Kari Beckmann

Bertramjordet 25 1251 Oslo
Kari Beckmann er en av 556 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Kari Beckmann

Ubehagelig opplevelse

Kari Beckmann har ved flere anledninger vist minimalt med interesse, og nærmest latterligjort mine problemer. En arogant lege med dårlige kommunikasjonsferdigheter. Feiler det å få til en dialog med pasienten. Vanskelig for meg som pasient å åpne meg opp og fortelle om mine plager når hun fremstår som en dømmende og ikke imøtekommende person

Mangel på empati.

Legeangst takket være Kari

Har under to år vært under oppfølging for mine helseplager og byttet til Kari Beckmann, ettersom min tidligere fastlege gikk ut i permisjon.

Aldri før har jeg hatt angst for å dra til legen, men det har jeg utviklet etter å ha hatt Kari som fastlege i åtte måneder.

Ofte avbryter hun når jeg skal forklare om plager, tar telefoner under legetime, eller bruker halve timen på å lese journal eller ta notater uten å faktisk høre på det jeg sier.

Nesten alle timene mine med Kari har endt med at jeg gråter fordi jeg blir så lei meg. Jeg måtte bønnfalle Kari for å hjelpe meg med mine helseproblemer, men selv da har jeg kun fått henvisning videre (etter mange måneder med besøk) men ingen oppfølging.

Jeg har fått beskjed av Kari om at mine helseproblemer kun er en subjektiv opplevelse, men hun har ikke gjort noe for å behandle eller undersøke meg.

Har ikke kommet noen vei med utredning over tiden med Kari som fastlege, da de aller fleste timene har gått til at hun skulle snakke vekk tiden eller forklare hvorfor at hun ikke hadde sendt henvisningen min (selv om det hadde gått over en måned siden hun sa den var sendt).

Da jeg nevnte til Kari at jeg har begynt å slite med psyken pga mine helseplager ble jeg fortalt at det ikke var noe vits å ta tak i det, da jeg tross alt er ung og frisk, de som får psykolog har selvmordstanker. Hun hadde ikke spurt meg videre om hva slags ting jeg slet med.

Faglig sterk

Jeg har brukt Kari som fastlege i cirka 20 år og er stort sett bare fornøyd. Hun er rask og effektiv. Noen kan kanskje oppleve det som manglende interesse, men en legetime varer tross alt bare 15 minutter, så man rekker jo ikke å snakke så mye. Hun har mye erfaring og virker faglig sterk, og derfor vil jeg ikke bytte fastlege og håper hun venter lenge med å pensjonere seg.

Utrolig mye stolthet

Jeg hadde henne som lege i 2016-2017 før jeg bestemte meg å bytte i 2018.

Altså, hun hadde så mye stolthet at det å spørre om hun kunne henvise meg til en dermatolog gjorde henne fornærmet. "JEG kan mye om hud problemer".
For så å fortelle meg at min akne ikke var så aller verst, noe jeg er enig i og jeg lagde aldri den påstanden. Går å henter en bok for å vise hvordan ordentlig dårlig akne ser ut. Jeg tenkte bare, om aknen din er såpass dårlig som vist i den boken så vil ingen medisin kurere deg, bare forbedre huden. Min hud var ikke perfekt, men ikke langt unna ideelt som gjør at medikamenter/kremer osv faktisk kan hjelpe meg med å nå et perfekt resultat. Nettopp fordi at den ikke er forferdelig dårlig.

Uansett, hun ga meg en krem som var så sterk at den etset igjennom håndkleet mitt.

Generelt sett (basert på mine andre legebesøk) så er hun skummel å besøke fordi hun elsker å klage, ikke egentlig bryr seg og helt ærlig virker ikke så kunnskapsrik. Moren min hadde samme problemer så nå har hele familien min bytta fastlege. Det virker også som om de fleste i venterommet er gamle folk, til nesten alle tider.

Uinteressert!

Har hatt denne legen i over ti år, og vurderer henne som uinteressert og til tider svært useriøs.

Under konsultasjon tar hun ofte private mobilsamtaler, hører ikke etter når du ber om råd, forter seg å henvise videre til andre leger/sykehus.

Null oppfølging.