Gro Bjartveit

Kjelsåsveien 160, inngang B 0491 Oslo
Gro Bjartveit er en av 556 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Gro Bjartveit

Faglig solid

Har hatt Gro som fastlege siden 2004 og er svært fornøyd. Dersom du er i større behov for en terapeut som koser med hypokondrien din, som noen av anmelderne her fremstår som, er Gro feil valg. Dersom behovet er en faglig sterk fastlege som følger opp avtaler og tar godt tak i reelle problemer så anbefales Gro på det sterkeste.

God lege

Jeg har hatt Gro som fastlege siden 2004 og har vært veldig fornøyd med henne. I starten fikk jeg litt dårlig inntrykk av henne da det var mye forsinkelser og hun virket veldig stresset, men de siste 10 årene har jeg vært veldig fornøyd. Hun er streng, men real. Opplever at hun ser og lytter til deg. Faglig dyktig.

Avvisende og forutinntatt

Denne legen hadde ikke tid og opplevdes avvisende. Hun opplevdes svært lite tolerant ovenfor psykisk sykdom. Jeg skifitet lege fordi jeg opplever det utfordrene å ta kontakt med legen. I tillegg ble jeg sendt regninger jeg i resepsjonen ble fortalt gikk under frikortorningen.

Passer ikke for alle

Denne anmeldelsen handler mest om selve opplevelsen av timene hos legen. Jeg har til nå ikke hatt alvorlige helseplager og kan ikke vurdere hjelpen jeg har fått rent medisinsk.

Positivt: Konkret, effektiv, har gitt resepter og henvisninger som ønsket.

Negativt: Kan være irritabel (spesielt ved forsinkelser?), kan være spydig/nedlatende, liker ikke "dumme" spørsmål, jeg har ofte en dårlig følelse etter timer med henne, gruer meg alltid på forhånd pga. tidligere erfaringer (hadde ikke typisk "legeskrekk" før jeg fikk henne).

Interessant å lese så sprikende erfaringer fra andre her. Jeg har hatt Gro som fastlege i over 10 år og har opplevd begge sider, men absolutt mest av den litt nedlatende og irritable siden hennes under selve timene. Trodde tidligere at dette var basert på stress/forsinkelser, men har ikke fått det helt til å stemme likevel, så jeg har konkludert med at jeg har en personlighetstype og væremåte som irriterer henne såpass at hun ikke evner å oppføre seg profesjonelt. Skal nå prøve å finne ny fastlege.

Har holdt ut lenge siden jeg tross alt har fått god hjelp rent praktisk, og jeg har vel hatt behov for legehjelp maks én gang i året i snitt. Har tidligere også satt stor pris på hyggelige ansatte i resepsjonen og ellers ved legekontoret, men kan ikke uttale meg om de siste årene siden jeg har brukt app og betalingsautomat.
Jeg har som regel fått turnusleger de siste årene, noe som ikke er positivt i seg selv, men jeg har faktisk vært glad for det siden de har vært mer tålmodige. Og innimellom har Gro vært overraskende hyggelig selv også.

Finnes ikke bedre lege

Jeg har hatt Gro som fastlege nærmest sammenhengende siden 1984, med unntak av en liten periode jeg ikke bodde i Oslo. Jeg har fulgt henne fra kontor til kontor. Jeg har full tillit til henne, og opplever at hun tar mine plager og problemer på alvor. Hun var min lege gjennom to svangerskap for en del år siden, og for snart to år siden, hadde jeg et alvorlig problem, som hun tok på alvor og henviste meg fort til spesialister på sitt felt. Jeg kan ikke få fullrost henne nok, og at det er litt ventettid betyr jo bare at hun bruker tid på sine pasienter. Jeg har sjelden opplevd at jeg må vente i to uker før jeg får time.
Nå er ikke jeg den som går mest til lege, men de gangene jeg er hos henne føler jeg at jeg blir godt fulgt opp og får den hjelpen jeg trenger.
Anbefaler henne virkelig på det varmeste.