornøyd

Jeg skifter nå fastlege, da jeg ikke føler Lis Merete Barlag tar jobben sin seriøst. Jeg har hatt hun som fastlege i knapt et år og hun har ikke levd opp til de forventningene jeg føler man kan ha av en fastlege. Hun gjør ikke jobben sin på riktig vis, jeg har gjentatte ganger måtte bestille ny time nettopp av denne grunn. Jeg må understreke at hun virker som en flott dame, men legeyrket passer ei henne. Jeg sier ikke disse tingene for å være vrien, men nettopp av den grunn at jeg ikke vil at andre skal måtte gå gjennom det samme som meg. Det er snakk om å ta ansvar for seg selv og andre, noe Lis Merete burde lære.

Anonym, ikke seriøs.

Hatt denne fastlegen i mange år av ren makelighet ettersom jeg stort sett har vært frisk. Har bedt om årlig helsesjekk og det er tatt blodprøver. Positivt at resultatene er sendt meg i posten.
Har selv måttet be om hun kan måle blodtrykk. Ingen andre undersøkelser. Undersøkelsesbenken alltid full av papirbunker og plastposer.
Ingen melding om at hun flyttet fra Heggeli til Ullevål. Har nå skiftet fastlege.

Jeg er skremt over at denne personen er lege!

Jeg møtte en lege som overhodet ikke har oversikt over mitt sykdomsbilde, og var helt ute av stand til å svare på et eneste spørsmål. Hun nileste i en epikrise jeg hadde med for å finne svar. Men klarte det ikke allikevel!
Hun klarte ikke å gi meg noe av det jeg hadde behov for under legetimen. Nå har byttet lege.

Ikke anbefales

Hun er den rareste lege jeg har noensinne traff. HUn stiller aldri spørsmål, svarer heller ikke. HUn bare skriver ut noe fra nette og gir meg lesemateriell hjem. Hun vet ikke noe hvis jeg spør. Jeg er gravid og skal ha keisersnitt. Jeg spurte henne når kan jeg begynne å trene igjen etter operasjon og særlig magemuskler. Svaret var: jeg vet ikke spør jordmor. Jeg ble hoven i kroppen flere ganger etter lett trening spurte henne om hva kunne være grunn til det og hva skal jeg unngå i trening. Svaret var det samme "spør jordmor". Hva sitte hun der for? For å måle blodtrykket? Det kan jeg gjøre hjemme. Hun er faglig svak og bryr seg ikke om pasienter, helt fjernt og tom for kunnskap.

Mangel på empati og kommunikasjon m pasienten

Legesenteret som sådan har mange hyggelige mennesker. Fastlegen kunne derimot engasjert seg bedre. Jeg har kroniske smerteproblemer. Da legen nesten aldri stiller meg noen spørsmål opplever jeg ikke noen interesse for min egen opplevelse av plagene. Heller ikke å bli inkludert i min egen helse. Har mye vondt i magen og hun har feks aldri kjent på magen min. Det er trist å ha en lege som viser så liten interesse. Det virker ikke som om hun liker jobben sin. Det blir nok fastlegebytte snart.

Hun kunne ikke bli kvitt meg fort nok....

Jeg måtte vente 25 min før jeg kom inn. Etter to min. ble hun kalt ut av en kollega for konsultasjon og kom tilbake etter ca. fem. Jeg er hos henne en gang pr. år pga. stoffskifteproblemer, tar blodprøver og ber også om en generell helsesjekk. Helsesjekken kan jeg se langt etter, og spør jeg om noe, må hun sjekke på nettet og skriver deretter ut side på side som hun slenger til meg. Ettersom jeg har hatt ondartet føflekkreft, vil jeg at hun skal sjekke føflekkene mine, spesielt på ryggen, men denne siste gangen var hun så oppsatt på å få meg ut fortest mulig, slik at jeg ikke rakk å be henne om dette. Hun ser tydeligvis på pasientene som plunder og heft, i hvert fall gjelder dette meg, og bør pensjonere seg snarest. Meg slipper hun i hvert fall å se igjen!

Nei takk aldri en gang til

da jeg kom dit virket hun helt fjern og lite interressert i å høre på meg.Jeg er sjokkert att det er mulig å ha en jobb på ett medisinsk helhetssenter og overhode ikke være åpen for helheten i helseperspektivjeg ruslet skuffet og betuttet ut,men ærlig talt sjokket over en slik kald og lite imøtekommende lege.ER det meningen att man skal oppleve en slik lege ,man mister jo trua.

Åpen og lyttende

I motsetning til mange andre som har kommentert her, opplever jeg å ha fått en fastlege som er ydmyk når det gjelder egen kompetanse. Har blitt sendt videre til spesialister (som dessverre har uendelig lange køer), for et komplekst syndrom. Hun tar seg TID til å snakke og diskutere med deg. Forutsetningen er selvsat at du er ærlig mht. livsstil, symptomer, utfordringer. En fastlege jeg stoler 100 % på at bryr seg; i motsetng til min forrige som vr mer opptatt av klokka og inntekter. Flott legesenter som tar deg inn til andre leger uten fastlegeavtale når fastlegen har ferie!

lite empatisk, gjør det ubehagelig å besøke

første erfaringen var greit. grundig blodundersøkelse med en gang. men jeg som har litt lege-angst innser nå at jeg må bytte lege. jeg kjenner meg igjen i alt negativt som har blitt skrevet over henne.

..........

Lis Merete er hyggelig, men litt rotete. Hun er ikke så flink til å lytte, men hun er effektiv. Dersom man vet hvilke medisiner man skal ha, er hun enkel.
Hun gir deg ADHD medisinene når du trenger dem. Hun er ikke en av de mange legene som "Skal teste ut om du har ADHD", på en amatørmessig måte, og provosere symptomer frem, slik andre leger har gjort med meg. (det har jo allerede psykriateren gjort) Hun gir seg ikke ut for å være bedre enn hun er. Hun er ingen besservisser. Hun er trygg,men er et følelsesmenneske. Jeg tror hun passer bedre for kvinner enn for menn. Hun stoler på pasienten :-)

Pensjonert på jobben.

Da jeg skiftet til Barlag for fem-seks år siden, var jeg fornøyd, men det siste året har dette endret seg. Stiller ikke spørsmål, og virker ikke lenger like interessert i jobben sin.

aldri før, aldri mer

Jeg har sjelden hatt en så dårlig erfaring med et legebesøk til at jeg gikk hjem og byttet fastlege på dagen. Jeg har aldri opplevd en lege som ikke stiller spørsmål, ikke undersøker med hendene, ikke ser deg i øynene eller lytter. Bare det at jeg nevnte at jeg hadde en unge i barnehagealder var forklaringen på alle mine problemmer. Fordi småbarnsforeldre er jo syke...Jeg fikk resept på noen medisiner, så måte jeg på apoteket finne ut hvordan medisinene skal tas og mulige bivirkninger. Etter at hun kom med resultatene etter en blorprøve sa hun lakonisk : "det er 40, da er det ikke noe jeg kan gjøre. Det går over". At det te ikke stemte med mine symptomer, at jeg hadde vært syk i to uker allerede spilte ingen rolle. Aldri opplevd så sterk at noen mangler empati, interesse, kompetanse i faget sitt.
Det er godt mulig at jeg ikke var blant hennes sykeste pasienter, heldigvis, men at hun ikke klarte å si to setninger til meg,eller stille noen spørsmål om sykdommen, det kan jeg ikke akseptere. Heldigvis finnes det andre leger i byen...

Overfladisk og lite interssert

Legen oppleves om lite interssert, null empati. Har lite tid, ingen innsikt i sykdomsbildet. Gir ingen medisinske råd og anbefalinger. Kommuniserer ikke og har ingen evne til å lytte. Ser ikke ut til å ha oversikt og gjør feil. Ikke en person man føler tiltro til. Ovverraskende, siden erfaring med andre behandlere og leger hos Heggeli Helhetsmedisin er veldig god, både faglig standard og sevice.

uinteressert

Føler meg ikke velkommen som klient. Samme hvor jeg har vondt så reiser hun seg ikke opp av stolen og kjenner på deg. Sist- nakken- måtte be henne om å kjenne etter. Virker helt likegyldig og nærmest utbrent. Sist 50 min forsinket- ikke en beklagelse. Hvis jeg klager på noe med kroppen min svarer hun at hun har akkurat det samme selv. Kanskje hun kunne tenkt- at klienten muligens kan ha det i verre grad enn henne.
Jeg føler meg ikke i gode hender og forundrer meg hver gang over hvor lite interessert hun er i meg plagene mine. Nå tar jeg grep og skifter til en annen lege.

Udyktig og uinteressert

Min konkret erfaring: Uten å undersøke meg, vurderte hun min tilstand etter en operasjon til å være "ok" til tross for at jeg opplyste om en merkelig utvikling på operasjonsstedet. Også, hun ga meg en henvisning til feil sykehus. I alt, virker hun litt sliten og uinteressert i jobben sin. Ikke noen man kan stole på.

uinteressert

En fastlege som ikke synes å like meg. Er arrogant, lytter ikke. Uinteressert og overfladisk.

Overfladisk og rotete

Ikke til å stole på, glemmer og er mer opptatt av å beskytte seg selv enn å rette opp i egne feil. Anbefales ikke for de som er syke og trenger mer hjelp enn en bandasje eller henvisning til spesialist. Hun er ikke lenger min fastlege.

Rotete, uinteressert, pasienter på samlebånd

Rett og slett udyktig lege, som ikke tar pasienten på alvor. Advarer mot å bruke henne hvis du skal holde deg frisk. Har eget dårlige erfaringer og varig men.