Kari Beckmann

Bertramjordet Medisinske Senter AS
Bertramjordet 25 1251 Oslo
Kari Beckmann er en av 529 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Kari Beckmann

Useriøs og totalt uinteressert i pasienten.

Har brukt Beckmann til og fra i mange år og har vel egentlig aldri hatt behov for mer enn sykemelding, resepter og småting. Har nå oppdaget når jeg er blitt skikkelig syk at hun ikke virker interessert i å prøve å finne diagnose. Titter stadig på klokken mens hun "høflig" venter på at du skal bli ferdig med å snakke så neste pasient kan komme inn. Fikk ikke tid til det jeg kom for så det tar alfor lang tid å ta prøver og utelukke de helt vanligste avvik. Virker ikke særlig interesert i å ta mer prøver enn nødvendig og er ikke god til å lytte. Har lett for å avfeie hva man tar opp av symptomer. Hun reiser seg opp og følger deg til døren mens du prater på nøyaktig 10 minutter fra du gikk inn døren uansett om det kom frem resultater eller ei. Synd det skal være sånn når det er litt problematisk å reise byen rundt for legebesøk når man er syk men for meg blir det å bytte.

Trygg og god lege

Har brukt henne i mange år og er veldig fornøyd. Alltid tid til å høre på meg og tar seg god tid. Får alltid den hjelpen jeg trenger og er det noe som trenger mer utredning så sender hun meg videre. En trygg og god lege som jeg kan anbefale til alle.

Trygg, tydelig, omsorgsfull

Hun er en lege som bruker tid på meg som pasient. Er oppmerksom. Husker meg fra gang til gang. Jeg opplever henne som flink, trygg og tillitsskapende. Gir tilbakemeldinger som hun har sagt hun skal. Resepsjonen og laboratoriet fungerer vennlig og profesjonelt.

The worst doctor experience in my life!

I can not recommend this doctor. She absolutely do not listen. I came to her because I had often headache and sometimes blood coming from my nose in the morning. All the time she was talking about this bleading and to send me to laryngologist. Even though I said that i have dead cancer in my head she didnt want to check because it is from "my country" and she don't believe in this. I leave her doctor room with fever and diarrhea and have to go work because "everyone have diarrhea sometimes" and also she said: "we will talk about this next time". Of course her one of first question was: "where are you from" and "why did you come to Norway". What the hell is this doctor? What is the matter where I am from and why I am in Norway?! I can not recommend!

Blir ikke tatt på alvor

Familen har hatt denne legen i to år. I starten virket hun veldig lyttende og tilgjengelig, men de siste fire gangene har hun vært dårlig til å lytte og ta meg på alvor. Uansett hva jeg spurte om har jeg aldri blitt henvist videre elker undersøkt nærmere. Hun bruker all tid på å fortelle meg at alt er i orden. Bortkasta tid og penger. Jeg som pasient blir utrygg. På tide å bytte lege.

Ble ikke tatt på alvor, følte meg ikke trygg, legen altfor travel

Jeg følte ved flere anledninger at Beckmann ikke tok meg på alvor. Det meste ble avfeid med at "det er helt normal og vil gå over av seg selv". Alle legetimer var fryktelig travlr, hun hadde ikke tid til å høre på meg. Dette gikk også på bekostning av at nødvendige undersøkelser ikke ble utført (slik som blodtrykksmåling da jeg var gravid og hadde 3+ utslag på proteiner i urinen). Hun virket fornærmet da jeg ønsket å gå annenhver gang til henne og til jordmor i mitt andre svangerskap og ga beskjed om at hun ikke forsto poenget med det og da ville alle målinger hun gjorde være meningsløse, siden jordmoren og hun ikke gjorde ting helt likt. Hun var ofte sur og kort i kommentaren.

Jeg følte alltid at jeg burde sjekke med en annen lege etter å ha vært hos Beckmann, og følte meg aldri trygg på at det hun sa stemte. Byttet lege så snart det lot seg gjøre. Synes det er bekymringsfullt at hun alltid har ledig kapasitet på listen sin, til tross for at hun aldri har tid til å høre på hva pasientene sier...

En forferdelig lege

Useriøs i sine kommentarer og et manglende helhetlig bikk. Dårlig på oppfølging og kontroll. Følte meg ikke tatt på alvor og har ikke blitt fulgt opp slik jeg burde blitt. Vil på det sterkeste fraråde alle å bruke denne legen.

Elendig og useriøs

Jeg opplever Beckman som en lege som ikke tar pasientene sine på alvor. Hun er ikke lyttende og undersøker ikke symptomene pasienten kommer med. Jeg har flere ganger opplevd at Beckman har svart på private telefonsamtaler mens jeg har vært inne hos henne, og ser mer på dataskjermen enn på pasienten. Hun skriver veldig fort ut medisiner uten å egentlig undersøke hva problemet er. Hun svinger i humøret, vanskelig å vite hvordan hun vil motta deg fra den ene timen til den andre. Jeg har byttet fastlege da jeg følte at Beckman ikke tok meg på alvor og at jeg ikke fikk den hjelpen jeg trengte.

Tok ikke meg seriøs.

Jeg opplevde henne som sur og fikk ikke engang utredning for det jeg sliter med.

byttet til en annen fastlege.

Varierende

Var fornøyd en lang stund. På sitt beste er hun veldig bra, støttende og hjelpsom, på en dårlig dag kan hun være veldig sur, sint og irritabel. Da får en ikke den hjelpen en trenger. Det er oftest lang ventetid for å få komme inn, så en må beregne god tid. Hun har kanskje litt for mange pasienter.

Ubehaglig

Tar ikke pasienten på alvor. Viser irritasjon og sinne om man ber om hjelp. Ba meg ta kontakt med en privat lege da hun ikke kunne prioritere meg.

fantastisk lege!

Kari er en helt utrolig lyttende, empatisk lege med masse medisinsk kompetanse. Hun lytter til pasientens behov og ønsker/lidelser. Hun finner kompative medisiner som er moderne og nye på markedet! Flott lege også når du sliter psykisk eller har en vanskelig livssituasjon! <3

Dyktig fastlege

Jeg er veldig fornøyd med denne fastlegen, som er lyttende og tilgjengelig. Stor kontrast til den forrige fastlegen, som hadde tre vikarer i løpet av fem år.

Tar ikke pasienten på alvor

Episode 1:
Hadde time for en gynekologisk undersøkelse. Fikk streng beskjed av henne om å slappe av under undersøkelsen,noe jeg fant svært vanskelig da jeg oppfattet henne som sint. Jeg lukket øynene for å konsentrere meg om å slappe av. Videre skjedde det ingenting. Jeg åpnet øynene, og der satt hun på stolen sin med armene i kors,tydelig irritert og gjentok at jeg måtte slappe av så hun fikk gjøre jobben sin.

Episode 2:
Hadde time for å be om å få tatt en allergitest i form av blodprøver. Hun avviste dette; sa at jeg ikke hadde symptomer som samsvarte med allergi. I tillegg nevnte hun at det var dyrt/kostet samfunnet mye. Jeg bestilte ny time uka etter. Denne gangen bekreftet hun symptomene og sa at hun ville legge inn en e-resept på allergimedisiner. Jeg sa at jeg ikke ville starte opp på dette uten at jeg hadde blitt testet gjennom blodprøve. Hun nektet meg dette og sa at det ikke var nødvendig. Etter noen dager bestilte jeg ny time. Denne gangen spurte jeg henne om hun virkelig NEKTET meg å ta blodprøver. Hun sa nei, dro ut skuffen og klasket sint et allergiutfyllingsskjema på skrivebordet. Jeg fikk endelig tatt blodprøver.
En annen pasient hadde kanskje ikke hadde hatt ressurser til å kreve dette når en først har fått nei av legen. I tillegg ble det kostbart å måtte dra til henne hele tre ganger på rad.

Jeg har nå byttet lege.

Litt blandet erfaring

Første inntrykket var utrolig bra. Hun ringte hjem og jeg opplevde at hun ville at jeg skulle være trygg... I senere tid oppleves hun som litt irritert, vil ikke høre på innspill, skriver ikke ut henvisninger eller resepter som jeg finner helt kritisk og på andre siden insisterer på undersøkelser som kanskje er vanskelig å forstå nødvendigheten av.... Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre...

Den beste legen jeg har hatt!

NN sa til meg i dag: "Gå inn på nettet og se hva andre skriver om fastlegen din"!

Jeg gjorde det og må si meg enig i både ros og "ris". Fram til siste legebesøk hadde jeg bare positive erfaringer, men ut fra det som hente da vil jeg si meg enig i de negative vurderingene. Hun var da veldig forsinket pga at en pasient trengte lang tid inne hos henne (positiv egenskap), samtidig som det var mange andre som ventet på tur. Jeg følte at hun da ikke hadde tid til meg, hun ble sint og sa noe som ikke stemte i det hele tatt. Jeg ble veldig skuffet, men kommer likevel til å fortsette hos henne fordi de positive egenskapene betyr så mye for meg sett i forhold til den ene negative opplevelsen jeg har hatt. Husk vi kan alle ha dårlige dager! Det er lenge siden følgende ble sagt: "Den som selv er "ren", kan kaste den første sten"!

Fantastisk lege!

Kari er fantastisk! Hun lytter, kommer med gode råd og er utrolig hyggelig. Hele familien har byttet

Takler ikke kritikk

Later som om hun er hyggelig og imøtekommende, men når du forsøker å ta opp ting du er misfornøyd med, så begynner hun å skjelle deg ut og snakke nedsettende om deg. Dette gir ikke noen god pasient/lege situasjon, og hele familien byttet fastlege da dette gjentok seg flere ganger. Kan definitivt ikke anbefales.

Av andre ting som kan nevnes, så er det veldig ofte lang ventetid på venterommet da hun alltid er forsinket, og ser mest inn i dataskjermen når du er der, så følelsen du har når du går derfra er at du like gjerne kunne blitt hjemme pga hjelpen uteblir.

God lege, men går for lett i forsvar

Jg har hatt Beckmann til fastlege en del år. Jeg opplever henne dyktig på mye, men synes hun kan være veldig uetisk. Vikitg at hun forteller pasienten meg at hun er 50% sykmeldt, men ikke at hun legger ut til meg om årsaken - en personalkonflikt. Jeg opplever at hun er hyggelig, men tåler lite at jeg kan være i følelser - hun tror lett det er kritikk av henne. En lege skal ikke finne seg i trakasering av pasienter, men må tåle at pasienten viser følelser når helsa er på sitt verste.

Den beste

Empatisk, lyttende, hyggelig, omsorgsfull, medmenneskelig, følger opp, blid.
Har ikke opplevd en bedre lege.