Gunnar Bjaaland

Tlf: 22 02 61 00 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Gunnar Bjaaland er en av 529 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Gunnar Bjaaland

Meget dyktig lege

Har hatt han som fastlege i mange år. Han tar deg på alvor og henviser meg til de riktige behandlingssted. Det er takket være ham at jeg er i live idag.

Empatisk og dyktig lege!

Uten tvil den beste legen jeg noensinne har hatt. Empatisk, dyktig, oppmerksom og utrolig vennlig. Absolutt ingen ting å sette fingeren på her! :)

Presis og hyggelig, men tungvint betaling

Gunnar er super om man går rett på sak og sier hva problemet er. Han har hatt god kunnskap om det som har plaget meg, og henviser raskt dersom det trengs. Glimter også til med lun humor. Han spør ikke så mye rundt symptomer/problemer og bruker tiden mest på å lytte, og husker mye om den enkelte som han ikke skriver i journalen, men som han tar opp på neste time (selv om det er flere måneder mellom). Timene hans er effektive, men han er frampå og ber om oppfølgningstime dersom man ønsker å prate mer. Har sjelden vært mer enn 10 minutter for sen. Enkelt å bestille time, men tungvint å betale da de ikke tar kort på legesenteret.

Hyggelig fyr, men...

Det er flere leger ved legesenteret, men det fremstår som om det ikke er noen overlapping mellom dem. Da legen hadde vinterferie i forrige uke, som er helt greit, ble jeg henvist til Legevakta. At de ikke har kortterminal, i 2015, er en utfordring for meg som kun bruker kort. Parkering er også en utfordring.

Grei lege, men...

Bjaaland er en flink lege, men vanskelig å kommunisere med resepsjonistene ang. reseptbestilling. Må mase og kontakte de flere ganger før de sender resepten til apoteket.

Burde være pensum

Alle legstudenter bør avlegge et besøk til Bjaaland og erfare hvordan man ikke skal yte legeyrket eller noe annet yrke. Han virker helt fjern og uinteressert.
De har ikke bankterminal på legesenteret heller- så all betaling er med cash.
Han klarere ikke skrive ut resepter uten et legebesøk til en astmatiker som har tatt medisiner i 3 tiår uten en konsultasjon. Hva kan Bjaaland lære meg om astma - jeg orket ikke et møte med det utrykksløse fjeset hans og byttet fastlege

Den beste legen jeg har hatt

Han har alltid tid til meg. Har brukt ham i mange tiår. Behagelig å samarbeide med. Kunne gjerne bruke kortleser for betaling.

Den beste legen

Jeg er virkelig heldig som har ham som min fastlege. Rolig, flink til å lytte, tar deg på alvo. Han har en egen evne til å se hele mennesket. Alltid blid,empatisk,hjelpsom.

Den beste legen jeg har hatt

Klok og hygggelig lege som alltid har lyttet og som har humor og medmennesklighet.

Umotivert og fraværende

Hadde på følelsen at jeg plaget og forstyrret han og at han følte at han var for viktig for meg. Han er litt eldre og kan jeg tippe lei av jobben?

Jeg har hatt han i årevis og vært hos han et par ganger, så jeg har ikke akkurat løpt han ned med hypokonderier...

Jeg havnet her etter og ha vært inne for og få en ny fastlege da jeg har behov for en og håper på en ny en. Kommer ikke til og fortsette og bruke min nåværende. Da blir det heller og betale mer for en privat lege..

Svak tre på samlet vurdering.

Elendig

Han er en eldre mann som har jobbet for lenge. Han har aldri hilst ordentlig på meg, virker fravikende og sliten. Mannen har jobbet i mange år og bærer preg av det. Han snakker lavt, mumler og skriver på pc. Han klarer ikke å kommunisere på en god måte. Empati er et ord den mannen burde lære seg på nytt. Slitene lokaler med kontant betaling.

Sånn passe..

Inntrykk av at han satt mest og tastet på PC,n. Snakket lite og lavt. Måtte løpe rundt etterpå for å skaffe kontanter for så å gå tilbake etterpå å betale. Ikke noe jeg gjør om igjen. Mulig han er dyktig faglig.

Sånn passelig

Valgte lege etter anbefaling herfra, men ble litt skuffet. Virker som han har litt lite tid og er mest opptatt av å være effektiv. Også stort minus at han ikke tar betaling med bankkort.

Ikke noe jeg kan rekommendere...

Jeg byter lege nå, har ikke hatt noen gode opplevelser, føler at han er mer opptatt av pcen og bli ferdig en å gi meg gode råd. Jeg er ikke ofta hos legen kanskje 2-4 ganger per år men dette er ikke noen lege jeg vill rekommendere. Derimot så synes jeg de som jobber på kontoret i øvrig er super trevlige.

Hyggelig lege som lytter og er medmenneskelig.

Har hatt Bjaaland som fastlege siden han var ganske nyutdannet og åpnet praksis på Bjølsen. Nå bor jeg ikke i bydelen lenger, men jeg vil ikke bytte lege selv om jeg må kjøre i ca 40 minutter for å komme til ham. Det blir veldig trist når Gunnar Bjaaland går av for alderen. Da blir det vanskelig å finne en ny fastlege som jeg skal finne tillit til.

Alldri funnet en bedre lege en Bjaaland.

Har hatt ham som fastlege lenge med noen bruddstykker fravær grunnet flytting. En meget dyktig lege og en som følger opp. Tar og bytter fastlege tilbake til ham så fort jeg kan. Selv om jeg må kjøre 1 time og 30 min for og gå til ham.

Herlig & hyggelig lege

Gunnar Bjaaland er meget snill & klok og passer veldig pent på pasientene

Defensiv og passiv

Hyggelig og imøtekommende. Han tar seg tid og virker rolig, men er lite opptatt med å virkelig hjelpe med uklare symptomer og lidelser. Det er når de vanskelige sakene skal løses at det vises hvor god en lege virkelig er rent faglig.

Har hatt bedre

Først og fremst vil jeg bare si at sykepleierene som ekspediterer anokmne pasienter er veldig imøtekommende og hyggelige. De har jeg hatt stor glede av å omgås under mine legebesøk.

Når det er sagt er jeg langt mindre fornøyd med fastlegen og assisterende lege. Har vært innom noe frekvent i en periode. Det har ikke vært noe bedring i min situasjon som gjør at jeg må komme tilbake. Det hjelper da ikke at legene fremstår som lite energiske, engasjerte, eller entusiastiske.

For å avslutte konstruktivt. Et spørsmål som: "Går det ellers bra?", eller å ta noen små prøver for å sjekke pasientens generelle helse kan gjøre all forskjell i å få en til å verdsette sin fastlege.

Hyggelig og utradisjonell lege

Jeg har dessverre ikke Gunnas Bjaaland some fastlege lenger, siden jeg har flyttet, men jeg var veldig fornøyd med ham! Han var veldig lyttende, intelligent og hadde en helt spesiell humor og varme. Jeg opplevde ham som en svært kompetent lege.