Kari Beckmann

Bertramjordet Medisinske Senter AS
Bertramjordet 25 1251 Oslo
Kari Beckmann er en av 560 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Kari Beckmann

Dyktig lege, med et stort hjerte.

Der mange dyktige leger kan mangle litt på det menneskelige planet har jeg opplevd Dr. Kari Beckmann som fagelig dyktig, nøye med oppfølging og prøvetakning. Med en skambelagt sykdom har jeg blitt møtt på en helt unik måte. Hun er veldig bevist på hvordan hun møter sine pasienter
Det er kun 1 lege og 1 legesekretær som jobber på legesenteret. Pågangen kan av og til være stor, men
er det ikke ledig time de første dagene, kan man etter avtale med sekretæren bli oppringt av legen, etter arbeidstid.

Lite hjelpsom

Jeg hadde Kari som fastlege i flere år før jeg tilslutt valgte å bytte fastlege. Kari lyttet ikke til problematikken min, viste lite empati og lite forståelse. Hun fremstod som overlegen i væremåten sin. Etter at jeg byttet fra Kari til en annen fastlege fikk jeg hjelpen jeg faktisk trengte.

Ubehagelig opplevelse

Kari Beckmann har ved flere anledninger vist minimalt med interesse, og nærmest latterligjort mine problemer. En arogant lege med dårlige kommunikasjonsferdigheter. Feiler det å få til en dialog med pasienten. Vanskelig for meg som pasient å åpne meg opp og fortelle om mine plager når hun fremstår som en dømmende og ikke imøtekommende person

Mangel på empati.

Legeangst takket være Kari

Har under to år vært under oppfølging for mine helseplager og byttet til Kari Beckmann, ettersom min tidligere fastlege gikk ut i permisjon.

Aldri før har jeg hatt angst for å dra til legen, men det har jeg utviklet etter å ha hatt Kari som fastlege i åtte måneder.

Ofte avbryter hun når jeg skal forklare om plager, tar telefoner under legetime, eller bruker halve timen på å lese journal eller ta notater uten å faktisk høre på det jeg sier.

Nesten alle timene mine med Kari har endt med at jeg gråter fordi jeg blir så lei meg. Jeg måtte bønnfalle Kari for å hjelpe meg med mine helseproblemer, men selv da har jeg kun fått henvisning videre (etter mange måneder med besøk) men ingen oppfølging.

Jeg har fått beskjed av Kari om at mine helseproblemer kun er en subjektiv opplevelse, men hun har ikke gjort noe for å behandle eller undersøke meg.

Har ikke kommet noen vei med utredning over tiden med Kari som fastlege, da de aller fleste timene har gått til at hun skulle snakke vekk tiden eller forklare hvorfor at hun ikke hadde sendt henvisningen min (selv om det hadde gått over en måned siden hun sa den var sendt).

Da jeg nevnte til Kari at jeg har begynt å slite med psyken pga mine helseplager ble jeg fortalt at det ikke var noe vits å ta tak i det, da jeg tross alt er ung og frisk, de som får psykolog har selvmordstanker. Hun hadde ikke spurt meg videre om hva slags ting jeg slet med.

Faglig sterk

Jeg har brukt Kari som fastlege i cirka 20 år og er stort sett bare fornøyd. Hun er rask og effektiv. Noen kan kanskje oppleve det som manglende interesse, men en legetime varer tross alt bare 15 minutter, så man rekker jo ikke å snakke så mye. Hun har mye erfaring og virker faglig sterk, og derfor vil jeg ikke bytte fastlege og håper hun venter lenge med å pensjonere seg.