Lis Merete Barlag

Stadion Medisinske Senter AS
Sognsveien 75D 0855 Oslo
Lis Merete Barlag er en av 544 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Lis Merete Barlag

Lite forståelse og dårlig oppfølging

Jeg har vært på dette legesenteret flere ganger, og luftet samme problem. Min fastlege er Lis Merete og jeg har vært hos henne flere ganger med samme problem. Jeg føler jeg ikke blir tatt på alvor og siste uken har jeg ringt mange ganger for å prøve å få noen svar fra dem. Noe som viste seg å være vanskelig. De er lite tilgjengelige, vet tilsynelatende ingenting når man ringer. Jeg fikk også slengt i trynet: «ja, vil du heller ha en sykemelding da?» Hva hjelper en sykemelding når det eneste man trenger er oppfølging av lege? Det er lite forståelse og veldig dårlig oppfølging av pasienter, hvertfal i mitt tilfelle. Bytter fastlege og legesenter for å si det sånn!

Forferdelig legesenter

Jeg kommer nå til å bytte fastlege. Det er ikke mye hjelp i en fastlege som aldri tar tlf. Jeg får hverken satt opp eller avlyst timer. Ikke bare har de ikke noen til å besvare tlf, men i sommer kom jeg til en legetime for å få ordnet noe og legen var ikke kvalifisert til å ordne det og jeg måtte dra til akutten på legevakten i stedet. Jeg fikk ingen beskjed når de pusset opp og legekontoret plutselig hadde fått en midlertidig ny adresse. Alt i alt, et forferdelig legesenter! Jeg kommer aldri til å komme tilbake etter at jeg har byttet fastlege.

Bortkastet å besøke

Vært vikar for min fastlege ved flere anledninger.Hun bruker lang tid, hvor jeg stort sett sitter å ser hun printer ut eller skriver på pcen. Virker svært lite kunnskapsrik og interessert innen det hun jobber med. I tillegg synes jeg hun er lite trivelig. Nå har jeg lært meg navnet hennes, så da avslår jeg dersom hun foreslås som erstatter for min fastlege.

Empatisk og dyktig

Flott fastlege som lytter til og følger opp pasientene sine. Hun behandler pasienter med ydmykhet, varme og respekt. Hun henviser til spesialist ved behov, og dersom pasienten selv er veldig bekymret. Hun gir tydelige tilbakemeldinger.

Dårlig lege

Kom første gang til henne og luftet problemet mitt, det hun svarte var "Nei huff det her blir for vanskelig, jeg vet ikke hva jeg skal skrive".... jeg forklarte henne 10 ganger, hun så ikke ett ord og bare leste i journalen. Jeg satt der i 40 minutter, fikk ikke hjelpen jeg trengte, hun gjorde absolutt ingenting. Byttet fastlege med engang jeg kom hjem. Skjønner ikke hvordan hun kan være lege, virker ikke helt på nett og hun vet rett å slett ikke hva hun skal gjøre.