Yngvar Braathen

Flåtestadveien 3 1415 Oppegård
Yngvar Braathen er en av 26 fastleger i Oppegård

Siste vurderinger av Yngvar Braathen

En dyktig lege!

Jeg har hatt Y.B. som fastlege i 3 år. Veldig dyktig lege! God til å lytte og har alltid tid til å høre på deg. Alltid blid! Lett å prate med! Gir tilbakemelding på prøver. En lege som jeg kan anbefale på det varmeste! Føles trygt å ha en så god og dyktig lege som Yngvar Braathen.

Super lege

Dette er den beste legen jeg har hatt. Fulgte etter ham når han byttet fra Enebakk til Greverud legesenter. Han er flink og lett å få tak i. Ringer gjerne hjem til deg på kvelden hvis du ønsker det. Han har humor og tåler en fleip!

Litt flåsete, men grundig.

Kan virke litt distrè og til tider flåsete. Men han er absolutt den mest grundige legen jeg har møtt! Han tar blodprøver, sender resultatene i posten med forklaringer og kaller deg inn på nytt hvis han finner grunnlag for det. Veldig flink til å følge opp pasienten.
Men vær forberedt på å få høre visse sannheter uten omsvøp:
Er du feit, får du høre hvor usunt det er og at du selv har ansvar for egen helse.
Vil du ha sykemelding, skriver han alltid ut en til deg, men kan få høre at du egentlig ikke burde vært sykemeldt, og at han synes du er en pingle; "JEG kan ikke sykemelde meg - jeg må komme hit uansett, jeg!".

Profesjonell og individuell.

God til å lytte, god til å følge opp og fin personlighet.

Et meget trist farvel

Måtte skifte fastlege da jeg nå bor 10 mil unna, og det blir lang vei selv om jeg ikke "trengte" ham så ofte. Alle tiders lege, en lege som "tar kommandoen". Det er ikke så lett for alle å åpne seg, men han overså ingenting, tok blodprøver på eget initiativ, sendte "oversettelsen" i posten. Slapp å ta fri fra jobben. Ellers flink til å lytte, ta øyenkontakt, samt være nærværende.
Lykke til for de som er så heldige å få ham.