Gro Bjartveit

Kjelsåsveien 160, inngang B 0491 Oslo
Gro Bjartveit er en av 529 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Gro Bjartveit

Passer ikke for alle

Denne anmeldelsen handler mest om selve opplevelsen av timene hos legen. Jeg har til nå ikke hatt alvorlige helseplager og kan ikke vurdere hjelpen jeg har fått rent medisinsk.

Positivt: Konkret, effektiv, har gitt resepter og henvisninger som ønsket.

Negativt: Kan være irritabel (spesielt ved forsinkelser?), kan være spydig/nedlatende, liker ikke "dumme" spørsmål, jeg har ofte en dårlig følelse etter timer med henne, gruer meg alltid på forhånd pga. tidligere erfaringer (hadde ikke typisk "legeskrekk" før jeg fikk henne).

Interessant å lese så sprikende erfaringer fra andre her. Jeg har hatt Gro som fastlege i over 10 år og har opplevd begge sider, men absolutt mest av den litt nedlatende og irritable siden hennes under selve timene. Trodde tidligere at dette var basert på stress/forsinkelser, men har ikke fått det helt til å stemme likevel, så jeg har konkludert med at jeg har en personlighetstype og væremåte som irriterer henne såpass at hun ikke evner å oppføre seg profesjonelt. Skal nå prøve å finne ny fastlege.

Har holdt ut lenge siden jeg tross alt har fått god hjelp rent praktisk, og jeg har vel hatt behov for legehjelp maks én gang i året i snitt. Har tidligere også satt stor pris på hyggelige ansatte i resepsjonen og ellers ved legekontoret, men kan ikke uttale meg om de siste årene siden jeg har brukt app og betalingsautomat.
Jeg har som regel fått turnusleger de siste årene, noe som ikke er positivt i seg selv, men jeg har faktisk vært glad for det siden de har vært mer tålmodige. Og innimellom har Gro vært overraskende hyggelig selv også.

Finnes ikke bedre lege

Jeg har hatt Gro som fastlege nærmest sammenhengende siden 1984, med unntak av en liten periode jeg ikke bodde i Oslo. Jeg har fulgt henne fra kontor til kontor. Jeg har full tillit til henne, og opplever at hun tar mine plager og problemer på alvor. Hun var min lege gjennom to svangerskap for en del år siden, og for snart to år siden, hadde jeg et alvorlig problem, som hun tok på alvor og henviste meg fort til spesialister på sitt felt. Jeg kan ikke få fullrost henne nok, og at det er litt ventettid betyr jo bare at hun bruker tid på sine pasienter. Jeg har sjelden opplevd at jeg må vente i to uker før jeg får time.
Nå er ikke jeg den som går mest til lege, men de gangene jeg er hos henne føler jeg at jeg blir godt fulgt opp og får den hjelpen jeg trenger.
Anbefaler henne virkelig på det varmeste.

En veldig trist erfaring

Har ikke tid til deg. Bruker lege journalen mot deg, å er skeptisk til pasientens forklaringer, sprer mistillit til andre spesialister. Man sitter med den følelsen at hun jobber mot deg å ikke med deg. Setter deg opp til den yngste turnuslegen på kontoret mot din vilje, å deler legejournalen uten at hun har fått lov til det. Fraskriver seg ansvaret å legger det på turnuslegen eller andre spesialister man er i kontakt med. Midt i en prosess der CT , ultralyd og MR avdekker alvorlige komplikasjoner og sterke anbefalinger fra spesialister om klinisk oppfølging å videre utredning. Er ikke ydmyk for sine feil, å lyver regel rett for å sno seg unna. Nekter å ta nødvendige prøver. Setter deg opp til legetimer som man venter fjorten dager på å gir deg fem minutters hastetimer, for så å gjenta prosessen tre ganger på rad. Respekterer ikke sine pasienter å har en ovenfra og ned holdning. Tar ikke kontakt om prøvesvar å ringer deg ikke opp selv om hun lover det. Personlig har jeg aldri opplevd å bli behandlet mindre menneskelig. Å jeg har aldri tidligere hatt noen problemer med noen leger.

Meget dyktig lege

Jeg har hatt Gro som fastlege siden 2001 og er meget godt fornøyd med henne. Hun er lyttende, grundig og en fornuftig lege. Hun tar den tiden som det er behov for når du kommer til konsultasjon, noe som kan være årsak til at hun har hatt noe forsinkelser. Men jeg synes det har vært verdt ventingen. Det er bedre enn at legen du kommer til behandler deg raskt og du føler han/hun har veldig liten tid til deg som pasient. Må desverre skifte fastlege på grunn av flytting til annen del av landet.

Et privilegium å ha som fastlege!

Har vært min lege i mer enn 15 år. Hun er ytterst seriøs, lytter nøye og tar meg på alvor. Har lang erfaring, og er antakelig i skiktet blant de aller dyktigste spesialistene i allmenmedisin.