Anne Bjerkedal

Legene i Grønlandsleiret

1979

Ventetid

Se antatt ventetid før du kan få plass på legens liste

Legene i Grønlandsleiret
Grønlandsleiret 23 0190 Oslo
Tlf: 23 00 29 00 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Anne Bjerkedal er en av 530 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Anne Bjerkedal

Empatisk og kunnskapsrik, litt tilbakeholden

Jeg liker Anne veldig godt, og føler meg godt ivaretatt.
Hun er rolig og fin. Opplever at jeg blir tatt på alvor.
Hun er nok ikke den som er raskest ute med å sette diagnoser, men jeg synes det er bra. Bedre å følge opp, ta prøver og være sikker før man gjør noe videre.

Hun jobber ikke hver dag.

Legesenteret er vanskelig å ta kontakt med.

Fantastisk dyktig lege!

Omsorgsfull, snill, dyktig og pålitelig.
Hun har vært meg og mine barns fastlege i 5 år og vi har alltid blitt tatt vare på og fulgt opp på en god måte!
Takk kjære Anne Bjerkedal!Du er super!

God fastlege

Veldig forståelsesfull lege. Har vært min fastlege i over 5 år, og de gangene jeg har vært hos henne har jeg fått god hjelp. Jeg bodde i etasjen over, og en gang da jeg var skikkelig syk følgte hun meg til døra! Omsorgsfull og snill dame! :) Jeg må dessverre bytte lege pga flytting, håper jeg finner en like god lege :)
Damene i resepsjonen er veldig hyggelige!

Faglig god, elendig på kommunikasjon

Faglig god, men for dårlig på kommunikasjon/fåmælt og beskjeden, som pasient må man selv ta initativet, om man vil ha svar må man nærmest lirke og dra det utav henne, så fremt det ikke er diagnostikk og medisinering.Psyke/følelser er liksom ikke interessant!?Men det er faktisk viktig ved psykosomatiske kroniske lidelser, og skal ikke bagatelliseres.Altfor lang ventetid, enda man har time, at dem ansetter åpenbart ukvalifisert inkvotert personell som ikke kan ta blodprøver og er megaelendig i norsk og attpå til setter dem til å svare på sentralbordet, lager en haug med tåpelige misforståelser og går utover pasientene, særs lite holdbart!Og forsøk på å bli fratatt tt kjøring som kronisk syk og ufør, er særs lite tillitvekkende, så takk for meg!Allerede skiftet til ny fastlege!

Umulig å komme gjennom på telefon

En så grunnleggende ting som å bestille time hos en av legene i Grønlandsleiret viser seg å være helt umulig. Jeg ringer og ringer, men det er rett og slett ingen som svarer. Hvis det er så travelt, er det forferdelig dårlig at de ikke har en løsning for å bestille time online via Pasientsky.

Faglig dyktig, men vanskelig å snakke med

Anne har vist at hun er dyktig blant annet da jeg kom på en rutinekontroll etter mitt første svangerskap, og hun kjapt kunne si at jeg mest sannsynlig hadde hyperthyreose (høyt stoffskifte) med graves, noe jeg aldri ville tenkt på selv. Jeg fikk svært god oppfølging i forbindelse med dette, og nødvendige henvisninger videre.
Etter dette har jeg kun vært der få ganger, og følt at hun er "distrahert", ikke veldig tilstede rett og slett.
Har også vært hos henne to ganger med datteren min, og det er hennes manglende evne til å sette seg inn i hennes sted som gjør at jeg nå bytter fastlege for meg selv og begge døtrene mine. Hun er en dyktig lege, men mangler relasjonskompetanse, og spesielt når det kommer til barn.

Føler meg godt ivaretatt

Anne lytter og bryr seg om pasientene sine. Hun tar deg på alvor og tar seg alltid god tid og følger deg opp. Vil så absolutt anbefale henne til andre!

Meget dyktig og behagelig

Hun er en faglig dyktig lege med stor omsorg for pasientene. hun er lett å få tak i og er meget behagelig.

Lege som tar seg tid.

Jeg føler meg veldig godt ivaretatt hos Anne. Hun tar seg god tid, viser at hun bryr seg og virker faglig dyktig. Da jeg skulle videresendes til undersøkelse på sykehus tok hun selv kontakt for å forhøre seg om ventetider før hun ringte meg for å gi meg informasjon fra sykehuset.

Med sånne som Anne er det ikke farlig å gå til legen!

Verste fastlegen du kan finne..

Jeg kan dessverre ikke komme på eneste positiv ting å omtale om denne legen, har hatt denne fastlegen i snart 3 år. Har vært sjelden hos henne, men hver gang har bestilt time hos henne har jeg bare blitt sendt hjem uten grundig undersøkelse.
Hun er:
-lite forstående for unge kvinner (jeg er personlig 26 år)
-lite seriøst om undersøkelse, inn og ut følelser.
-veldig vanskelig å ha en samtale med.

jeg anbefaler sterkt for de som er i min jevn alder å ikke velge henne.

Dyktig og lyttende lege

Har hatt Anne som fastlege i 3 år nå, og må desverre bytte pga flytting. Meget dyktig lege, som lytter og tar seg tid. Virker litt beskjeden, men synes hun er omsorgsfull, og behagelig. Anne er dyktig til å nærme seg barn som pasienter, og vi har vært veldig fornøyd med henne som lege til våre barn. Anne er pliktoppfyllende og ringer gjerne for å følge opp prøvesvar og høre hvordan det går.

Flink og rett på sak

Jeg opplever henne som proffesjonell og flink i faget sitt. Hun er kansje litt stille og tilbakeholden. Hun er effektiv og rett på sak. Hun lytter, og i motsettning til hva flere andre har opplevd, har hun humor, kanskje bare ikke en veldig fremtredende en. Det er lett å få time, også hastetimer. Det er rent og ryddig på legesenteret, og servicen er bra. Jeg er fornøyd

Seriøs

Jeg har hatt Bjerkedal som lege i 3-4 år og synes hun er seriøs og grei å forholde seg til. Min erfaring er at hun tar det jeg sier seriøst og tar seg tid til å forklare ting. Som andre nevner, er hun litt stille og ikke en som spøker og ler, men for meg er ikke det viktig med en lege.

Jeg liker legesenteret godt. Synes stort sett kontor- og labpersonalet er veldig service-innstilte og det er rent og ordentlig der, i motsetning til hva det var hos min forrige fastlege. Trekker litt ned som noen sier at man kun kan kontakte dem per telefon. Har ikke hatt problem med at det er vanskelig å få time.

Dårlig kommunikasjon..

Har ikke så mye bra å si.. Anne Bjerkedal gjør jobben sin, men ikke mye mer enn det. Man går ofte derfra med en forvirret følelse fordi kommunikasjonen er dårlig. Man føler ikke man blir respektert som somatisk pasient, da hun tydeligvis har en større interesse innen eldre psykiatriske diagnoser.

Det kan virke som om hun danner egne meninger i hodet og deretter ikke lytter til det som blir sagt.
Hun har ingen humor i det hele tatt, og hun er vanskelig å forstå seg på.

Jeg har inntrykk av at hun er meget faglig dyktig. Hun er flink til å henvise videre. Hun er en rolig og avbalansert lege, men alt i alt så virker hun utbrennt i faget, ellers så trenger hun bare en lang ferie.

Ok

Jeg hadde noe som satt fast i halsen, og kom uten å ha time. Ble tatt greit inn når legen først var tilbake fra lunsj. Men jeg synes det er rart at de tar seg tid til halvannen time lunsj midt på dagen. Ikke bare rart, men det er frekt.

Jeg ble bare sendt videre, så jeg vet ikke om hun er flink eller ikke.

Flink, men litt humørløs

Flink, seriøs og til å stole på. Lojal, snill og velmenende. Helt klart faglig dyktig hvis man selv mer eller mindre vet hva man trenger og kan foreslå tiltak selv. Men vanskelig å få menneskelig kontakt, det er noe trist og humørløst over kommunikasjonen. Hun er en stille person, man savner et interessert blikk. Ingen tegn til reaksjon hvis man byr på munterhet, smil eller humor. Bytter fastlege, da det er viktig for meg å føle meg forstått som person. Trenger å ha noen å drøfte med, og ha rom for nyanser og aktive forslag til hvordan problemet kan løses.
Synd at det ikke er mer moderne måter å komme i kontakt med kontoret på enn å ringe, hvis man bare skal kommentere en sak eller stille et kort og konkret spørsmål. Det burde vært en form for skriftlig kommunikasjon når det er snakk om ikke-konfidensiell informasjon.
Ventetiden var det ikke noe å si noe på. Det gikk raskt og smertefritt.

Dessverre ingen hjelp å få

Vil helst ikke skrive noe negativt om andre i fullt navn, men nå har jeg vært hos Anne flere ganger og aldri fått hjelpen jeg trengte. Har heldigvis fått ny lege nå og hun nølte ikke med å ta viktige prøver som ikke engang har blitt vurdert hos Anne.
Har alltid følt meg robbet for penger når jeg har betalt egenandelen her. Hun er vanskelig å kommunisere med og har en anstrengt stemning. Resepsjonsdamen har også ofte vært ekstremt sur.

Fraværende men hyggelig

Har hatt denne legen som fastlege i 3-4 år nå. Vært hos henne 3 ganger totalt, kun hvis jeg må! Litt stille, føler at hun er skeptisk til det jeg forteller. Øyeblikket jeg går inn, så føler jeg at jeg ikke burde vært der. Dårlig kommunikasjon.

En flink lege som bryr seg!

Etter å ha vært innom flere leger som jeg opplevde som svært uengasjerte fant jeg doktor Bjerkedal! Kan sikkert virke litt streng ved første besøk, men du verden så flink, engasjert og empatisk hun er! Gode leger vokser desverre ikke på trær, og hun har gitt med uvurderlig hjelp i forhold til mine behov!

Bra

Bra Lege som tar deg alvorlig og som sørger for videre behandling